Gewicht baby

Vandaag ons zoontje gewogen en hij weegt nu met bijna 3 maanden 7600 gram (en 65 cm). Nu was ie met de geboorte natuurlijk al flink (5086 gram), maar ben benieuwd naar jullie kindjes. Hoeveel weegt je kindje en hoe oud is ie?

Ook merk ik dat hij eigenlijk al toe is aan een fruithapje, hij maakt smakgeluiden als wij aan het eten zijn en doet zn mondje vaak open.
Ik begin er niet aan, want dat is slecht voor zn darmpjes denk ik, maarja, hij is ook zo groot.
Zal ik volgende week op het CB vragen of ik toch kan beginnen?
 
hier 3 maanden en 61cm en 6200 gram.
Bij de geboorte (4 weken te vroeg) 48 cm en schrik niet 2800 gram.. kortom we hebben qua gewicht verdubbeld!!!!

ik begin vanwege zijn darmen niet eerder dan 6 maanden.
Op zich hoeft smakken enzo geen teken te zijn, hij wil gewoon met jullie meedoen en jullie doen je mond open en dat kopieert hij.
 
D. is vandaag 3 maanden (twee weken te vroeg geboren) en woog met zijn geboorte 2845gram en 51 cm. Gisteren woog hij 5800gram en 62,7 cm!

Femmmke, D. woog niet veel meer dan jouw mannetje (toch?) en is twee weken eerder gehaald!
 
Wow ik dacht dat Milan flink was, maar jullie ventje is nog een stuk groter :)
Milan is vorige week gewogen toen hij 3 maanden was en toen woog hij 6860 gram en de meetlat gaf 64 cm aan. Bij zijn geboorte woog hij 3716 gram...
Ik geef borstvoeding dus hij heeft verder niets nodig tot 6 maanden, maar ik ga denk ik met de kerst een hapje fruit aan hem geven.
 
Wow wat een lekkere grote baby's. Over Abel hoor ik ook vaak dat hij zo groot is, hij zit op de curve tussen de middellijn en de een na bovenste.

Met 10 weken was hij:
6300 gram (was 3850)
62 cm (was 50)

Volgens mij hoeft zo'n snelle fysieke ontwikkeling niet te betekenen dat de baby ook mentaal voorloopt. Ik merk bijvoorbeeld dat mensen vaak al kiekeboe-spelletjes met hem proberen te doen omdat ze hem ouder inschatten, maar daar snapt hij nog niks van.
Sterker nog, ik denk dat de ene baby een fysieke groeispurt maakt en de andere een mentale. Die laatste blijft dan fysiek een beetje achter, maar is op andere gebieden weer veel verder.
 
mijn meisje was met 3mnd 5600gram(was 3120)
58 cm (was 50)
ze is toch wel wat kleiner dan de rest zo te lezen.maargoed ze groeit lekker en daar gaat het om;-))
 
ons meisje is vandaag 3 maand oud ,woog bij de geboorte 3120 en was 50 cm ,denk dat ze nu rond de 6/6,5 kilo zit en ong 66 cm lang[met de meetlint gemeten haha].vongende week moeten we weer naar het cb voor de 2de prikjes .
 
Lisa:
Uitgerekende datum: 3 September
Geboren op(schrik ook niet): 22Juni
Geboorte gewicht: 1210 gr
Gewicht nu:± 6500gr
Geboorte lengte: 37cm
Lengte nu: ± 60cm

Vandaag voor de 4de keer fruithapje geprobeerd, ze vind het niet vies, maar word er ook niet echt warm of koud van, eet ook geen potje leeg, nog niet eens de helft, heeft nog liever de fles.
Krijgt 5x 180 water, 6scheppen voeding, drinkt nooit alle flessen helemaal leeg.
 
Terug
Bovenaan