gewicht 2 jaar 3 maand

Mijn zoontje was altijd te klein en te zwaar. Nu hij vier is gaat hij opeens de lucht in. Mijn dochtertje van 2 is nu gewoon, maar vroeger altijd te lang en te groot. Zij heeft nu al kleren aan die mijn zoontje vorig jaar nog aanhad.
Ieder zijn eigen curve.

Groetjes,
Wout
 
Ben toevallig vanmiddag met onze dochter naar het consultatieburo geweest. Ze wordt 8 april 3 jaar. Ze woog nu 13,2 kilo en is 91,7 cm. Volgens de arts op het cb was ze echt aan de kleine kant, ze wilde weten hoe lang mijn man en ik zijn. Toen zei ik dat m'n schoonmoeder maar 1,50 meter is en dat verklaarde veel volgens de arts. Ze wilde eerst dat ik over 3 maanden terug kwam, maar daar had ik geen zin in. Je kunt er toch niks aan veranderen als ze niet langer wordt.
Later zei de arts: als ze zo door blijft groeien als nu dan komt ze uiteindelijk uit op 1,65 meter.
Ik dacht: nou, waar maak je je dan druk om!!
Onze oudste dochter is bijna 6 jaar. Zij zat ook altijd onder het gemiddelde qua lengte en gewicht, maar het afgelopen jaar heeft ze een echte groeischeut gehad, dus zo druk maak ik me er niet over!
Bovendien zijn m'n meiden nooit ziek, en dat vind ik toch wel het belangrijkste!

Groetjes Annemarie
 
mijn zoontje van 22 maanden weegt 13 kilo en is ongeveer 90 centimeter zijn broer die is vieren een half die weegt 15 kilo en is ongeveer 1 meter wat twee verschillende kinderen he
 
Onze dochter is met 38 weken geboren en woog 2200 gram.
Nu 2 jr. en 4 mnd later weegt ze 10,5 kilo en is ze 86 cm lang.
Ze zit qua gewicht en lengte net boven de onderste lijn.
Maak me er helemaal niet druk om, ik ben zelf ook maar 1meter 50 dus ga er van uit dat het geen grote dame word.

Liefs van Miena.
 
Hallo,

Ik heb een zoontje van 22 maanden.
Toen hij 20 maanden was zijn we nog voor extra controle op het cb geweest vanwege het feit dat hij nu nog niet praat.
Ze hebben hem toen gewogen en ook de lengte opgemeten en dat was toen:
Gewicht: 12,8 kilo
Lengte: 90 cm

Hij heeft trouwens in februari/maart van dit jaar ook ruim een week in het ziekenhuis gelegen en daar is hij ook weer afgevallen omdat hij ruim 2 weken niet heeft gegeten.

Bij de geboorte was hij ook maar 2900 gram dus net 6 pond ook niet zo heel zwaar en hij was ook een hele moeilijke eter.
Gelukkig zit hij nu wel ruim in de groeicurver van het cb.

Groetjes mammajesse (04-10-04)
 
Terug
Bovenaan