gewichts toename

ik ben 26 weken en nu 5 kilo aangekomen en heb een toeter van een buik. ik probeer wel op te letten, weinig te snoepen en vooral veel groente en fruit te eten.
 
Ik ben nu 17 weken zwanger, en tot mijn 12e week 3 kilo aangekomen en daarna door griep weer 2 kilo afgevallen. Dus eigenlijk nog maar 1 kilo nu.

Ben zelf stomverbaasd, want ik dacht omdat ik van nature best wel mollig ben, ik snel zou aankomen.

Maar heb ook niet veel trek in dingen, en probeer niet teveel te snoepen. De dingen die ik echt lekker vind, die mag ik niet meer.

Ook was ik best een horecatype, nu kan ik niet veel meer drinken, dus dat scheelt ook.

Maar het kan natuurlijk allemaal nog komen....
 
Hoi Dames,

Ik ben vandaag 23 weken en ik ben 1,5 kilo aangekomen. Maar ik heb wel een enorme buik! Volgens mij verbruikt het kindje veel van mijn reserves (hihi ik ben best stevig namelijk) en kom ik daarom niet zoveel aan....

Groetjes,

Lein
 
Hoi forumbezoeksters,
9 kg vindt ik best veel, maar ja als je gewoon eet en niet buitensporig snoept dan zul je er weinig aan kunnen doen, vrees ik.
Ik ben nu 33weken en 3 dagen zwanger en 10 kg aangekomen.Ik heb een kleine buik en alles zit van voren, de vk is alleen niet helemaal tevreden met de grootte van mijn buik en de baby, echo liet ook wel iets van een groeiachterstand zien, dus ik zit sinds anderhalve week thuis en slaap veel en doe verder weinig behalve me een beetje vervelen en af en toe wat lezen. Het meeste aangekomen ben ik trouwens tussen week 19 en 27, namelijk 7 kg.
succes allemaal verder met de zwangerschap!!!

 
Hoi Chantal,

Ik ben nu 31 weken zwanger en ben 13 kilo aangekomen. Ik zit dus ook boven het gemiddelde wat men normaal aankomt.
Ik ga trouw naar mijn gynaecoloog en die zegt hier helemaal niets van. Iedereen is nu eenmaal verschillend en als ze het niet vertrouwen laten ze wel wat bloed afnemen (zwangerschapssuiker) of krijg je een echo.
Niet te veel piekeren dus !!

Groetjes,
Monique

 
hallo chantal,
gewichtstoename tijdens je zwangerschap is voor iedereen verschillend. ik ben 13 weken zwanger en bij de verloskundige bleek ik al 7 kilo aangekomen. ik ben smal gebouwd. weeg normaal 57 kilo bij een lengte van 1.72 en draag maat 34/36. dan schijn je veel sneller vetreserve op te slaan. bovendien eet ik veel want ik heb honger als een paard en ik ben gestopt met roken. als dit bij jou allemaal niet het geval is zullen er voor jou weer andere dingen meespelen. eet gezond en luister naar je lichaam. dat lijkt mij de gouden regel. succes!
 
Terug
Bovenaan