Gevoelens tegenslagen en hoop

Hey,
 
Mijn partner is 32 en ik ben 33. We zijn nu 6 maanden bezig. Helaas vandaag weer ongesteld geworden. We Eten beide heel gezond, drinken überhaupt nooit. We gebruiken ook ovulatietesten om zeker te zijn dat we de juiste dagen vrijen. 
 
Helaas nog niet het gewenste effect. Ik merk wel dat het iedere keer als een behoorlijke teleurstelling voelt en het me erg verdrietig maakt. Daarnaast zit er bij mij veel angst om niet zwanger te kunnen worden. Ik heb in het verleden 3 buikoperaties moeten ondergaan vanwege de ziekte van Crohn. Mijn buik gebied is een lastig ding voor me. 
 
Daarnaast zie ik om me heen veel mensen die toch wel heel snel zwanger raken. Dit alles zorgt ervoor dat het als turbulent aanvoelt. 
 
Hoe ga jij om met al deze emoties? 
 
Hopelijk ben je snel zwanger♡ 
 
Liefs 
 
Hi, het is allemaal heel herkenbaar. Zelf zijn wij ruim anderhalf jaar bezig geweest, waarvan 14 maanden via medisch traject. Ik las dit topic al eerder, maar twijfelde even wat ik nou kon zeggen. Ik weet nog hoe ik er in het begin boven op zat, elk signaaltje registreerde, steeds teleurgestelder werd enzovoorts. Tot ik enkele maanden geleden helemaal gek werd van mezelf en me begon af te sluiten, ik was er zo moe van dat de lol eraf was. Ik besloot, wilde gewoon stomweg iets proberen, naar een fertiliteitsmasseuse te gaan. Ik ben zeker niet iemand die zegt dat dat dé (enige) oplossing is, maar de gesprekken waren een verademing. Ik kreeg een andere kant om ook eens naar te kijken, ontdekte andere beweegredenen in mezelf, kon langzaam de druk eraf halen, teleurstelling anders gaan zien, niet meer elke dag van elke maand bezig zijn met zwanger worden. Mijn manier van denken veranderde langzaam omdat ik een stukje acceptatie vond bij mezelf. En loslaten deed ik niet, want iedereen die dit graag wil weet dat dat niet zo werkt! ? En dat hoeft dus ook niet. Maar wat ik wel zou aanraden, is kijk eens om je heen of je iets of iemand kent of kunt vinden die je wellicht een beetje extra hulp of inzicht kan geven, waar je je verhaal eens helemaal volledig en eerlijk kan doen. Het heeft mij geholpen in die zin; het werd veel dragelijker, meer ontspannen en ik was er minder intensief mee bezig. Inmiddels ben ik toevallig 9 weken zwanger, of het er iets mee te maken heeft? Ik heb geen flauw idee, maar het ging mij om hoe ik me voelde dankzij die gesprekken en massages. En ik was er echt dankbaar voor, want het was een opluchting om de laatste maanden er met meer rust in te staan! Ongeacht hoe lang je bezig bent, maar wellicht zijn er meer dames die baat hebben bij zoiets. Alles was je maar helpt om een beetje van je rust te behouden en er plezier in te blijven houden. Het mega cliché gezegde: het blijft een wonder is toch wel echt waar!
 
Hej,
Hier gaat alles goed. Kijk uit naar en ben een beetje zenuwachtig voor volgende week. Maar vooral hoopvol dat dit dan maar onze stap is om een kleine te krijgen?
Deze keer viel het ongesteld worden gelukkig ook niet zo zwaar. Ik had al een week wat gekleurde afscheiding (normaal 2 max 3 dagen), dus was er wel klaarmee. Nu vol goede moed weer in ronde 15 en je weet maar nooit natuurlijk ?
@angelala, ja lastig, het blijft altijd heel lastig als ik ongesteld wordt. Ik heb de laatste maanden meer dan een keer even flink huilend op de grond gezeten. Maar dat is dan ook prima, laat je emotie er vooral uit en bespreek het met je partner. Je staat hier samen in!
@just-me, wat fijn dat jij in gesprekken met andere je rust hebt kunnen vinden!! Al helemaal met dit resultaat? van harte gefeliciteerd!! Ik heb zelf op dit moment wel wat vriendinnen waar ik tegen kan praten  vooral over app dan, woon in het buitenland nu. Maar ik hou van massages dus misschien iets wat ik ook maar moet gaan zoeken, al is het alleen voor de lekker?
 
@Frasseke, haha nou dan zijn ze zeker een aanrader, een van de meest ontspannende massages die ik ooit heb gehad ? En ontspanning is soms heel welkom als je in deze gekke tijd zit.. Veel succes met de komende ronde ?
 
