hoi,
ik was met 22 weken ongeveer vijf kilo aangekomen. Valt best mee....ik kon ook nog mijn gewone kleren redelijk aan (heupbroeken dan) Maar daarna ging het snel, ben nu 36 weken en lijkt wel of ik elke week een kilo of meer aankom. ben nu alles bijelkaar 15 kilo aangekomen, hoop niet dat het nog veel meer wordt, want ik voel me echt log.
Of je veel of weinig aankomt heeft zeker de eerste 20 weken weinig met veel of weinig eten te maken. het is ook je vruchwater, je borsten, of je veel vocht vasthoudt etc. Ik moet zegen in het derde trimester doe je wel minder aan beweging en ik heb soms echt last van onbedaarlije vreetbuien en kijk dat zijn de kilootjes die er na de bevalling weer heel moeilijk afgaan.
Bij mijn eerste was ik met 20 weken slechts een kilo aangekomen. Over de hele zwangerschap toch zeker 20 kilo (moet je nagaan hoe snel het gaat na die twintig weken).Overigens woog ik een paar dagen na de bevalling al 13 kilo minder en die overige 7 waren er ook vrij snel weer af.
Ik zou me er ook maar niet te druk om maken. Je kunt je er toch niet op voorbereiden aangezienhet bij iedere zwangrschap anders is.
Mirjam