Gezocht: ervaringen keizersnee

Ik was van te voren best een beetje bang voor de ruggenprik maar het viel mij zo erg mee! Iemand vertelde mij van te voren al dat de prik voor het infuus pijnlijker was en dat vond ik ook. 

Hoi! Ik heb drie keer een keizersnede gehad. Ik ben nu zwanger van de vierde en krijg weer een ks. Drie keer is de wond heel goed genezen. Ik heb voor de derde ks dezelfde arts gekozen als bij de eerste, omdat zij zo enorm secuur hecht. Het verschil kon ik goed merken. En jawel, van de derde ks was ook weer na een paar weken niets meer van te voelen. 
Wat ik zelf heel prettig vond, om mee te te kijken via een doorzichtig scherm, als ze het kindje er uithalen. Wel goed opletten, want het gaat mega snel. Ik ben zelf bang van bloed, ziekenhuis en naalden... maar ik heb alleen maar positieve ervaringen!! Natuurlijk het is spannend, de ruggenprik voel je, naweeen trouwens ook, je moet echt aan sterken en kunt in het begin maar weinig. Maar al met al... positief! 

Ik heb twee keizersnedes gehad. 1 geplande en 1 niet-geplande. De ruggenprik viel mij echt enorm mee. Ik voelde er amper wat van. Het herstel was de tweede keer heftiger dan de eerste, maar dat was door complicaties. Het is echt niet het einde van de wereld, gelukkig. En na een aantal dagen ben je het grootste deel van de ellende wel vergeten. Tenminste ik wel ?

Hallo Cindy,
3 maanden geleden heb ik een keizersnede gehad, een geplande. Het is me allemaal heel erg mee gevallen. 
We moesten die dag om 7 uur in het zkh zijn. Om 8 uur zijn we naar de operatiekamer gegaan en om 8.40 uur is onze zoon geboren. 
Op de operatiekamer hing een ontspannen sfeer. Iedereen was vrolijk. De sfeer was zo goed dat ik me volledig kon ontspannen en niets voelde van de ruggenprik, gewoon niets. Na de ruggenprik werd ik heel erg misselijk. Dit gaf ik meteen aan. En kreeg hiervoor medicatie. De misselijkheid was meteen weg. Tijdens de operatie zat mijn vriend bij mijn hoofd. De arts vertelde precies wat ze deden en ik kon mijn vragen stellen. Het gekke is dat je geen pijn hebt maar wel voelt dat ze in je buik bezig zijn. Toen onze zoon geboren werd hebben ze het doek laten zakken waardoor we mee konden kijken, erg fijn. Na de snelle controle werd hij direct bij me op mijn borst gelegd en was daar meteen het geweldige gevoel (de anesthesist gaf aan dat er vrouwen zijn die dit niet meteen prettig vinden, het kindje direct op de borst, dat is ook goed en mag je ook aangeven). 
De pijn na de keizersnede is een heel erg meegevallen. Ik heb veel gebruik gemaakt van het morfine pompje, zo bleef de pijn onder controle. De dag na de operatie heb ik mezelf in het ziekenhuis gedoucht en ben ik in de middag naar huis gegaan. Best snel maar was zeker te doen. Thuis nam ik de pijnstillers goed in. Waardoor de pijn wel aanwezig was, maar wel acceptabel.
Hoop dat mijn positieve verhaal je gerust kan stellen. Veel succes.

Hier twee keer een (spoed)keizersnede gehad. Bij allebei een goede ervaring gehad. De ruggenprik deed geen pijn, alleen een gek gevoel dat je al je gevoel voelt wegtrekken. Bij mij zat de anesthesist constant naast mij en hield mij goed in de gaten. Ik had een torenhoge bloeddruk (zwangerschapsvergiftiging, vandaar twee keer een keizersnede) en door de ruggenprik zakt dit dan ineens hard. Dat zorgde bij mij voor een korte sufheid, maar uiteindelijk trok dit bij en ik werd daarbij goed in de gaten gehouden.
Bij beide keizersnedes is het herstel goed gegaan. Luister goed naar je lichaam. Probeer niet te hard van stapel te lopen, maar doe het in kleine stapjes. Ik zat na 3 weken gewoon weer zelf achter het stuur. Hier zelfs na de tweede keer geen blijvende last van m'n litteken. Inmiddels bijna tien maanden geleden.
Probeer te genieten van deze bijzondere operatie. Het is een mooie ervaring. (althans, vond ik)
Succes! 

Hoi!
Onze dochter is met een geplande keizersnede geboren, zij lag in stuit en durfde een een stuitbevalling niet aan. Ik heb de keizersnede goed ervaren, alles gaat natuurlijk wel erg snel(wij moesten ons om 7 uur melden en om 08.26 is ze geboren). Van de ruggenprik heb ik amper wat gevoeld.
Het herstel vond ik de eerste dagen wel echt pittig, alle zorg heb ik uit handen moeten geven en heb voornamelijk in bed gelegen. Maar na een week ook ik redelijk uit de voeten gelukkig.
Zet hem op!! 

Hoi!
Onze dochter is met een geplande keizersnede geboren, zij lag in stuit en durfde een een stuitbevalling niet aan. Ik heb de keizersnede goed ervaren, alles gaat natuurlijk wel erg snel(wij moesten ons om 7 uur melden en om 08.26 is ze geboren). Van de ruggenprik heb ik amper wat gevoeld.
Het herstel vond ik de eerste dagen wel echt pittig, alle zorg heb ik uit handen moeten geven en heb voornamelijk in bed gelegen. Maar na een week ook ik redelijk uit de voeten gelukkig.
Zet hem op!! 

Terug
Bovenaan