<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 11pt; font-family: Calibri, sans-serif; color: #000000;">Sorry voor het geklaag, moet vooral even iets van me afschrijven haha</p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 11pt; font-family: Calibri, sans-serif; color: #000000;"><br />Ik ben nu 21 weken zwanger, en de kleine meid doet het meer dan prima. Schopt me ondertussen al behoorlijk elke ochtend, middag en avond: benieuwd waar dit heen gaat ? Maar na 17 weken spugen en misselijk zijn is dit ergens best wel fijn.</p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 11pt; font-family: Calibri, sans-serif; color: #000000;">Waar ik alleen niet tegen kan, zijn alle adviezen en opmerkingen van mensen. Soms echt wel goed bedoeld, maar soms ook gewoon kritiek. Luister mensen, ik ben zwanger en doe bepaalde dingen wel of niet omdat ik me daar wel of niet goed bij voel. Op mijn werk krijg ik best vaak commentaar als ik iets wil tillen, en dat is dan meer goed bedoeld en uit voorzorg. Maar ik kan echt nog wel een stoel van de gang naar de vergaderruimte tillen. Ik bedoel, ik ben zwanger, maar ik mankeer niks! Goed, adem in en uit.. En door. Wellicht moet ik over een paar weken inderdaad vragen of ze me ergens mee willen helpen ? Dus vooral aardig blijven haha. Maar dan is er het puntje “eten en andere verboden dingen”. Een van mijn collega’s was vorig jaar zwanger. Vandaag tijdens de lunch kreeg ik de vraag of ik bepaalde dingen mis. Nou, eerlijk, ik kom er nu wel achter hoe vaak ik rauw vlees eet, en hoe gezellig een wijntje drinken met anderen kan zijn. Maar missen vind ik een groot woord. Er zijn genoeg alternatieven, en alcoholvrij bier vind ik prima smaken. Goed, toen keek ze naar mijn broodje. Net vers gehaald in de kantine. Een lekker broodje met kaas, gewoon Hollandse kaas. Nee, die kaas was niet het probleem. Issue was het blaadje sla en de tomaat er op. Want: was dat gewassen? Durfde ik dat echt te eten? Goh, ik kreeg bijna een schuldgevoel! Kijk, als ik ergens eten buiten de deur bestel ga ik er gewoon van uit dat de mensen die het bereiden dat doen zoals het hoort. En zo niet, tsja, moeten wij zwangeren dan 9 maanden niks buiten de deur eten? Ook kreeg ik de vraag wat ik met fruit doe. Nou, opeten. Nee ze doelde op het wassen. Lieve mensen, noem me naïef of dom, ik heb nog nooit van mijn leven fruit gewassen of geschild. En nee, dat doe ik nu dus ook niet. Ik kijk uit met kazen, hou erg van Franse kazen en dan vooral de échte die mijn schoonfamilie uit Frankrijk meeneemt. Dat nu dus even niet. Ik drink geen alcohol, eet geen rauw vlees of rauwe eieren. Maar soms denk ik: zijn we niet met z’n allen een beetje aan het overdrijven? Komend weekend gaan we naar de sneeuw, en als ik er zin in heb sta ik gewoon een aantal uren op de piste. Het gebied waar we heen gaan is uitgestorven, dus hoef niet bang te zijn dat anderen mij omver kegelen. Ik heb nog steeds geen buik, dus ben niet uit balans om maar zo te zeggen. Ik ga het gewoon proberen. En als ik mij er niet goed bij voel, stop ik gewoon! Zo simpel is het. Misschien hou ik dat voor mijn omgeving maar stil, want zeker weten dat ik daar ook commentaar op ga krijgen</p><p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 11pt; font-family: Calibri, sans-serif; color: #000000;">Lieve mensen, denk ik overal écht te makkelijk over?</p>