Goed bedoelde adviezen / kritiek van anderen

Ohh heerlijk om te lezen dit hahaha.
Ik ben ook lekker broodnuchter hier in, niet moeilijk doen en gewoon doorgaan.
Ben vegetarier en ik heb wel het idee dat dat gigantisch scheelt voor mij wat betreft 'verboden voedsel', ik hoef eigenlijk alleen met kaas/eieren rekening te houden (en nauurlijk geen alcohol :p )! Oh wat fijn! Maar dan krijg je langs de andere kant wel weer opmerkingen van ... moet je dan niet extra supplementen eten voor de baby? Krijgt je baby wel genoeg voeding binnen? Wat eet je dan als vleesvervanger voor de baby?
Alsjeblieft zeg.. Ik ga zelf al een paar jaar als gezonde vegetarier door het leven dus de baby zal in mijn buik ook heus niks te kort komen.

Ik ben wel benieuwd of dit commentaal/goed bedoelde adviezen bij jullie vooral van mannen of van vrouwen af komen?
Ik werk zelf in een 'mannen wereld' en ik word door mijn collega's heerlijk met rust gelaten. Niks geen adviesen of bemoeials of wat dan ook.
Binnen onze vriendenkring ben ik ook een van de eerste die een baby krijgt dus hier zitten ook geen betweterige bemoeials tussen... heerlijk haha. 

En wat betreft het topic groenten en fruit: buiten de deur ga ik er ook gewoon van uit dat ze dit doen zoals het hoort.
Als ik thuis een voorgesneden en voorgewassen pakje groenten of sla open maak ga ik het écht niet nóg een keer wassen voor de zekerheid. Deed ik normaal ook niet dus nu ook niet. 
En als ik verse groenten en fruit was dan doe ik door dit even onder de kraan te houden, ik ga echt niet uigebreid staan schrobben.

Haha echt heerlijk om te lezen!
Ik ben ook zo heerlijk nuchter zeker als het om eten gaat laatst bij vrienden lekker gegeten en hij maakt de lekkerste biefstuk en vlees op de bbq hij is een echte kenner en ja dan kun je toch niet dat lekkere stukje vlees laten liggen omdat het een beetje bloed heeft?! Hehe.. als je het nou elke dag doet tjsaaaa maar een keertje? Gelukkig zijn zij ook lekker nuchter en kwam er geen opmerking hihi, alleen deze er is ook kip hoor!

hahahaha wat heerlijk dit!! zo herkenbaar!
 36weken zwanger en ik hou rekening met vlees alcohol en rook.. de rest wat misschien niet al te best is met mate. 
Heb bij mijn dochter (nu 17 mnd) precies hetzelfde gedaan en ze oogt vrolijk en gezond?
en dan die buik, kind groeit gewoon erg naar voren en ik ben nogal klein. Dus ja een giga buik en nee het zijn er geen 2 en ook niet veel vruchtwater. ?
fijn dat er genoeg nuchtere dames zijn want als je af en toe leest op het forum word ik weleens bang hoe iemand geobsedeerd door iets kan zijn. 
oja!! en dan inderdaad ..is het gepland??.. mijn dochter was 9 mnd toen ik zwanger raakte van ons 2e.. echt wat voor vraag zo persoonlijk.. en dan van mensen die niet eens dichtbij je staan. 
hahaha zo even lekker klagen?
en nog 1 ding.. is je kindje geboren.. krijg je vragen.. kan ie dit.. kan ie dat nog niet.. geef je al dit te eten.. enz enz.. gelukkig doen we het allemaal anders en zijn alle kindjes verschillend.. anders zou t maar dooie boel worden... 
succes dames met de zwangerschap !! en wel genieten he??

Heerlijk dit! 
Ik ‘was’ nu ineens wel onder de kraan wat ik voorheen niet deed. Ik geloof eerlijk gezegl niet dat bacteriën verdwijnen met een straaltje koud water. Ik geloof wel dat listeria meer een ding van nu is. Ik geloof echter ook in pech en geluk. 
Wat betreft haring, ik las nu weer dat ie weer kan :p
Maar lieve mensen, ik ben vooral benieuwd naar jullie reacties op deze (zelf)spiegelaars. Hoe wapen je je tegen hun eigen onzekerheden? 
Liefst zodat ze het er de volgende keer bij laten zitten.
’Misschien is het wel een olifant’ zou ik zeggen als iemand durft te zeggen ‘misschien zijn het er wel twee’.

wat jullie?

