Gijs uit logeren :-(

Pfff heftig hoor. Ik doe het je niet na. We hebben lange tijd in dezelfde situatie gezeten maar hoe op ik ook was...ik kon het niet aanzien om mijn kleine mannetje weg te brengen. Ik wilde hem in zijn eigen vertrouwde omgeving laten. Dat voelde voor mijn goed al was het loodzwaar en heb ik veel tranen laten vloeien van pure uitputting. Wel kwamen mijn ouders af en toe overdag helpen omdat Mette ook actie en leuke dingen van me verwachtte. Opa ging dan bv even fietsen met haar zodat ik even kon gaan zitten met mijn brakke lijf. Het is wat het als je geen slaap krijgt. Die eerste jaren zijn gewoon heel heftig!

Sterkte!
gr.Ing

Ik vind het knap van je dat je Gijs bij je schoonouders laat slapen. Ik zou het ook niet kunnen. Wij krijgen nu de jongens (tweeling van eind januari 2009) iets ouder zijn onze nachten weer gedeeltelijk terug. Een van de tweeling heeft na de geboorte 4 weken in het ziekenhuis gelegen (prematuur) en de maanden daarna was hij super prikkelbaar en om alles huilen. Wij waren helemaal op en Veerle werd ook weer tig keer per nacht wakker, maar er komt een moment dat je je energie weer gedeeltelijk terugkrijgt. Wij hebben nog korte nachten, maximaal 6 uur slaap (alles bij elkaar opgeteld), maar ik probeer meer weerstand te krijgen door regelmatig te sporten, leuke dingen te ondernemen met mijn man of vriendinnen etc.

Hoop dat jullie de komende nachten lekker kunnen bijslapen en dat Feline nu niet gaat spoken....

Sterkte.

Gr. Floor

hoi hoi,
ík hoop dat jij dit nu (22:33) niet leest en lekker ligt te slapen!
Maar goede beslissing hoor!!! Zo heb je misschien even de tijd om bij te komen zodat je daarna weer een vrolijkere geduldige moeder en vader kunt zijn voor je kinderen. En ik gok zomaar dat Gijs niets te kort zal komen bij opa en oma :)

Meid heel veel sterkte en kom een beetje tot rust.
groetjes Tamar

Ps je hoort wel vaak dat kinderen stoppen met het nachtelijke gespook als ze eens ergens anders slapen omdat je dan het patroon doorbreekt. Wellicht krijg je straks wel een fantastisch slapend kind terug. Zou dat even fijn zijn! Ik hoop het voor je.

gr.Ing

Hee Mariska,

En, heb je lekker geslapen?????
Ik hoop voor je dat je je al wat beter voelt.
Wat ik je nog wilde adviseren: ga echt eens met Gijs naar een osteopaat.
Ik ben er met Tim nu 2 keer geweest en het helpt echt. Tim kon nooit goed drinken, was onrustig en de helft liep erlangs. Hij had veel last van krampjes en overstrekte zich de hele tijd. Wat bleek, er zaten zenuwkanalen klem die de zuigreflex afblokte en de zenuwbaan naar zijn maag/darmkanaal. We hebben oefeningen gekregen en de osteopaat heeft zelf wat gemasseerd en gedaan. Het gaat nu veel beter met ons mannetje. We zijn overgestapt op Nutrilon Pepti en doen daar johannesbroodpitmeel door om het dikker te maken. Alles bij elkaar drinkt hij nu goed, slaapt beter (we moesten hem op zijn zij gaan leggen, doet wonderen) en hij heeft minder krampjes (natuurlijk is dat niet helemaal over maar het is veel minder).
Ik weet niet meer precies waar je woont maar onze osteopaat zit in Valkenswaard en is echt goed.
Ik zou het echt doen hoor, je krijgt het meestal ook geheel of gedeeltelijk vergoed van de verzekering.
Als je nog meer wilt weten, laat maar horen.

Groetjes,
Maike

Tamar: nee ik lees t nu pas hahaha En ik ga zo weer slapen, als Feline uitgekletst is!

Ing en Floor(weet even niet meer of ik t goed schrijf): Voor Gijs zijn opa en oma ook vertrouwd hoor, dus ik laat hem met een gerust hart achter.
En inderdaad misschien doorbreken we een patroon, zou mooi zijn!

Maike: een osteopaat wordt sterk afgeraden door Neurologen (collega's van Dennis), ze kneden namelijk en daarbij komen ze bij zenuwbanen en daat kan veel schade door worden aangericht. Ik heb het advies al meerdere malen gehad, lief dat iedereen meedenkt!

En nu dan t grote nieuws: GIJS HEEFT DOORGESLAPEN!!! eerder ook al een keer toen hij bij opa en oma sliep, maar de tweede nacht kon hij niet slapen, dus ik ben benieuwd hoe het aankomende nacht gaat!

En ik..... nee helaas ik werd midden in de nacht wakker en kon niet weer meteen in slaap komen. Maar 1 keer wakker is heel wat anders dan uren wakker of 3 keer wakker!

groetjes Maris

Hey Maris,

Fijn dat je goed nieuws hebt vanuit het opa en oma front! En het zou fijn zijn als er een ander patroon komt nu! En wat osteopaat betreft; dat is logisch dat neurologen het sterk afraden, dat is hetzelfde dat een vaktimmerman per definitie het werk van een klusser afkraakt ;) Of een HA nooit homeopathische middelen voorschrijft!
Het is een fysiotherapeut met extra studie (tenminste die van mij) en er zullen zeker beunhazers tussen zitten maar er zijn ook héél véél positieve berichten te horen.
Anders misschien fysio als je dat meer vertrouwt??
Heb je trouwens het bedje ook al eens verplaatst?
Of een nachtlampje?

Welterusten!

Groetjes Sas

Hoi Mariska,

De osteopaat waar ik naartoe ga kneed per definitie NIET. Hij raakt Tim wel aan en drukt heel lichtjes op zijn rugje of zo maar verder gebruikt hij geen grote bewegingen. Ik vind het dus raar dat mensen dat zeggen. Hij geeft ons tips hoe we Tim vast moeten houden of hoe we hem in bed moeten leggen en dat soort zaken en het helpt echt.
Je moet inderdaad wel opletten dat je iemand hebt die bij de beroepsorganisatie is aangesloten want je hebt inderdaad ook beunhazen maar dat is met ieder vak volgens mij wel.
Maar goed, ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Kan alleen maar zeggen dat het bij Tim ontzettend goed heeft geholpen en destijds bij Sven ook. Ook mijn twee beste vriendinnen zijn met kun kindjes bij een osteopaat geweest en ook zij kunnen alleen maar positief zijn.
Ik hoop voor je dat Gijs zijn patroon heeft doorbroken bij je schoonouders en dat het wat beter gaat als hij weer terugkomt.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan