Gewaaggde discussie in het kwadraat: Mag je ouders als vaste oppas gebruiken...

Hiya Annemieke,

hahha moet wel lachen om jouw defenitie van "gewaagd".

Hier passen Opa en Oma ongeveer een keer in de week 's avonds op Max, meestal slaapt ie dan al dus het is niet echt zo dat ze een klein beetje opvoedingstaak op zich nemen. Zij vinden het erg leuk om te doen maar we moeten helaas een andere baby sitter vinden omdat mijn schoonouders allebei lichamelijk in een niet zo goede conditie zijn en Max wordt nu te groot en te zwaar voor hen om op te tillen e.d..
Maar onze woonsituatie is zo (wij huren een bovenappartement in het huis van mijn schoonouders) dat zij hem wel bijna elke dag zien. En iedereen is daar blij mee, we hebben niet echt afspraken gemaakt van te voren, maar mijn schoonouders zijn heel respectvol naar ons toe als het gaat om opvoedings verschillen. Zo lief....oma is telkens op zoek naar het beste "organic" eten voor Max......terwijl ze nog nooit van biologisch eten e.d. had gehoord. Ze doet dus erg haar best om het op "onze" manier te doen, ook al is het allemaal helemaal nieuw en onbekend voor haar.

Ajuus, ilja

Hi,

Ook ik vind dat iedereen het zelf moet weten of zij hun kindje wel of niet naar opa en oma brengen als vaste oppas. Wij hebben er bewust niet voor gekozen, omdat je anders teveel "opvoed-situaties" krijgt. Ookal lig je allemaal op 1 lijn, je bent (gelukkig) toch een ander persoon en reageert toch op een andere manier. Ons mannetje is of thuis of op het kdv (vaste leidsters, vaste ruimte, eigen bedje).

Groetjes Charlotte

Tja we doen het zelf helemaal niet weg brengen naar wie dan ook. En als ik soms om me heen hoor dat kinderen regelmatig naar opa en oma gaan zodat de ouders lekker weg kunnen. ( naast de 24/7 die ze ongeveer op het kdv doorbrengen) Denk ik wel eens..waarom wilde je dan een kind?
Maar aan de andere kant....hoop ik zo dat mijn kinderen later mijn kleinkids lekker veel bij mij langs brengen! erg he?

Mijn moeder past ook op Mila.
We hebben het hier voordat ik zwanger wilde worden al over gehad.
Ik zou er nooit zomaar vanuit gaan,zou zij niet meer willen of minder dan zouden wij ook naar een oplossing zoeken.
Vooralsnog gaat het heel goed.ik werk drie dagen en mijn man werkt in ploegendiesten en soms om half 2 pas weg en de andere week om kwart voor drie al thuis.
Het zijn dus geen lange dagen.wel moet ik soms vroeg gaan.Een keer in de maand werk ik meestal twee dagen en dan zijn we nog geregeld vrij.dus al met al is het te doen.
Waar ik me wel schuldig over voel en dat komt dus eigenlijk nooit voor..buiten die dagen vragen of ze op wil passen(mocht het een keertje nodig zijn).
Dat regelen we dan met mijn schoonmoeder of anders,,,maar dat doe ik zo min mogelijk.
Ik ben heel blij met deze manier van zorg voor Mila,zij krijgt alle aandacht en daar voel ik me goed bij.Zou mijn moeder niet kunnen opassen,zou ik ook kiezen voor oppas aan huis of gastouder.
groetjes piewie

Wij dachten dat beide ouders het niet zouden willen, en hielden er ook geen rekening mee. Maar schoonmoeder bleek graag een dag minder te gaan werken om op te kunnen passen. Niet per se om ons te ontlasten (doet ze wel natuurlijk) maar omdat ze er zelf zo van geniet. Ze houdt heel veel rekening met hoe wij de dingen willen (terwijl ik juist zo makkelijk ben) en we zijn er allemaal erg tevreden mee.
Schoonmoeder: bedankt!
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan