gezin compleet,wie nog meer?

hey Manda!

wilde ook ff op jou reageren! wij denken over een 4e kindje en jij hebt al 4!
ook wij wonen in een klein dorpje in groningen en daar DENKT iedereen elkaar ook te kennen!!
als wij een 4e krijgen, weet ik zeker dat mensen gaan zeggen, ALWEER! pff word er nu al flauw van.
en als ik vragen mag, wat voor auto hebben jullie nu? wij moeten een grotere auto hebben namelijk als we een 4e kindje zouden krijgen.
we hebben nu een opel astra station.
wij hebben nog wel even de tijd om een auto te zoeken want onze jongste is nog maar bijna 5 maandjes en we willen echt wachten tot de jongste ongeveer 2 jaar is!
maar ik weet hoe snel een jaar omvliegt!!!
we gaan ook nog verbouwen enz dus dan gaat het nog sneller!

vind het ook super knap van jou dat je het zo goed red allemaal...
als wij een 4e kindje krijgen wanneer we er ongeveer aan toe zijn dan zou de oudste 6 jaar zijn. lekker druk dus..
maar wij willen graag de kindjes vlot op elkaar hebben omdat we dan nog in die fase zitten... zie het al voor me 4 pubers tegelijk!!!!! hihi

ik heb trouwens altijd gezegd dat ik graag kindjes wilde, en nu verwachten heel veel mensen ook dat we nog 1 krijgen! ze zeggen ook allemaal dat hoort bij jullie!
ik werkte dan ook op de kinderopvang en zelfs ouders zeiden tegen mij.. jij krijgt vast een hok vol kids! hihi
nou ik vind 4 wel leuk maar daar houdt het wel op hoor!!!

liefs Jenny

Hoi Manda,

Hoe gaat het nu met je?Geen bloedingen meer gehad?Ja dan schrik je wel,ik weet er helaas alles van,ik heb dan wel 9 kinderen maar het was mijn 16de zw schap,heb dus ook best veel miskramen gehad,het ging vaak in het begin al mis zo rond de 7 of 8 weekjes,maar dat maakt het niet minder erg voor mijn gevoel.
Maar hoop dat alles inmiddels weer helemaal goed met je gaat!!!

liefs Caro

Hoi mama's, (weet ff de namen niet meer precies...)

Vanmiddag   ben ik bij de vk geweest. De bloedingen zijn niet hevig, maar ze vond toch (en daar ben ik best blij om) dat ik nog voor de 20-weken-echo naar het zkh moet voor verdere onderzoeken.
Ze heeft vele scenario's opgenoemd (van volledig bedrust tot zkh opname) niet echt een positief voor uitzicht.
Maar het kan ook zijn dat het meevalt.
Daar gaan we maar van uit he!
Binnen enkele dagen krijg ik de datum.

Verder gaat het heel goed. Geen last meer van de extreme vermoeidheid en misselijkheid.
Ik eet (vooral warm eten, het liefst voor 2).

De reacties in onze omgeving/dorp zijn inmiddels wat rustiger. Het is nu aardig bekend, mensen gaan weer verder met hun eigen leven.
En ik? Ik pronk met mijn groeiende buik, onder mijn jas, haha.
De lente mag echt komen, niet alleen voor mij maar ook voor de andere kids.
Vanmiddag hebben ze bv zo lekker buiten gespeeld, zonder jas zelfs.

Er wonen niet veel kids van hun leeftijd in onze straat, maar goed dat wij zelf voor speelkameraadjes zorgen, haha.
Straks met z'n 5-en ravotten...

Wij rijden nu nog in een toyota corolla station.
Past precies, als papa niet mee gaat, haha!!!

En als we met heel het gezin ver weg gaan dan rijden we (heel gezellig) achter
elkaar aan.

We zijn op zoek naar een toyota voor 7 personen.

Inmiddels zijn we de badkamer boven aan het slopen (de nieuwe is inmiddels beneden en klaar dus slopen kan nu).
Dan kunnen de 2 jongens straks  naar hun nieuwe kamer en de jongste bij grote zus (als dat maar goed gaat, ze wordt nu al van elke kik wakker.... ervaring? tips?)

Wisten jullie trouwens van te voren wat het geslacht van jullie kindje zou zijn?
Ik ben nu wel weer heel benieuwd. Uit praktisch oogpunt wil ik het graag weten.
We hebben niet veel qua kleding bewaard, dan is het fijn om gericht 1 en ander
aan te schaffen.
Mijn man wil het nog niet weten.
Bij onze jongste wist ik het vanaf 27 weken. Mijn man niet.
Wel een grappige situatie.

Op 3-4 heb ik de 20-weken-echo.
Spannend.
Maar eerst de onderzoeken maar eens afwachten.

Hoe gaat het met jullie kindjes (kinderen, haha)?
En met jullie zelf?

Ik ga zo lekker naar bed.

Tot snel.

