Gestopt met Nuvaring, ontringen

Hoi! Ik zat wat te zoeken en te lezen en toen kwam ik deze topic tegen uit 2019. Wel positieve verhalen wat ik lees.
Wij hebben een zoontje van 13 maanden, toen hij een jaar was hebben we besloten voor een tweede te gaan. In mei alvast gestopt met de nuva ring, 1e menstruatie kwam netjes na 29 dagen. Nu zit ik op dag 34! Paar zwangerschapstesten verder en allemaal negatief. Nou is dit niet heel erg maar dan wil ik wel graag ongesteld worden. Ik snap er helemaal niets van. Iemand advies?
 
Hi Veerveer, 
Ik heb in totaal ongeveer 10 jaar de nuvaring gebruikt. Wat een topding! Maar afgelopen zomer ging die er dan toch een keertje uit om te werken aan onze kinderwens. 
OF IK WAT GEMERKT HEB VAN ONTRINGEN?
Ja, ik was iets minder op mn mondje gevallen (lees: soms een beetje bitchy) en kreeg weer net zoveel last van mijn puistjes als in mijn pubertijd. Die puistjes werden ook telkens tijdens mij ovulatie ergens tot aan mijn menstruatie. En wanneer ze weer geheeld waren, klopte de volgende ovulatie alweer aan. 
Verder ben ik ook wat aangekomen. MAAR ik ben ook veel minder naar de sportschool gegaan. Dus dat kan ook wel een grote boosdoener geweest zijn. 
 
WANNEER WERD IK WEER ONGESTELD?
Eigenlijk direct. En mijn cyclus was ook direct netjes. Ik las allemaal horrorverhalen van vrouwen die ontpilden en 6 maanden niet ongesteld werden. Ik was heel blij dat dat niet het geval was bij mij. 
 
HOE STAAT HET MET DE KINDERWENS?
Na een jaar proberen (maar eigenlijk pas echt een paar maanden) zijn we nu 5 weken in verwachting! :) 
 
MIJN ALGEMENE ERVARING
Hartstikke prima! Al baal ik wel van de puistjes. Dus ik kan niet wachten tot ik straks weer mijn nuvaring in mag doen. 
 
Heel veel plezier met proberen! 
 
Terug
Bovenaan