quote: caro reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-03-2009 23:19:56&apos
);
@trotste mama3,
Het is gewoon erg jammer dat mensen direct hun mening klaar hebben,waarom kunnen ze niet gewoon blij zijn?
Ik zal dat wel nooit snappen denk ik.
Soms ga ik mezelf nog staan te verdedigen ook als ik een negatieve reactie krijg,dan denk ik achteraf ook wel dat ik dat uiteraard niet hoef te doen maar op dat moment.....
Als onbekenden aan me vragen of ik kinderen heb zeg ik ook vaak aarzelend ja ik heb kinderen en vaak komt dan de vraag hoeveel?en dan zeg ik vaak twijfelend en soms mompelend uit hoeveel leden ons gezin bestaat.Je ziet ze gewoon weer schrikken en me met grote ogen aankijkend.
Dat slaat toch eigenlijk nergens op,ik moet toch gewoon met trots kunnen vertellen dat ik 9 kinderen heb,net als iedere moeder.
Maar door de negatieve reacties doe ik dat automatisch voorzichtig.
Als het aan mij ligt zou ik er nog wel 9 "willen" echt waar ik vind moeder zijn geweldig,maar ergens moet je er een keer mee stoppen,ergens houd t een keertje op niet dan?
De zwangerschap van Ylana was best zwaar en dat heeft me aan t denken gezet en me er toe doen beslissen dat het voor mijn lichaam beter is om niet meer zwanger te worden hoe jammer ik dat soms ook vind.Ik weet ook zeker wel dat wij gezegend zijn met 9 gezonde kinderen en ik heb t er soms best wel moeilijk mee als ik lees of hoor dat er vrouwen zijn die geen kinderen kunnen krijgen dan denk ik wel es mens wat zeur ik nu,maar toch.....
Ons gezin is nu compleet,nu moeten we de kinderen nog groot zien te brengen
Caro
@t Caro!
ten eerste respect!! ik vind het namelijk enorm knap!
wat zal het genieten zijn 9 gezonde kindjes!
ik ben zo apetrots op onze 3 kanjers, dat ik ook echt nog wel veel meer kindjes zou willen.
maar wij vinden max 4 genoeg in onze situatie!
ik woon in een dorp en daar zijn de mensen ook altijd snel aan het oordelen over anderen!
zo ook toen ik van de 3e in verwachting was, ten eerste je bent nog maar 25 en dan al je 3e??
en omdat onze middelste net 6 maanden was, kregen we echt rare reacties!!
bij de 1e 2 kregen we kaartjes, en lieve berichtjes. maar bij de 3e was dat al niet meer zo. zelfs familie niet!
het enige wat ze zeiden was, wat snel zeg! jeetje!!
nou wij hebben bewust besloten dat we graag een 3e kindje wilden en waren gelukkig meteen zwanger..
na de geboorte van de jongste zei iemand uit de familie tegen ons, nou dit is de laatste of ben je binnen 3 maand weer zwanger?
pff tja zei ik, ik ben net een bus he! zit altijd vol! STomme vraag!!!! dus stom antwoord...
mijn vriend en ik lachen er beide om en zien gewoon dat mensen het ook uit jaloezie doen!
ik snap niet dat je niet gewoon blij kan zijn voor anderen!
je hebt trouwens leuke namen voor je kindjes!! stuk voor stuk!!
en zeg nou zelf, grote gezinnen zijn het leukste, gezelligste en spontaanste!!
ik hoop ooit een 4e kindje te mogen verwelkomen!
dan krijgen we weer de vraag, nu hoop je zeker op een jongen??? dat hadden we bij de 3e al! en hoe afgezaagd het ook klinkt! gezondheid voorop! een meiden gezin is ook heeerlijk!!!
het komt zoals het komt!!!!
het is trouwens maar goed dat ik geen 9 kindjes heb! mijn hobby is fotografie en als ik bekijk hoeveel foto's ik nu al maak van de meiden!!! dan moet ik er wel een huis bij hebben voor de foto's!!! hihi
liefs Jenny