GEZOCHT! TIPS VAN ZWANGEREN!

Hoi hoi.

Schijnbaar een leuk onderwerp om op te reageren aan het aantal reacties te zien. Dus hier ook even mijn verhaal.

In februari gestopt met de pil maar altijd met condoom gedaan. Ik mocht nog niet zanger raken omdat ik in augustus geopereerd werdt aan mijn eierstokken. Mijn cyclus ging vrij goed en regelmatig tot de operatie. Van augustus t/m oktober niks. Ik heb het geluk dat ik mijn eisprong kon voelen.Ik was dan 3 dagen een beetje erg ..... (je begrijp het wel).
Ik voelde op 30 oktober dat ik eindelijk weer een eisprong had. We hebben toen ook goede sex gehad. Eigenlijk hebben we er niet bij stil gestaan dat we op dat moment een kindje wilde. We hedden gewoon goede sex en hebben alles gedaan wat niet goed was : mijn man had net erg warm gebadderd (warm badderen is slecht voor het zaad), we hadden die week al elke dag sex gehad (ze adviseren niet vaken dat 1 x per 2 dagen), mijn man komt meer dan 1 x per vrijpartij ( dat komt het zaad ook niet ten goede) enz.... Die bewuste keer waren we zelfs met durex glijmiddel bezig. Die met smaak en zo. Nou glijmiddel is slecht voor het zaad en vaak zaaddodend. daarbij was ik net geopereerd, en ik heb andere problemen waardoor wij moeilijk zwanger zouden raken volgens de arts.
Wat we wel gedaan hebben en wat onder het "goede" valt : samen klaarkomen, ik was er al een keer waardoor alles goed nat was en daarna samen nog een keer (goed nat begeleid het zaad goed naar de eierstokken), na de daad even blijven liggen en een beetje met de kont de lucht in. we hebben verschillende standjes gehad maar zijn geeindig in de gewoone houden (man boven). De dagen erna hebben we ook nog sex gehad, maar ik ben er vrij zeker van dat het de 30 oktober de dag was.
Nou wat denk je, de eerste keer meteen raak. Vraag me niet hoe het mogelijk is maar het is gebeurt ondanks de slechte voortekenen.

Maar het belangrijkste wat ik vind is dat je sex hebt omdat je/jullie hetwillen. Ga niet verplicht vrijen of zo. Een kindje moet voort komen uit liefde. Dus geniet er lekker van en de rest komt (hopelijk) vanzelf. Ik mocht de zwangerschap op zich laten wachten dan heb je teminsten goede sex gehad..

Nou allemaal veel succes.

Groetjes Jeanine
38 + 3

van de 1e heb ik er 4 jaar over gedaan.
en de grootste truuc was toen van partner ruilen.
wat het grappige is is dat ik zwanger ben geworden door de vluggertjes buiten de gerekende data.
toeval. nu ben ik zwanger van mijn 2e en die is ontstaan 1 week na de vruchtbare periode doormiddel van een vluggertje :D.

xxxxx

Hallo Liset

Ik ben er nooit veel mee bezig geweest. We hebben er meer dan een jaar over gedaan maar niet gelet op de cyclus ofzo. Gewoon sex als we zin hadden en dat was echt geen 5dgn in de week. In december kreeg ik te horen dat ik geen baan meer zou hebben in januari en toen dacht ik laat maar dan gebruiken we voorlopig weer een condoom. Te laat ons kleintje zat al in mijn buik gelukkig!!

Succes en vooral genieten van elkaar en sex dat werkt beter dan die cyclusspanning denk ik.

Groetjes Mam.a.s.

Hoi,

Ben nu bijna 32wkn zwanger.
Toen wij besloten om er voor te gaan hebben wij eerst een halfjaar gewoon seks gehad. Sowieso ging ik er van uit dat het wel eens moeilijker zou zijn omdat ik al 40+ was. Met de zomer aan de ov testen gegaan, zodra die postitief was twee dagen geklust. In september bleek ik zwanger te zijn, voor mij een opluchting omdat het dus toch lukt (over mijn zoontje met mn ex heb ik 5 jaar gedaan zonder wat dan ook) helaas is deze zwangerschap geeindigd in een mk. Daarna gewacht op de normale cyclus en toen die er weer was weer met ov getest, eerste ronde zo nu en dan geklust en op de dagen gericht. De ronde erna alleen op de positieve testen gesekst en wholla.... oud/nieuw wisten we dat we zwanger waren.

