Gestopt met pil maar strip niet afgemaakt!!

Ik kon dit onderwerp niet zo vinden dus dacht doe het even zo.
Mijn man en ik hebben besloten om te stoppen met de pil maar zat middenin een strip maar meteen de deur uit gedaan maar wanneer kan je dan je menstruatie verwachten?
vorige week woensdag was mijn laatste menstruatiedag met de pil.
Wie heeft hier ervaring mee!!!!

Bij was het zo, als ik stopte met de pil werd ik echt 2 a 3 dagen later ongesteld maakte niet uit wanneer.. Volgens mij ben ik toen ook midden in de strip gestopt. Maar bij mij kwam het dus 2 3 dagen later.. ik denk dat het bij iedereen verschillend is. succes met het afwachten

Hey Kimmie!

Volgens mij maakt het niet erg veel uit of je stopt bijv. na 21 dagen of halverweg. (Misschien wel al je een zogenaamde meer fase pil gebruikt hebt.. daar heb ik geen ervaring mee / kennis van.)

Je lichaam gaat reageren op het feit dat ze geen anticonceptie meer krijgt.
De eerste dag van de ontrekkingsbloeding is de eerste dag van je eerste ("echte") cylus.
Wanneer je eerste echte menstruatie volgt kun je sowieso niet met zekerheid zeggen (heeft volgens mij dus niet te maken met wanneer je met de pil stopt).
Heb je lang de pil gebruikt? Soort pil? was je menstruatie voor het gebruik van de pil regelmatig? dit zijn volgens mij factoren die meer invloed hebben om iets zinnigs over je eerst volgende NOD datum te kunnen zeggen..

In ieder geval veel klusplezier en hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Mooiste natuurlijk een positieve test maar anders een mooi regelmatige cyclus!

Liefs Lisette

Hoi lisette

Ik heb 10 jaar de pil geslikt dus best wel lang.
Mijn cyclus voor de pil was ook gewoon hoop niet dat ik de klachten van toen terug krijg toen hing ik over de bank van de pijn pfff maar ja alles voor een kleintje he.
Ik hoop dat het gewoon op gang komt en we zijn net pas begonnen dus we staan er nog nuchter in.

Groetjes Kim

Je lichaam zal moeten wennen dat je de pil niet meer gebruikt. Bij de ene vrouw is de cyclus meteen weer op gang en regelmatig bij een ander duurt het wat langer.
Gewoon afwachten dus. tip: houdt je cyclus bij in je agenda zo houd je het overzicht voor jezelf.

Maak je geen zorgen als het wat langer duurt, maak je ook geen zorgen als je natuurlijke cyclus anders is dan vroeger of anders dan toen je de pil gebruikte.

Afwachten voorlopig. Als je je zorgen maakt over je cyclus kan je dit bespreken bij de huisarts. Een huisarts zal het eerste jaar na het stoppen met de pil niet zoveel doen en of doorverwezen naar gynacoloog.
goed onthouden 80 % van de stellen zijn binnen 1 jaar zwanger.
Afwachten en ontspannen - geef het de tijd. Zwangerschap laat zich niet makkelijk plannen. Geniet van alle andere dingen in het leven.

Terug
Bovenaan