Gewicht kindje

En al groeit je baby niet veel meer, dat is Ger  ramp. 

Mijn zoontje is met 37+0 geboren en was 2525 gram en kerngezond. Lekker klein poppetje. Heeft nooit problemen gehad om zijn groei. 

Gisteren naat de gynaecoloog geweest; 2575 gram. Dus bijna 200 gram op 3/4 dagen bijgekomen. Zal ren van de metingen nirt helemaal kloppen..

voor de rest zei de gynaecoloog dat het buikje wat klein was, voor de rest zag alles goed uit. Beweegt goed, hartje klopt goed, maag + blaas was vol. 17 september word ik ingeleid, ivm dat hij onder de normale groeicurve zit. 

Hij zat eerst goed op de groeicurve en opeens eronder. Vind het toch gek. Probeer me er niet druk om te makrn maar doe dat onbewust toch.. 

Maak je geen zorgen hoor! Ons zoontje werd heel flink ingeschat (4 kilo met 40 weken). Hij kwam met 41+2 en ik maar denken dat ik een reus ging uitpersen, hij woog 3500 gram en is een hartstikke fijn mannetje nog steeds. 
Kindje van een vriendin van mij werd heel licht ingeschat. Die kwam al met 36 weken en woog 2800 gram, wat niet weinig is voor die termijn. Dat is nu juist een flink ventje. 

Normaal gewicht hoor. Ben bevallen met 39+4, onze zoon woog toen 3100 gram. Ze komen ongeveer 250 gram per week aan die laatste weken. Het is misschien geen heel grote baby, maar daar is niets mis mee!
Overigens hebben ze het gewicht ook vaak verkeerd bij de echo.

Oh en Tasja wij hadden dat ook, dat hij ineens onder de normale groeicurve kwam (nog wel binnen de normale lijnen maar hij zat altijd bovengemiddeld en was ineens bestwel veel ondergemiddeld). Ons zoontje is gehaald met een keizersnede en was inderdaad dus niet super groot en zwaar, waar hij de hele zwangerschap verder wel op de ‘zwaardere lijn’ groeide. 
Er is geen duidelijke oorzaak, mijn placenta werkte nog goed en de doorbloeding van de navelstreng was ook goed. Ook de bloedsomloop in de hersenen was goed bij alle (extra) controles.
Mijn vriend en ik houden het er zelf op dat hij gewoon ‘af’ was. Klinkt gek, maar dat is het enige dat wij ervan kunnen maken. Buiten mijn buik zat hij na 5 dagen boven zijn geboortegewicht en was hij na 8 dagen al 3300 gram. 
Mijn advies dus: goed dat je wordt ingeleid (geeft jezelf rust, ik ken het gevoel van zekerheid hebben van een datum) maar maak je niet te druk. 17 september is al bijna en ze houden je goed in de gaten. Tegen mij zeiden ze dat ik vooral op moest letten of ik hem goed bleef voelen, dat dat het enige echt belangrijke was.

3 dagen voor mijn bevalling werd het kindje geschat op 2300 gram 3 dagen later bevallen met 37 weken weefde hij 2720 ook niet zo zwaar maar wel een verschil met 2300 gram nu is hij 8 weken en weegt 4,5 kilo is gewoon een kleintje heel veel succes verder 

Terug
Bovenaan