Gevoelig onderwerp fles of borst!

Hoi meiden,

Tja het blijft een gevoelig onderwerp, zeker als je voorkeur uit gaat naar flesvoeding. Ik heb mijn eerste zoon 3 maanden borstvoeding gegeven, mijn tweede zoon 2 weken (het lukte niet meer) en heel eerlijk gezegd was ik blij dat ik van de borstvoeding af was. Ik heb het dus wel twee keer geprobeerd, maar ik stond er toen ook al niet helemaal achter (bij de tweede) en nu heb ik zoiets van, moet ik het deze keer weer proberen, of gewoon direct met flesvoeding starten en de borstvoeding ook niet op gang brengen.

Mijn moeder zegt dan, borstvoeding is zo geweldig, ik vond het heerlijk..... daar kijk ik dus heel anders tegenaan. Tuurlijk is het het beste (heb zelf in de kraamzorg gewerkt dus dat weet ik maar al te goed). Dat is ook de reden dat ik zeg, moet ik het nu wel twee weken doen of niet. Eerlijk gezegd heb ik zo iets van.... liever niet. Maar ik zal nog wel heel wat nare reacties daar op krijgen. Uiteindelijk blijft het mijn eigen beslissing, maargoed hoe kijken jullie hier tegenaan?? Zijn er meer moeders die bewust geen borstvoeding willen geven??

Ik hoor graag jullie mening!

Liefs mammma

Hoi mammma, heb gemerkt in mijn omgeving dat het idd een gevoelig onderwerp is.

'Vroeger' was borstvoeding heel normaal, maar het lukt gewoon niet altijd.

Het is mijn 1ste kindje en ik ga het zeker proberen, maar als ik ga werken na mijn verlof of het teveel pijn en energie kost, gaat ie over op de fles. Ook het gevoel dat sommige vrouwen 'gefaald' hebben als borstvoeding niet lukt, snap ik niet. Je moet ook naar je eigen lichaam luisteren. Dus ik snap jou beslissing. Trek je van niemand wat aan. Het is jou lichaam en jou kind.

je moet gewoon doen waar je je goed bij voeld!!! als jij het niet prettig vind gewoon niet doen..
ik kan me best wel indenken dat niet iedereen borstvoeding geven als prettig ervaard!!
en altijd zullen er andere mensen zijn die het niet eens zijn met je keuze, so let it be toch!?

zelf ga ik het wel zeker proberen, maar dit is ook mijn eerste kindje en wil heel graag weten hoe dat is om te doen..
probeer er ook zo lang mogelijk mee door te gaan, maar ben zelf van mening dat al lukt het maar een week of 2 weken dat dat zelfs al heel goed is..
dus we zien het wel hoe het verloopt allemaal..
succes meid

Ik vind dat je moet doen wat je eigen gevoel je ingeeft. Als jij geen borstvoeding wilt geven, dan hebben anderen dat te respecteren. Anderen kunnen wel nare reacties geven, maar jij bent degene die het straks wel moet doen.
En ondanks de voordelen van borstvoeding, zijn alle kinderen die de fles hebben gekregen ook gewoon groot geworden!

Ik ga het overigens wel proberen, ben toch wel heel benieuwd hoe het zal zijn :)

Ik vind het altijd zo'n onzin dat mensen van die nare reacties geven als je zegt geen borstvoeding te willen geven. Borstvoeding is inderdaad de beste voeding zoals je zelf al zegt, maar word je baby er slechter van als je geen borstvoeding geeft? Ik vind van niet, heb zelf ook nooit borstvoeding gehad en ben altijd een kerngezond kind geweest (terwijl ik ook nog eens met een groeiachterstand geboren werd en daardoor dus wat opstartprobleempjes had). Ik denk maar zo: als jij je er niet fijn bij voelt moet je het gewoon niet doen, als je het tegen je zin in doet voelt je kindje dat volgens mij ook en dat is voor de baby ook niet goed. Ontspannen drinken kan de baby dan niet, da's de andere kant van het verhaal die sommige andere vrouwen gewoonweg niet willen zien lijkt het wel.

