Gewicht baby

Joshua (afgelopen dinsdag 3 maanden en toen ook gemeten en gewogen) woog bij zijn geboorte 3480 gr. Niet gemeten maar schatte hem op ongeveer 48cm aangezien maatje 50 nog allemaal iets te groot was. Nu weegt hij 6030 gr en is 61cm.

Wat het wel of niet klaar zijn van de darmpjes betreft vind ik het zelf allemaal nogal overtrokken tegenwoordig. Als we kijken hoe het vroeger ging zouden we er in deze tijd juist laat aan beginnen en wij zijn toch ook allemaal groot geworden. Er zal vast wel een reden voor zijn waarom het nu later pas wordt aangeraden maar als je zelf goed naar je kindje kijkt dan zie je zelf het beste wanneer je kindje eraan toe is (vooral in geval van kv want dan zie je goed hoeveel je kindje binnenkrijgt).
Zo mag rijstebloem pas vanaf 4 maanden terwijl de kinderarts ons afgelopen dinsdag met exact 3 maanden adviseerde om er al mee te gaan beginnen omdat Joshua nu 4x230(incl. melkpoeder) krijgt en daarom er al aan toe is. Sinds vandaag krijgt hij het in een schaaltje met een lepeltje en hij doet het prima. Zelfs geen krampjes gehad toen we ermee begonnen in de fles. Zo zie je maar dat elk kind anders is en alles dus alleen maar gebaseerd is op richtlijnen. Doe wat goed voelt, daar kom je het verste mee! :)
 
ga ook deze week beginnen met fruithapje proberen en rijstebloem, bij mijn zonen [nu 11 en 13] ben ik ook met 3 maanden begonnen nooit geen last gehad.
 
uhm ik heb geloof ik nog wel een heel klein meisje.....

Maike is 1 week na de uitgerekende datum geboren en woog 2990 gram en was ong 46 cm

nu 3 maanden later is ze (gisteren gewogen)
4720 gram en is ze 58 cm...

wel leuk om te zien idd hoe het bij de andere is,
ook wij beginnen na 6 maanden met andere voeding dan HA melk, vooral ook omdat ze zo last heeft van haar darmpjes en reflux
 
Kleine mannetje hier is met 2450 gram geboren en was 48 cm en weegt nu 3,7 kilo en is 1 augustus 3 maanden

Ik weet niet of ik met 4 maanden begin met fruithapje.. Overal lees je verhalen over darmpjes.. Maar ik ben zelf als geboren als 5 ponderr en kreeg met 3 maanden al brinta.. En fruithapjes en dergelijke en ik ben er groot mee geworden

Moeilijk allemaal bedoel ze verkopen niks voor niks rijsteblroem vanaf 4 maanden en potjes...

Bedoel je weet soms niet meer of je het wel of niet moet doen .. En als je vraagt aan een deskundigen krijg je zo'n antwoord van zou er nog wat weken mee wachten vanwege de darmen ... Dus met 6 maanden beginnen! !

Als een kindje van 4 maanden geen potje mag volgens deskundigen waarom verkopen ze het dan ?. En ik ben van mening dat waneer je gewoon met 4 en halve maand begint met klein beetje zodat hij kan wennen aan de smaakjes en lepeltje dat hij met 6 a 7 maanden lekker kan eten van lepeltje want des te langer je er mee wacht des te moeilijker het wordt denk ik
 
Terug
Bovenaan