Haha heerlijk jou verhaal! Hier 24+6 weken zwanger en ook nog geen buik. Mensen vragen gaat het wel goed met de baby? Ben je wel echt zwanger? Is dat niet slecht voor het kind? Mensen die weten dat ik heel beroerd geweest ben, vragen constant hoe het met de misselijkheid gaat. Alsof er niks anders meer bestaat dan dat. Vreselijk zeg! Ik eet iedere week vis. En ja, ook vis wat volgens het boekje niet mag. Ik vind een sneetje met leverpastei heerlijk. Waarom zou ik het niet mogen eten? Weet je hoe klein de kans is dat mijn kleine kindje er wat van krijgt.. Ik rook niet. Ik drink geen alcohol. Ik eet geen rauw vlees. Trouwens, over alcohol gesproken, mijn oma drink iedere week een glas rode wijn omdat het goed voor je scheen te zijn. En nu is het ten strengste verboden! Ik ben nu al 3 weken verkouden en grieperig. Mijn neus zit dicht, maar ik mag geen neusspray. Stel je voor dat ik een hoge bloeddruk krijg. Oké, mijn bloeddruk is te laag dus iets hoger is helemaal niet erg. Daarbij, wat is erger, een oververmoeide mama omdat ze niet kan slapen omdat haar neus dicht zit of dan toch maar dat ene spuitje neusspray? Misschien ben ik veel te makkelijk. Maar ik vind dat gezeur om niks echt onzin. Vroeger kon en mocht alles, nu mag er ineens niks. Als ik soms die topics lees over misschien wel verkeerd gegeten dan denk ik echt, weet je wat veel slechter voor je kind is, de stress die je er achteraf om hebt.. Laat mij maar lekker vrolijk verder leven zonder ideeën van anderen, want ik red me prima! ?

Oh wat herkenbaar ja! Die mensen die het allemaal beter weten of doen alsof je het niet goed doet. 
Je had die blikken met oud en nieuw eens moeten zien toen ik om 00.00 uur een glaasje champagne dronk. Het was alcoholvrije nota bene!!! 
Of de blik van mijn baas als ik rond 11.00 uur een mini snicker uit mn tas haal.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor! Ik eet ook gewoon elke week een lekker zacht gekookt eitje. En m'n sla was ik ook nooit. En met kerst heb ik lekker zelfgemaakte chocolade mousse gegeten. De kans dat het besmet is, is mega klein. En dan nog zal je er zelf ontzettend ziek van worden. Je baby merkt daar in eerste instantie niks van. (natuurlijk wel als jij door het ziek zijn uitdroogt).
Mja zo kun je dan idd alles wel laten staan

Mijn man heeft geleerd dat ingaan tegen een zwangere vrouw en goedbedoelde adviezen geven:
1) Geen enkele zin heeft
2) Geheel voor eigen risico is, want ik viel nog weleens uit.
Ik stond bij mijn 1e met ruim 39 weken de auto te wassen. Slim... Nee niet echt, maar het moest, van mijn hormonen. De nodige opmerkingen gehad van de buren die op dat moment voorbij kwamen en ook van mijn man toen ik hem een foto stuurde van de blinkende auto. Bij mijn tweede regelmatig een peuter opgetild, ook niet handig, maar dat moest soms ook, niet van mijn hormonen.
En tuurlijk heb ik zo goed mogelijk voor mijn kindjes gezorgd (en nog steeds), maar ik ben nu eenmaal niet perfec, gelukkig.
Overigens is het geven van goedbedoelde adviezen en kritiek kort na de bevalling ook geheel voor eigen risico, want ook dan zijn de hormonen volop aanwezig (heeft mijn stiefschoonmoeder ervaren na commentaar op de naam van mijn dochter, er kwam een beest in me los). 

Terug
Bovenaan