Gevoelig onderwerp fles of borst!

Heej!

Hier bijna 10 maanden bv gegeven, en ging vanaf het begin goed dus ik kan makkelijk zeggen dat ik het nu weer doe. Ben wel een beetje huiverig dat het dit keer niet zo'n makkelijke drinker is, en het dus niet 'vanzelf' gaat. Bij jou zou het andersom kunnen zijn, misschien gaat het met dit kindje super? Je kan het altijd proberen, maar dat is mijn mening. Ik vind het goed dat iedereen een eigen keus heeft, het is altijd een goede beslissing als je erachter staat.

weet je.... Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Heb een hekel aan dat moeten qua BV. Ik ga het proberen met BV maar als het niet wil ga ik over op fles. En als de kraam gaat zeuren, schop ik haar eruit.... Hahaha

Bij mijn eerste is het ook niet gelukt... ik had zoveel kloven dat het echt verschrikkelijk werd om te voeden. Ze pakte gewoon niet goed en ik ging kolven. Ik kolfde gewoon bloed... na 5 weken ben ik gestopt... ik vond 5 weken nog lang trouwens.

Nu ben ik opnieuw zwanger en ik ga het wel weer proberen. Hopelijk lukt het nu wel en pakt ons kleintje beter. Maar ik weet wel dat ik niet meer zo ga martelen als bij Loïs. Lukt het niet en zie ik het niet meer zitten, dan stop ik gelijk... het moet gewoon lukken zonder al teveel pijn en kloven... lukt het niet dan is de fles heel gewillig.

Een baby doet het beter wanneer moeder gelukkig is... dus beter met een opgelucht gevoel de fles dan met hangen en wurgen de borst.

Iedereen moet doen wat haar het beste lijkt en voelt. Ga vooral geen bv geven omdat je omgeving pusht... dan wordt het niks... je moet het zelf willen. En je doet je kind er echt niet tekort mee... tegenwoordig is die poeder zo goed dat je je daarover geen zorgen moet maken.

Maak je eigen keuzes!

bij mij is het bij de eerste 10 weken goed gegaan...daarna liep mijn productie erg terug...
dus toen overgestapt op de fles!
Ik ga dit keer weer BV geven, heb er geen zin in maar is bewuste keus om dat ik het natuurlijke principe erachter prachtig vind. Het blijft altijd de vraag hoe het loopt met de bv dus ik zie wel hoe het gaat! ik probeer er open in te staan
groetjes

ik mag geen borstvoeding geven ivm medicijnen.ik heb 8jaar geleden bij de 1e ook de fles gegeven.dat beviel me prima.zo kon ook mijn man het af en toe over nemen of oma.dat was vooral in het begin erg fijn en kon ik wat meer uitrusten.nu vind ik het wel leuk als mijn dochter straks ook de fles kan geven om hun band wat meer te versterken.het lijkt mij een fantastisch gezicht om mijn dochter de fles te zien geven.
doe gewoon waar jij jezelf goed bij voelt en laat de rest maar klagen;-)

Ik ga zeker proberen om borstvoeding te geven. Het lijkt me gewoon een geweldige ervaring dat je kind door je eigen lichaam gevoed kan worden. Mits het goed gaat! Ik wil het heel graag maar lukt het niet.. ja dan zal ik flink teleurgesteld zijn maar het moet niet ten koste van alles gaan.

Ik denk dat het idd gewoon het belangrijkste is waar jijzelf achterstaat.. De rest moet zich er niet mee bemoeien dit is dan jou beslissing.

Ik vind dat als je het kunt je het gewoon meot doen!
Maar dat is mijn mening.
Ik vwil gewoon alles doen wat goed is voor mijn kindje. Ik heb 10jaar gerookt, ik kon nooit stoppen, en toen ik wist dat ik zwanger was ben ik direct gestopt! het is zo schadelijk voor de kleine, zelfs na die tijd!! en dat geldt voor borstvoeding ook, je geeft ze anti stoffen waardoor ze later minder snel ziek worden en heel veel dingen meer en voor je eigen herstel van je lichaam is het ook beter.Je baarmoeder meot weer zakken, het schijnt dat het dan beter gaat enz enz.

Dus voor beide is het beter zolang je geen ontstoken borsten er van krijgt of veel pijn hebt zou ik het sowieso proberen!

Groetjess

Vind het maar een vak apart hoor... borstvoeding geven. Zeker als ik sommige reacties zo lees. Hopen dat het bij ons allemaal zal lukken, voor degenen die het willen. Voor de dames die twijfelen... vergeet vooral niet het psychische aspect! JIJ bent degene die borstvoeding zal geven, dus de rest heeft makkelijk lullen. Elke vrouw is anders, elke zwangerschap is anders, elk kind is anders... Doe wat goed voelt, dan voelt je kleintje zich daar ook prima bij (die weet immers niet anders).

Terug
Bovenaan