gewicht 2 jaar 3 maand


ik ben erg benieuwd hoeveel jullie kindjes rond deze leeftijd wegen want mijn dochter is echt volgens mij aan de kleine kant .
Met buro 2 jaar zat ze onder gemiddelde maar daarna is ze niet of nauwelijks gegroeid
Ze weegt 11,5 kilo en is nu ongeveer  86 cm lang.

alvast bedankt voor jullie reactie
 
Hoi,

mijn zoonyje woog bij z'n 2e, 1275gram en was 85,5cm. Ook zo'n kleine opduvel. Nu 1,5maand verder weet ik het eigenlijk niet, ik weeg niet zo vaak. Hij werd na 32weken geboren met 1950gram en zwom toen in prematuurkleertjes van maat44, dus ik vind het toch ook wel weer stiekem een reus na 2 jaar.
 
Hoi,

Onze zoon weegt nu 12,4 kg, hij is 2 jaar en 4 maanden. En dat terwijl hij bij zijn geboorte 8 pond woog (dat zegt dus ook niet alles haha....)

Ik vond het vooral schattig toen hij net kon lopen (13 maand) Het was echt net een kabouter.
 
Gelukkig zijn er zo te lezen, nog meer kinderen die niet al te groot zijn op hun tweede jaar.
Onze zoon is in december twee geworden en hij is nu 83 cm.  en 10,5 kg. Ook hij is geboren met 32 weken en woog toen 1950 gram.
Voor de rest is het een heel bijdehand mannetje.
 
Nou, dan span ik weer de kroon. Ons zoontje is 2,5 jaar en weegt 9,9 kilo. En dat al ongeveer een jaar. Hij is 87 cm. lang alleen veel te licht. Hij is met 29+5 weken geboren en dat heeft er vast wel mee te maken. Daarbij waren wij allebei klein en tenger als kind. Hij eet als een 2,5-jarige: niet. Hij is wel hel levendig en vrolijk en nooit ziek. Behalve als hij heel erg verkouden wordt, dan spelen zijn luchtwegen op, alsgevolg van zijn vroeggeboorte. Maar griep, koorts of andere 'gewone' zieken-dagen heeft hij nooit. Daarom maken we ons er ook geen zorgen om, alleen houden we het wel erg goed in de gaten. Want het kleine beetje dat hij eet, moet dus wel gezond zijn.

Groet,

Anouk
 
hoi

mijn dochtertje word over 2 maanden 4 jaar ze weegt maar 11 kilo en is 96 cm maar de kinderarts maakt zich daar niet druk over ( het cb wel natuurlijk) de kinderarts zegt zelf ook elk kind is anders en verder is ze prima gezond dus niets aan de hand.
groetjes patries
 
Terug
Bovenaan