Zelf ga ik het wel proberen, m'n vriend heeft vroeger erge astma gehad en borstvoeding zou dat helpen voorkomen. Ook wil ik het zelf gewoon graag, maar goed het is m'n 1e dus ik heb nog geen flauw idee hoe ik er straks tegenaan zal kijken. Als het niet lukt of ik er zelf alsnog niet tevreden over ben dan halen we gewoon de flesjes erbij. Daar is niks mis mee.

Vooral naar jezelf luisteren, jij voelt zelf het beste wat je wel en niet wilt en je kleine kindje voelt dat ook.

Hier ook oud kraam verzorgster en heb bij mijn vorige zwangerschap BEWUST gekozen voor de fles..
Laten we eerlijk zijn...borst is prachtig hoor, maar kost ook tijd en moeite in het begin...daar had ik op dat moment geen zin in en heb gewoon heerlijk de fles gegeven..plus dat bij je eerste heb je alle tijd...maar als je al meerder kids heb, is bv toch weer even wat anders...je bent toch echt gebonden en kan je kindje niet snel uitbesteden...
Bij mijn eerste 2 wel borst gegeven, maar ik werd er zelf niet zo een leuk persoon door..
Elke keer tijdens de borst voeding voelde ik de energie uit mijn lijf stromen...
Nu ga ik het weer proberen..borst en fles..
Bevalt het niet, is de keuze voor mij niet moeilijk!!

Laat je niet gek maken...

Mmm is moeilijk.ik heb mijn zoontje 2 maanden maar borstvoeding gegeven en toen lukte het gewoon niet meer,hij hapte niet goed en ik voelde me er niet lekker bij,omdat ik niet wist hoeveel hij binnen kreeg.Ik denk dat je het wel moet proberen maar wel als je er zelf achter staat.Zoniet dan zou ik gewoon meteen met flesvoeding beginnen.Ze worden er echt wel oud mee hoor.En het is jouw keuze.Doe wat goed voelt.Ik wil bij deze baby wel borstvoeding geven maar dat heeft een reden (hij is te lang en te prive om het hier neer te schrijven) maar ik wil het gewoon weer meemaken.Succes!

liefs Nice

Hoi hoiiii..

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Tja ik denk dat ik me wel schuldig zal voelen tegenover dit kindje als ik het niet probeer. En inderdaad, bij een derde is het "drukker" dan bij een eerste, ik hoop niet dat hierdoor de melkproductie achteruit loopt. Ik vond het ook nog wel even een toestand om weer van de borst af te gaan.. afbouwen, kolven en stuwing.. pffff haaha tja als ik er aan denk word ik er al kriebelig van eerlijk gezegd. Maarja ik twijfel nog wel heel erg hoor, ik vind het nogal wat om zo maar te kiezen voor de fles (schuldgevoel). Gek, misschien ook door je omgeving. Ik weet nog dat mijn verloskundige bij controlebezoek zei, als jij je er niet ontspannen bij voelt.... en je bent uitgeput (dat was ik ook best wel na de tweede bevalling) dan moet je er gewoon mee stoppen. Bij mijn tweede zoon weet ik nog precies hoe het ging s'nachts.. tijd voor een voeding: meneer aan de borst, 2 teugjes en meneertje viel weer in slaap haha.. en daar zit je dan om half 3 s'nachts. Even wakker schudden en weer 1 slokje.. joehoe!! En ik had zo iets van... kom op.. het melk spoot gewoon uit mn borst. Nouja.. ik zal er nog is heel goed over na denken. Ik zal nog is overleggen met de verloskundige volgende week.

Doei doeiiiiiiiiiii Liefs mammma

Terug
Bovenaan