Liefs Manda

hey

wel weer spannend dus de zwangerschap! ik ken dat gevoel..
ook al heb ik nog maar 3 kindjes, we willen toch denk ik wel een 4e!
het lijkt me zooo gezellig! ook hebben we wel nagedacht over dingen die lastiger worden, maar ach dat zijn maar bijzaken!
wel willen we minstens wachten tot onze jongste 2 jaar is, zodat de 2 oudsten naar school gaan en mijn lichaam een beetje op orde is.
ik was na 6 maanden weer zwanger en ben toen erg ziek geweest! daar ben ik nog niet weer helemaal van hersteld omdat ik bleef kwakkelen.
dat ik hier over nadenk is al een wonder trouwens! de verloskundige zei (toen ze op nacontrole kwam) tot de 4e!! hihi
ik moest enorm lachen en zei nou dat denk ik niet hoor!
jawel zei ze, ik weet het zeker! dat hoort bij jullie!
ook zei ze dat we dan een jochie zouden krijgen! wacht maar af !!
nou ik weet 1 ding zeker dat een 4e ook weer een meid zou worden!
eerst gaan we lekker genieten van onze 3 meiden,

je vroeg om ervaring, of tips over het samen slapen!
wij hebbend e oudste 2 meiden samen liggen! DRAMA.
onze middelste Noa Lyn word overal wakker van, en nu word ze de laatste tijd spontaan s nachts wakker.
dus dat gaat zo niet langer, erg jammer vinden we.

hier gaat alles lekker zijn gangetje, behalve het slapen! pff
onze jongste Senna is erg verkouden en hoest enorm s nachts.
en tja Noa Lyn spookt ook maar wat!
Ismay slaapt gelukkig goed, tenzij Noa begint te spoken... dan wil ze er ineens uit! al met al een gekrijs op zeer late of ja vroege uurtjes.
en om 6 uur zijn ze weer wakker! pff dit was eerst echt wel half 8!

nou ik ga maar eens stoppen en mijn bedje opzoeken!
vind het super leuk om alles te lezen van jullie, wie weet nog wat tips of handigheidjes! hihi

liefs Jenny

en ik wist trouwens bij elke meid wat het zou worden!
was bij de eerste overtuigd van een jongen, was zoo verbaasd dat het een meisje was.
en bij de andere 2 had ik geen echo nodig! ik wist het wel!
maar de 20 weken echo en de pretecho's bevestigden mijn gevoel! heerlijk!

meid geniet lekker van je zwangerschap!!!

liefs Jenny

Hoi hoi,

Het is een spannende tijd voor je dus,ik hoop dat het allemaal meevalt!
Houd je ons wel op de hoogte?

Ik vind aan mijn gezin het wel byzonder mooi dat ik de kinderen in verschillende leeftijden heb,de 2 oudste zijn jongens en zijn flink aan t puberen,ze kunnen het helaas niet zo erg goed met elkaar vinden,ze zijn echt 2 tegenpolen,helaas,maarja dat heb je niet voor t zeggen.Hoop dat t beter word als ze straks wat ouder zijn,ik houd hoop.
Ik denk dat 2 jongens meer concurentie van elkaar hebben,vaker elkaar uit testen,kijken wie de sterkste is,dat hebben mijn dochters (gelukkig) niet.
Mijn oudste zoon is wel stapelgek op zijn broertje van bijna 2 jaar,en andersom ook,geweldig om te zien echt waar.
Damian van bijna 2 die praat nog niet zoveel,maar mijn oudste zoon,Michael noemt hij Do , waarom weten we niet maar aangezien Michael er naar luisterd blijft hij gewoon Do zeggen hahaha
Brommer is dan bobo,en als hij dan een brommer hoort,maakt niet uit waar dan is het Do bobo,geweldig.
Slapen is hier ook soms een drama,momenteel gaat t gelukkig goed,Ylana slaapt sinds kort s nachts ook door,dus dat scheelt een stuk.
Wij hebben 7 slaapkamers,de oudste 3 hebben een eigen slaapkamer,op 1 slaapkamer slapen ze met 3 omdat ze dat zelf willen,en Ylana komt straks ook alleen op de kamer te liggen ,ze ligt nu bij ons op de kamer.
Wij hebben ook 2 auto s en rijden ook gezelli achter elkaar aan,tis maar wat je gewent bent he?Al willen de kinderen soms wel eens woorden hebben met elkaar wie nu bij papa in de auto gaat of bij mama hahahaha

liefs Caro

poeh poeh,
Ik vind mijn gezin met 2 kinderen wel af.
Heb nu een dochter van 3 en een zoon van 8 weken.
mijn/ons gezin is compleet.

Petje af voor mensen die meerdere kinderen hebben/willen

groetjes

Hoi,

Spannende dag morgen.
Om 15.10u wordt ik in het zkh bij de gynacoloog verwacht.
Dan wordt er onderzoek gedaan (geen idee hoe en wat) naar waar mijn bloedverlies vandaan komt.
Sinds vandaag heb ik ook best pijn onder in mijn buik, maar ik verwacht (lees:hoop) dat dit komt door de spanning.
Ik laat morgen weten hoe het ging.
Tenzij ze, in het allerergste geval, me daar willen houden...ik heb geen laptop...dus als jullie niets horen morgen of woensdag...

Hoe gaat het met jullie?
Ik zal van de week wel wat meer ingaan op jullie verhalen.

Liefs Manda

Terug
Bovenaan