Groetjes San

Hi,

Hier hebben we er "niks" voor gedaan. Bij onze eerste was ik binnen 3 maanden zwanger zonder extra klussen of datum bijhouden, ovulatietesten etc. Bij onze tweede (ben nu 8 weken), was het de eerste keer al raak. Blijkbaar hebben wij een "neus" voor sex op het juiste moment. En nee, wij zijn niet van die types die 3 keer per dag sex hebben, gewoon zoals gemiddeld nederland (denk ik).

Gr. Tamara.

Hoi

De eerste twee keer met ovulatietesten meteen zwanger geraakt. Nu hebben we er 8 maanden op moeten wachten, alles was in orde en tóch raakte ik niet zwanger. Ik bleek een regelmatige cyclus te hebben, maar een onregelmatige eisprong, dit kon wel 5 dagen verschil geven en toch elke 28e dag ongesteld. Ik maakte de eerste keren gebruik van ovulatietesten, maar dacht daarna dat ik het wel wist, dus niet. Als je snel zwanger wilt raken zijn die testen prima, alleen gaat slechts 20% van alle geslaagde bevruchtingen door. Dus ook al is alles goed, er kan toch geen zwangerschap tot stand komen. Gewoon geduld hebben en vertrouwen dat het op het juiste moment allemaal goed komt. Elke maand dat je niet zwanger bent wordt het verlangen groter, de vreugde als het straks gelukt is ook, dankbaarheid, je bent er steeds meer aan toe, klaar voor. Achteraf ben ik blij dat het even duurde voordat ik zwanger werd. Maar de keren dat ik toch weer ongesteld werd had ik wel een slechte dag(verdriet, zou het nog gaan lukken?, leeftijdverschil met andere kinderen werd alsmaar groter). IK wens je veel succes! Groetjes

Wat fijn om al deze reacties te lezen! Ik ben 26, getrouwd met een lieve man en heb 24 juni mijn spiraaltje laten verwijderen. We willen graag zwanger worden. Erg spannend allemaal. Ik ken mijn cyclus nog niet en mijn ei ook niet. Fijn om deze reacties te lezen.. Ik en mijn man klussen ongeveer om de dag. Wel een 'beetje' gepland maar als we geen zin hebben doen we het ook niet. Verder heb ik wel ovulatietesten gekocht om erachter te komen wanneer mijn ei is. Maar als ik vele verhalen lees ga ik die denk ik toch niet meer gebruiken.. We zien het vanzelf wel en geven het mooi de tijd. Het is al zo ontzettend bijzonder als je zwanger mag worden en een kindje mag krijgen dus afwachten lijkt me gewoon het beste..

Bedankt meiden voor jullie tips! En heel veel geluk met de zwangerschap verder.. wens dat jullie over een tijdje allemaal zo'n klein hummeltje mogen vasthouden.. *zucht* :D

Liefs Jo

Ben nu 18 weken zwanger van de tweede.. .
Wij deden het het vaakst 10-16 dagen na de eerste dag van mijn ongesteldheid..
Bij de eerste was ik in juli gestopt, oktober positieve test, bij de tweede in januari gestopt, april positieve test.. Best wel vlot dus..

Wij hebben altijd zoiets gehad van 'als het komt, dan komt het, zo niet, dan blijven we het gewoon proberen..'
Als je er te mee bezig bent, en je wilt te graag, dat het sowieso steeds meer een teleurstelling wordt wanneer je weer ongesteld wordt.. Dan krijg je de ovu testen terwijl je eigenlijk uit moet gaan van een jaar voordat je zwanger kan raken..

Liefs, Charelle

Terug
Bovenaan