GEZOCHT! TIPS VAN ZWANGEREN!

Hey meiden en vooral hey zwangeren!

Allereerst, gefeliciteerd als je een kindje verwacht. Ik vroeg me af.. (En ik weet zeker dat ik niet de enige ben). Diegenen van jullie die zwanger zijn geraakt zonder hulp, dus geen clomid, geen IVF, niks van dat allemaal, gewoon door Moeder Natuur. Wat zijn jullie trucs geweest? Zijn er uberhaupt trucs aan te pas gekomen?

Hoe vaak in de week "deed je het" met manlief? 1 of 2 keer in de week? Om de dag? Elke dag? 's morgens of 's avonds? En legde je er dan ook een kussentje onder?

Gebruikte je ovulatietesten of wist je zelf wanneer je eitje eraankwam? :)
Was de sex super passioneel of viel dat eigenlijk wel mee? Was je er heel erg mee bezig in je hoofd, of had je zoiets van we zien het wel en was je een tijdje later ineens zwanger?

Excuus voor mijn vragenvuur,...Maar wij "nog niet zwangeren" horen graag van jullie ervaringen; wat je er zelf aan gedaan hebt (of helemaal niet gedaan hebt) om zwanger te worden.
Bedankt alvast!

Groetjes Liset.

hallo liset,

grappig dat je het vraagt!!

maar ik ben nog maar pril zwanger, na bijna een jaar "tobben", lang cyclussen korte cyclussen, dus eigenlijk geen eisprong, onderzoeken gehad, allemaal goed en vanaf februari een "normale cyclus'....dus weer kansen hahaha,

wij hebben vanaf dag 10 tot ca. dag 26 om de dag geklust...werden er allebei niet goed van haha, maar wilde echt geen kans verspelen...echt romantisch...not...maar ja ik had er zoveel voor over!
Maar dit is uiteraard nooit een garantie, het is gewoon geluk hebben..

ik bleef na de daad nog even liggen ja, maar hier zijn verschillende meningen over...zoals met alles...haha...

heb geen ovulatietesten gebruikt, omdat wij het toch al om de dag deden, ik ben hier niet zo'n voorstander van, elke keer kijken op zo'n staafje, vond een zwangerschapstest al spannend genoeg en de teleurstelling des te meer..

maar ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw verhaal, hoe lang zijn jullie al bezig (sorry klinkt wat plat), heb je normale cyclussen??

heel veel geluk nog

HOI LISET
ik ben ook nog pril zwanger van mn 2de ik heb al 1 zoontje van4......

myn man is niet vaak thuis ipv zn werk en heb in juni maar 2 x geklust en het was precies op mn vruchtbare dag en ben nu zwanger.....

zonder poespas gewoon door moedernatuur dit was mn 1 e ronde en gelijk raak......

groetjes revenna

Wij hebben wel een ovulatietest gedaan en voor de zekerheid al ervoor en erna ook "geklust". en even blijven liggen maar daarover verschillen inderdaad de meningen. maar baat het niet dan schaadt het niet dacht ik.
het kan wel handig zijn, een ovulatietest bij onregelmatige cyclus (zoals ik) want ik ben al na de 2e ronde zwanger!
veel succes!!!

Hoi Liset,

Ik snap al je vragen heel goed. Ik ben nu 21 weken zwanger van de tweede en beide kinderen zijn verwekt in de 2e ronde.

Wij deden het vanaf de 7e dag (na mijn ongi) tot we het zelf nog vol konden houden om de dag.

Na de sex (zonder kussentje) bleef ik nog even liggen en kantelde mijn bekken even. Daarna lag ik nog eventjes op mijn buik. Ik dacht altijd van, ze moesten me eens zien liggen...hahahah!

De sex zelf was vaak vrouw onder, man bovenop. Verder geen bijzonderheden, het is toch afwachten wat de natuur verder voor je in petto heeft.

Over hoeveel je ermee bezig bent verschillen de meningen nogal. Ik was er best veel mee bezig en de twijfels sloegen soms ook wel toe maar moeder natuur trekt zich daar niets van aan.
Misschien wanneer je echt veel last van stress krijgt mbt je kinderwens of gewoon in het algemeen dan moet je oppassen. Stress is nooit goed.
Teveel stress tijdens de zwangerschap kan ervoor zorgen dat je een onrustig kindje krijgt....of te vroeg geboren.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes mamajb

Uhm de eerste zwangerschap kwam ik er pas achter na 9 weken, wel zeer gewenst!!

De 2de zwangerschap hebben we vanaf 3 dagen voor vruchtbaarste periode om de dag geklust en ik ging inderdaad zoals mijn voorganger ook ff met gekantelde bekken op mn rug liggen haha.. Is helaas in mk gelopen..

De 3de zwangerschap ben ik er niet zo mee bezig gewwest en hebben we ook maar 1 of 2 keer?? geklust in mn vruchtbaarste periode en toch gelijk weer zwanger!

Het kan dus ook heel makkelijk gaan.. Al ben ik er nog steeds wel verbaast over hoe gemakkelijk het bij mij gaat, al zie ik dat het bij andere best lang kan duren..

Groetjes daphne

hoi Liset,

bij de eerste ben ik door de pil heen zwanger geraakt. Nu ben ik zwanger van de 2e en ben gelijk de eerste ronde zwanger geraakt. Ben toen ik gestopt was met de borstvoeding 1x ongesteld geworden (op onze huwelijkreis, erg romantisch...)
Daarna hadden we ongeveer 3 a 4 x in de week sex, maar waren niet bewust bezig van nu moet het...We deden eigenlijk niets speciaals om zwanger te worden.
Ik was ook erg verbaasd dat ik meteen weer zwanger was, nu alweer 40 weken en 5 dagen.

liefs Malou

Hai Liset,

Ben net zwanger en wij zijn 9 mnd bezig geweest.
Heb wel ovulatie testen gebruikt vond het erg handig. Dacht eerst van we proberen het eerst gewoon zo... maar na een half jaar dacht ik nou waarom ook niet, kan het toch proberen?
na 3 mnd dus totaal 9 mnd is het gelukt.
Mijn vriend is ook erg blij maar ook een beetje om te weten dat alles het doet!
na de sex deed ik het uiteinde van het bed (elektrische bedbodem) omhoog om het er "verder in te laten lopen" maar heb geen idee of dit nou heeft geholpen haha
Ik was er opzich wel mee bezig. Iedere keer dat je weer ongesteld wordt is niet leuk....

Succes ermee ik leef met iedereen mee die graag zwanger wil worden!

Terug
Bovenaan