Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Het blijven schattingen. De jongste nu werd met 36 weken 2300 gram geschat door de cm.
36.2 een meting in het ziekenhuis, daar werd hij over de 3 kg geschat.
Met 36.4 bevallen en woog hij 2900 gram.
Mijn kindje werd geschat op 3300 gram. Geboren met 40 weken met 4360 gram!
Idd, wat iedereen zegt.. ze hebben het echt heel vaak mis.....! En de laatste weken komt je kindje idd flink aan in gewicht!
Bij ons werd hij met 35 weken op 2500 geschat, uiteindelijk met 37 weken geboren met 2950. Dus hij heeft nog flink wat vetjes aangezet. Als je vk zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken zou ik dat zeker niet doen. Zij heeft er voor gestudeerd en wij kunnen hier alleen maar onze ervaringen delen.
Zoals heel veel voor mij al hebben gezegd: het is een schatting op basis van de metingen. Zelden klopt het echt. Onze oudste zoon werd elke keer op een redelijk normaal gewicht geschat en werd uiteindelijk geboren met een gewicht van 2700 gram (natuurlijke geboorte met precies 38 weken). Dat was 200 gram lager dan ze geschat hadden. Iets meer dan twee weken geleden ben ik bevallen van onze dochter. Haar hadden ze rond de 2800 gram geschat, we wisten dat ze klein kon uitvallen. Ze is op een natuurlijke manier geboren (dwz niet opgewekte bevalling) met een gewicht van 2660 gram. Ook weer veel lager. Wat blijkt? Ik maak gewoon geen grote kinderen! Wat ook niet erg is, want ik ben zelf maar 1.56m. Ondanks een lager geboortegewicht deden ze het allebei meteen super goed na de geboorte en zijn ze volledig gezond, groeien goed, etc. De meeste kinderen groeien in die laatste paar weken in de baarmoeder nog een heel stuk, inderdaad doordat ze een vetlaag creëren.
Ik zou me ook geen zorgen maken over het gewicht. Ik was ook steeds op controle met een groeiecho. Hij was wel licht van gewicht, 2680 gram , maar echt niet extreem. Vroeger scheen dat normaal te zijn, Terwijl ze tegenwoordig standaard rond de 4kg zijn.
Mijn kleine meid zat de hele zwangerschap net op de onderlijn en werd uiteindelijk geboren 40+6 met een gewicht van 2775 dus ja niet de zwaarste maar hardstikke gezond nu 3 weken oud en zit ze boven de 3 kilo.
Dus niet teveel zorgen maken hoor, zeker als de verloskundige dat ook niet doet