Gewicht kindje

<p>vandaag echo gehad. Ik ben 36+5 weken zwanger. Ik schrok erg van het gewicht van het kindje. 2400 gram.</p><p> </p><p>De verloskundige zei dat dit een vrij normaal gewicht is. Ik vind het echter zo laag.. Misschien maak ik me onnodig zorgen, maar toch.</p><p>Ik word waarschijnlijk eerder ingeleid (rond de 38/39 weken) en ben erg bang dat het gewicht dan alsnog (in mijn ogen) laag is. De hele zwangerschap geen last gehad van onzekerheid maar dit overviel me een beetje. Kan iemand me gerust stellen of heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet dat ze er naast kunnen zitten qua gewicht maar stel dat dat niet zo is.. </p>

Volgens mij vrij normaal gewicht bij je termijn. Laatste weken komen ze nog veel aan, wordt er echt een vetlaagje gevormd. Tegen de tijd dat je gaat bevallen kom je echt wel boven de 6 pond uit! Succes met de laatste loodjes!

De laatste weken is vetjes kweken toch? Maar ik meen ook dat het allemaal maar lastig te meten is. Je hoort wel eens dat vrouwen horen dat ze een kind krijgen van bijna 5 kilo, die uiteindelijk toch 3.5 kilo blijkt, maar ook wel dat een kindje klein wordt gemeten en er uiteindelijk ook een heel gemiddeld kindje uit komt. Als de vk of arts zich geen zorgen maakt, moet jij het zeker niet doen.

Ik weet niet of ik je gerust kan stellen maar vorige week in het ziekenhuis werd onze zoon 2.5 kilo geschat. Ik was toen 34 weken (exact). De gynaecoloog gaf aan dat het wel wat aan de grote kant is. Maar als ik 1 ding heb geleerd is dat we ons daar niet aan moeten vasthouden. Een vriendin van mij kreeg vanaf het begin van haar zwangerschap te horen dat haar kind veelste groot was, waardoor ze uren en uren over de bevalling heeft gedaan omdat ze angst kreeg voor het persen door die woorden. Uiteindelijk lukte het niet en moest ze een keizersnede. De baby werd geboren en bleek een heel normaal gewicht te hebben. Al die tijd dacht ze dat ze een te grote baby zou krijgen. 
Ik denk dat je dat vooral los moet laten. Het blijft allemaal een schatting... 

Bij ons werd het kindje 3300-3500 geschat. Was uiteindelijk met de geboorte 4085. Het is maar een schatting. Als het niet goed zou zijn zouden ze dat echt wel zeggen. En je hebt nog een paar weekjes!

Het zegt niet zoveel.
Bij mij werd de kleine man hij 40 weken 325 geschat, maar is met 40 weken geboren met een gewicht van 2800 en helemaal gezond. 

Het zegt niet zoveel.
Bij mij werd de kleine man hij 40 weken 325 geschat, maar is met 40 weken geboren met een gewicht van 2800 en helemaal gezond. 

Terug
Bovenaan