Gisteren naar de verlosk. geweest; kindje nogsteeds in stuit

Hoi hoi,

Gisteren naar de verloskundige geweest. Het kindje ligt nogsteeds in een stuit. Als het over twee weken (36 w) niet gedraaid is wordt er voor in de 37e week een afspraak in het ziekenhuis gemaakt om te kijken of ze het kunnen draaien en als dat mogelijk is te draaien. Al vanaf het moment dat ze de ligging van het kindje konden bepalen in m ´n buik ligt het al in een stuit. Dus ik heb er een hard hoofd in dat het zich nu zal draaien...

Zie er toch wel tegenop allemaal. Ook vraag ik me wel eens af of het mogelijk is om het kindje te draaien. Maar goed, laten we maar eerst deze twee weken afwachten en dan zien we wel verder. Wel ga ik me stiekem voorbereiden op   het draaien van het kindje.

Op de keizersnee en ruggeprik nog niet hoor! Ik ken mezelf, dan maak ik mezelf helemaal gek!

Groetjes van mij

He sientje,

Jammer hoor, he? Dat geeft alleen maar extra rompslomp en zorgen waar je gewoon niet op zit te wachten!
Lees je je ook goed in over de draaikansen en de risico's van draaipogingen? Niet om je bang te maken trouwens maar je hebt een keuze, dat je dat in ieder geval weet!

Gr. Rimke
33+6 weken

Hoi Sientje,

Wat een eigenwijze uk..... Hopelijk besluit hij/zij alsnog te draaien, dan heb je al die rompslomp niet. Maar wel verstandig van je dat je je er vast op voorbereid. Het geeft toch wat stress.

Succes meid.

Groetjes,
Susan

ik heb precies hetzelfde probleem. ben nu 34 weken,moet maandag anar de verloskundige voor een echo om te kijken of de kleine uk zich nog gedraaid heeft.
maar ben er ook bang voor aangezien ze al     een behoorlijke tijd in stuit ligt.
ik zou dan inderdaad ook doorverwezen worden   naar het ziekenhuis voor een draaipoging
maar heb al besloten dat ik dat niet laat doen.
zitten toch wel wat risico's aan en ik heb het idee erachter,als ze niet wilt draaien,dan niet,wil het niet onder dwang laten doen.
maar had me echt wel verheugd op een thuisbevalling...
is toch wel een domper als je je erbij neer moet gaan leggen dat het toch een ziekenhuis bevalling moet worden...

hi

ik moet dinsdag weer naar de verloskundige en mijn meisje ligt ook nog steeds met het kopje naar boven. ze probeert echt te draaien, maar het lukt haar niet. ben benieuwd wat de verloskundige zegt. ik ben dinsdag 35 weken.

ik las een heel stuk over draaien en zo op www.gynaecologie.nl is wel interessant.

succes
annemarie

Bij 34 weken lag kindje bij mij ook nog in stuit (en ook al vanaf zolang ik kon voelen ongeveer), maar inmiddels (ruim 37 weken ) ligt het kindje prima. Heb er ook niets van gemerkt dat het gedraaid is.
Succes ermee (en stuitbevallingen zijn vaak ook mogelijk, hoor. Hoeft niet altijd een keizersnee te zijn)

Hoe is het ondertussen met de meiden bij wie het kindje ook in een stuit ligt? Hier heb ik af en toe het idee dat het wel probeert te draaien. Het is voor ruim 34 weken nog behoorlijk bewegelijk! Maar als ik dan onderin weer allemaal gekriebel voel, weet ik dat het nog in een stuit ligt. We zien het wel.

Wat ik me wel moet gaan realiseren is dat we echt alles op orde moeten gaan hebben straks. Als het met 37 wel wordt gedraaid, en door omstandigheden moet worden gehaald, moet natuurlijk wel alles op orde zijn.

Goh, raar he, dat het anders kan lopen dan je had verwacht.
We laten ons maar meeslepen in alles wat er komen gaat. En gaan onwijs hard duimen dat het nog goed gaat liggen!

Wel denk ik dat we een draaipoging laten doen als er geen bijzonderheden blijken tee zijn. Zodra er natuurlijk een bijzonderheid blijkt uit een echo, laat ik het zeker niet doen.

Maar goed, eerst volgende week maar naar de verloskundige. Wie weet kan die vertellen dat het kindje nu goed ligt! :)

Terug
Bovenaan