Oh en Tasja wij hadden dat ook, dat hij ineens onder de normale groeicurve kwam (nog wel binnen de normale lijnen maar hij zat altijd bovengemiddeld en was ineens bestwel veel ondergemiddeld). Ons zoontje is gehaald met een keizersnede en was inderdaad dus niet super groot en zwaar, waar hij de hele zwangerschap verder wel op de ‘zwaardere lijn’ groeide.
Er is geen duidelijke oorzaak, mijn placenta werkte nog goed en de doorbloeding van de navelstreng was ook goed. Ook de bloedsomloop in de hersenen was goed bij alle (extra) controles.
Mijn vriend en ik houden het er zelf op dat hij gewoon ‘af’ was. Klinkt gek, maar dat is het enige dat wij ervan kunnen maken. Buiten mijn buik zat hij na 5 dagen boven zijn geboortegewicht en was hij na 8 dagen al 3300 gram.
Mijn advies dus: goed dat je wordt ingeleid (geeft jezelf rust, ik ken het gevoel van zekerheid hebben van een datum) maar maak je niet te druk. 17 september is al bijna en ze houden je goed in de gaten. Tegen mij zeiden ze dat ik vooral op moest letten of ik hem goed bleef voelen, dat dat het enige echt belangrijke was.