Goede verhalen slechte slaper nodig

Opzich klinkt je verhaal niet heel heftig haha.. De nachten gaan hardstikke goed...  
Hier hetzelfde probleem.. Ons meisje slaapt soms 1 soms 2 slaapjes. Maar dan ook maar van 30 min. Ook al doet ze maar 1 dutje. Naar 30 min word ze weer wakker.. En nou dat is een hell als ze om 1 uur half 2 weer wakker word en dan tot 6 uur rekken ?...  Savonds en snachts word ze ook nog geregelt wakker hier. Dus overdag bijna geen rust maar savonds/snachts ook niet... Jaa alleen als ze tussen ons in bed beland dan slaapt ze wel.
Voor jou is er goeie hoop.. Maar is die er ook voor mij?, ?
Ik roep al een tijdje.. Het is een fase.. Het is een fase.. Maar gut wat duurt die lang ?
 
Aapjeee ik zie jouw naam vaak voorbij komen. Wat moet het heftig voor je zijn. Ik ben mij er heel erg van bewust dat ons zoontje prachtig slaapt snachts. Nogmaals, daar hoor je me ook echt niet over.

Ik gun mijn zoontje gewoon fijnere dagen. Hij wordt nu sochtends huilend wakker maar is wel snel vrolijk. Hij houdt het goed vol tot 12.00u. Dan slaapt hij een half uur. Hij wordt huilend wakker en huilt dan tot het 18.00u is. Ik tel mijn zegeningen elke avond om 18.00u als hij weer lekker is gaan slapen, maar ik kijk er ook al naar uit vanaf 13.00u en dat is toch niet wat het moederschap hoort te zijn.

Dus ja, ik weet dat de nachten goed gaan. En dat het voor iemand met dramatische nachten misschien klinkt als gezeik, maar ik wil gewoon het beste voor mijn kind. Ik zie dat hij ongelukkig is met de korte middagdut. En dus wil ik daar verbetering in.
 
Hoi Prilgeluk,

Allereerst, wat een lieve mama ben jij! Je hebt alleen maar het beste met je kindje voor en gunt hem een langer slaapje en daarmee beter humeur overdag!

Waarschijnlijk heb je hier al eens aan gedacht, maar wilde het toch opnoemen, mocht het kunnen helpen. Ons zoontje is van dezelfde leeftijd en wordt overdags tussen zijn slaap cyclussen wakker. Wij laten hem altijd even huilen voor zo’n 10-15 minuten en 9 van de 10 keer valt hij dan weer in slaap. Zo slaapt hij toch vaak 2 cyclussen achter elkaar.

Een andere tip die ik je zou willen geven is, kijk eens op de instagrampagina van ‘theflyingdutchfamily’. Zij hebben een zoontje dat iets ouder is, maar die ook erg veel moeite had/heeft met slapen. Zij hebben heel veel aan een slaap coach.
 
Ik voel met je mee! Tuurlijk is het fijn dat de nachten goed gaan, maar wat veel mensen vergeten is dat je de hele dag een huilend kind heb. Persoonlijk hebben wij ook geen fantastische slaper en ook een huilenbalk. Dan kies ik liever voor snachts m'n bed uit en overdag een gezellig meisje dan andersom. En ja dat zeg ik na 16 maanden en nog geen week doorgeslapen aan 1 stuk. Snap de 18:00 naar bed heel goed. Hopelijk krijg je wat bruikbare tips! Misschien nog wat delen qua eet schema bijvoorbeeld? Helaas heb ik de gouden tip niet voor je!
 
Dank je wel MamaRenee. Maar dat is het idd ook, ik wil het beste voor hem. Ik heb soms het gevoel dat het wordt gezien als klagen, waar ik volgens sommige geen 'recht' op heb omdat hij snachts goed slaapt. Maar het gaat niet om mij, het gaat me om hem. Dat frustreert soms.

Dat laten huilen na slapen doen we wel eens, maar hier werkt dat 9/10 keer juist niet. In de kerstvakantie werkte het toevallig twee hele weken wel, en lag hij dagelijks 1,5 uur in bed waarvan hij toch zeker een uur sliep in blokjes. Hij viel na een slaapcyclus na 4 tot 8 minuten weer in slaap en deed daarna nog 2 x een 10 minuten dutje. Maar ineens hield dat op en bleef hij huilen.

Ik ga die familie eens opzoeken op Insta. Bedankt voor de tip en je lieve bericht.
 
Je bent een lieverd Anemoontje. Vanaf dag 1 zitten we samen in dit schuitje.

Ons dagschema +-
Tussen 06.00 en 06.30 wakker, vaak tot 07.00u knuffelen in bed.
07.30u ontbijten met 1 a 2 boterhammen + (karne)melk
09.30u a 1,5 stuks fruit
10.00u op pad
11.30u lunch met 1 a 2 boterhammen.
12.00u fles 120cc en naar bed
Tussen 12.00 en 13.00 een half uur a 40 minuten slapen.
15.00u tussendoortje
17.00u warme maaltijd (hij eet flink)
17.30u in bad
18.00u flesje 120cc en naar bed.
 
Lieve prikgeluk,
Zwaar hé om overdag niet/weinig te kunnen genieten van je kind?! Hebben wij de eerste maanden gehad. Een kindje met koemelkallergie die overdag meer dan 5 uur huilde en zo uitgeput was dat hij 's nachts doorsliep. Natuurlijk ben je blij dat je 's nachts goed slaapt, maar je bent ook verdrietig/bezorgd over wat niet goed gaat.
Je hebt het vast al geprobeerd, maar mijn zoontje is een enorme vreetzak. Hij heeft bij tijden echt een bizarre eetlust. Wij geven hem dan ook 2x per dag avondeten/groente (dus ook onder de middag met nog een boterham). Misschien dat eens proberen?
Zet 'm op!
 
Terug
Bovenaan