gewichts toename

Hoi,

Ik ben 19 weken zwanger en ben al 9 kilo aangekomen.
Ik ben daar eigenlijk best wel van geschrokken en vraag mij af of ik mij zorgen moet gaan maken?
Hoeveel zijn jullie aangekomen in deze of een vorige zwangerschap?

Groetjes, Chantal.
 
Hoi Chantal,

Ik ben vorige keer gestopt met roken en toen ben ik 30 kilo aangekomen in totaal. Of je je zorgen moet maken? Bij mij is het er nog niet weer af. NOrmaal gesproken kom je in je hele zwangerschap ongeveer 11 tot 12 kilo aan, maar dat is een gemiddelde. Nu al 9 kilo is dus wel wat veel, maar ja, op dieet mag je toch niet... Gewoon rustig aan doen dus maar. Niet voor 2 eten!

Succes!
 
Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap 25 kilo aangekomen, zonder idioot veel te eten of te snoepen. Het heeft moeite gekost, maar het is er allemaal weer afgegaan.

Ik ben nu zwanger van de 2e (23 weken) en heb al weer een enorme buik. Op de weegschaal staan doe ik niet, daar word ik niet vrolijk van en ik weet dat ik er toch niets aan kan doen, behalve gezond eten, veel drinken en niet teveel snoepen. Dus ook mijn advies is: gewoon rustig aan doen!
 
Hoi Chantal,

Dit is mijn derde zwangerschap, bij de vorige 2 ben ik resp. 22 en 25 kg aangekomen, nu zit ik op 20 kg (ben 40 weken zwanger). Bij mij waren de kilo's er zo weer af, want je krijgt het straks best druk. Wat ik wel heb gedaan is heel veel wandelen met de kleine en borstvoeding gegeven. Je zult zien dat het best goed komt allemaal, je moet alleen niet verwachten dat het heel snel gaat, niet voor niets zegt men 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren.
Succes met je zwangerschap, genieten is het beste wat je kunt doen.

Groetjes dkb
 
Ik ben zelf tot nu toe (25 weken zwanger) vanaf het begin 3 kilo aangekomen. In het begin at ik weinig en ben ik eerst iets afgevallen. ook heb ik vooral veel hormonen moeten spuiten wat ook gewicht doet toenemen.
Ik ken inderdaad wel mensen die nu meer eten. Ik kan me dat niet echt voorstellen. Ik eet juist minder en heb weinig trek in dingen.

Ik kan alleen maar als advies geven: inderdaad niet proberen voor 2-en eten.

Succes!
 
ben bijna 18 weken en ben 4 kilo aangekomen,inderdaad het advies niet voor twee eten vind ik een goeie,want te veel overgewicht is toch moeilijk om er weer af te krijgen,bij mijn vorige twee zwangerschappen was ik rond de 15 kilo aangekomen die waren er zo af
veel succes
groetjes Babs
 
Terug
Bovenaan