Gewicht op de helft

Hoi, ik vraag me af hoeveel kilo's jullie zoal zijn aangekomen tot de 22ste week. Ik weet echt niet meer wat normaal is en waarop ik over 18 weken kan rekenen. Ik eet iets meer dan normaal, maar neem alleen gezonde dingen.

Wie wil vertellen hoeveel ze is aangekomen rond die week????

Hoi Jolien,

weet niet meer precies hoeveel enzo maar een paar kilootjes had ik er al aan zo rond de 20 week. Het hardste gaat het in het derde trimester, ik ben nu 36 weken en het lijkt wel of iedere dag m'n buik groeit. In totaal ben ik nu ruim 18 kilo aangekomen en dan de laatste loodjes nog. Iedere vrouw reageert overigens anders, sommige komen 10 kilo en anderen 30 kilo aan. Zou me er niet te veel van aantrekken, het gaat erom dat je je goed voelt en dat het goed gaat met de baby, en volgens de verloskundige is het gewicht helemaal niet zo belangerijk.

Geniet ze

Groet van Marinte

Hai Jolien

Ik wil het je best vertellen, maar ik ben niet echt representatief, geloof ik. In mijn zwangerschaspsdagboek houd ik mijn gewicht bij, dus het is een kwestie van opzoeken. In week 22 was ik ruim 2 kilo aangekomen. Nu ben ik bijna 30 weken en zit ik op 5 kilo. Maar ik hoor van velen om me heen ('live' en internet) dat dit weinig is, de meesten hebben meer kilo's erbij.

Hoeveel ben jij dan aangekomen?

Groeten, Rosanne

hoi,

ik ben bij de eerste zwangerschap eerst 14 kg. afgevallen, waar er op het eind weer 7 van bij zaten, en ik ben nu 33 weken, ook weer 7 kg afgevallen, waar er nu 2 van bij zijn...

Het is bij iedereen anders...

groetjes Valerie

O wauw, 5 kilo na 30 weken. Dat had ik ook wel gewild. Ik ben 7 kilo aangekomen tot  nu toe (21 weken). Ik ben gewend fanatiek aan atletiek te doen en omdat ik een blessure heb en zwanger ben, gaat dat nu niet (al vanaf het begin). Dus daar kan het ook aan liggen dat ik veel ben aangekomen. Maar blij word ik er dus niet van, ik ben erg bang dat ik straks 20 kilo ben aangekomen. Het kan allemaal zijn dat je daar niet op moet letten en dat het alleen maar gaat om de gezondheid van de baby, maar hee, ik ben er ook nog he.

Hai, ik ben nu ongeveer  4 kilo aangekomen en ik zit op 22 weken. Volgens mij gaan die laatste maanden een stuk harder. Maar bij iedere vrouw is het verschillend, als je maar lekker in je vel zit en het belangrijkste; je baby voldoende voeding krijgt maar geloof dat je wel heel gek moet doen wil dat niet het geval zijn. Luister naar je lichaam, geeft het vanzelf aan.

Hoi,

Ik ben nu 20w5d zwanger en ongeveer 3,5 kg aangekomen. Dat schijnt wel gemiddeld te zijn (in de tweede helft kom je meestal sneller aan). Ook ik ben eerst afgevallen, door de misselijkheid (3 kg) maar die zijn er nu weer bij, plus dus nog 3,5 kg! Dat ging wel snel ineens...

~Hilde

Hoi,

Ik ben nu 29 weken zwanger en vorige week woog ik nog 71,5 dus 11,5 kilo aan gekomen.
En net voordat ik ging reageren weer op de weegschaal gestapt en nu weeg ik 75 kilo????
Klopt die weegschaal wel of ben ik echt binnen een week 3,5 kilo aan gekomen.
Niet dat het me uitmaakt hoor kwam in me eerste zwangerschap in totaal 25 kilo aan en met de tweede 22 dus denk dat ik het met deze ook wel over de 20 red hihi.

Was rond de 20 weken 6 a 7 kilo aangekomen dus bij iedereen verschillend denk ik.

groetjes angel

Terug
Bovenaan