Hallo allemaal,
Leuk om jullie verhalen te lezen. Eerst even een update hoe het met mij gaat. Ik zit er lekker in deze maand heb wat podcasts geluisterd en accepteer nu veel meer mijn gedachtes. Het is logisch dat mijn gedachtes voorbij komen en ik mag er even van mezelf bij stilstaan en ik merkt dat ik het daarna ook heel makkelijk los laat. Daarnaast ben ik veel aan het trainen voor een wedstrijd die ik deze maand ga doen. Ik heb deze maand 3 dagen een positieve ovulatie test gehad. Ook dat geeft goede hoop we zijn alle 3 de dagen ook bezig geweest. Ben er achter gekomen dat mijn ovulatie later is dan dat ik altijd dacht. Ben benieuwd of ik toevallig deze maand ook later ongesteld word of dat ik gewoon zoals normaal ongesteld word. Ik merk dat alle afleidingen zorgen dat ik lekker in balans ben. Ik voel me positief en ik heb vertrouwen. Vertrouwen in dat het goed komt wat er ook gaat gebeuren de komende tijd. 
 
@angela ik merk bij mij dat ik die teleurstelling vooral moet accepteren dan zit ik persoonlijk veel lekkerder in de wedstrijd. Ik laat het toe geef mezelf even om het te verwerken en door er bij stil te staan en het dus te accepteren kan ik het makkelijker loslaten. Misschien helpt het jou ook.
 
@just-me thanks voor de tips en wat ontzettend fijn dat het is gelukt! Geniet van je zwangerschap!
 
@fraseke fijn dat je er zo positief in staat! Hopelijk kunnen we elkaar lekker positief houden!
 
Als laatst merk ik dat af en toe een berichtje hier en jullie reacties me ook realistisch houden. + Ik vind het leuk dat ik merk dat ik weinig hierop kijk dus het ook echt los kan laten. 
 
Ik zit nu in m'n wachtweken waar staan jullie?
 
Hee,
Goed om te lezen dat je er positief instaat! Poeha wachtweken alweer, altijd spannend!! Ik zit net voor de wachtweken vandaag veel vruchtbaarslijm, dus zal een deze dagen ovulatie hebben. Dus nog even gezellig maken thuis. Gister al gedaan, maar denk dat ik vandaag ook nog even mijn best doe ;)
 
Hoi allemaal,
Ik las hier al even mee en heel kort mijn verhaal:
ik 31 en partner 34, zijn nu zo'n 1,5 jaar bezig en sinds maart bij de fertiliteitsarts. Ik ben begonnen met hormonen (letrozol), deze doen wel wat maar niet genoeg. Over 2 weken laatste poging letrozol hoogste dosering en anders injecties. 
Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest om het ook te hebben over het mentale stuk. Het valt me erg zwaar, steeds hoop, dan weer teleurstelling maar je moet eigenlijk direct weer verder. Soms lukt dat maar soms ook niet, ben er erg veel mee bezig en het staat me in de weg inmiddels. Wel fijn ook om hier een beetje van me af te typen hoor. De wachtweken vind ik echt verschikkelijk. 
Ik ben het meest bang dat het gewoon helemaal niet gaat lukken of dat ik pas heel laat moeder wordt, ik voel de tijd een beetje tikken zegmaar en leg mezelf daarom ook druk op. Lastig hoor. Ik hoop voor jullie dat het ook voorspoedig mag gaan en dat we elkaar hier misschien een beetje steun kunnen bieden!
 
Hallo allemaal ,
Ik moet zeggen deze maand ging goed kon het allemaal redelijk loslaten en had veel afleiding. Maar deze week of ja sinds maandag. Ik kan het maar niet loslaten ik heb zo sterk het gevoel dat het is gelukt. Maar dit maakt me ook wel zenuwachtig want misschien zit ik er wel weer naast. Vrijdag zal ik het weten maar deze dagen duren ontzettend lang! Maar ja wel goede hoop dus en mijn man voelt ook hetzelfde. Erg spannend!! Maar ja geduld is een schone zaak zeggen ze dan. Nou dat is voor mij echt een vieze zaak haha.
 
@fraseke hoe was het bij de gyn? En hoe staat het er nu bij jou voor? Ik ben erg benieuwd!
 
@evol logisch dat je die gedachten hebt als je al zon tijd bezig bent. Ik ben nu een half jaar onderweg en ook bij mij komt soms zon gedachte voorbij. Ik probeer dan vaak helpende gedachtes op te halen. Dat ik bijvoorbeeld elke maand ongesteld word helpt mij soms al te beseffen dat mijn lichaam echt wel aan het werk is. Geef ook tijd en ruimte voor je gevoelens en anders kan een coach soms helpen als het alleen niet lukt.
 
Iedereen hou me op de hoogte! Ik vermoed dat ik deze dagen wel wat vaker hier te vinden ben want kan het maar moeilijk los laten at the moment
 
Terug
Bovenaan