Grappige uitspraken/ acties

Jaja we gooien m er weer ff in :)

Myrthe vind liedje van K3, mama se niet zo leuk.
Waarom niet? Daarin zingen ze mama se mama sa mama saka mumba.
En zij roept dan hele tijd. Neeheeee mama's dinnetje (mama's vriendinnetje, want zo noem ik haar altijd)

Ook hier wordt nu de hele tijd gezongen. Zelfs als ik iets vraag, krijg ik vaak al zingend antwoord terug.

Op vakantie begon ze ineens heel hard te gillen van paniek. Slang, slang, slang eng.
Wat bleek, ze stond op een worm :)
Papa was dr grote held, want die had die enge 'slang' de tent uit gebonjourd.

Met WK-finale (wat een k***wedstrijd) hadden we met buurt tent met beamer voor de deur gezet en gingen met hele buurt kijken.
Myrthe hoorde dat allemaal natuurlijk. Dus die riep hele tijd. Papa Mitte ook kijken. Mama Mitte ook bij zijn.
Net zo lang totdat Bompa het zielig vond en haar naar beneden haalde, tot grote triomf van Myrthe, die naar iedereen vol trots keek dat het haar gelukt was hahahaha.

Ben benieuwd naar andere leuke verhalen. Hopelijk kom ik er op nog meer.

Liefs

haha heerllijk he die kleine eigenwijze
nou daar sluit ik natuuuuurlijk bij aan hier genoeg uitspraken, maar ik zal er een paar uitkiezen hihi:

papa zat in bad en ik bracht elounda naar boven om te gaan slapen. ze moest papa nog even een kusje geven. vraagt ze op haar liefst 'mag elounda ook in bad?' waarop papa antwoord 'nee morgen weer' ze laat haar hoofd zakken en zegt heeeeel zielig met een zucht 'o jammer'

buiten in de tuin is ze vol op met de slakken aan het spelen (ja heel fijn pfff haar nieuwe vrienden) ze had er al een paar gevonden en netjes in een bakje gedaan. komt ze opeens met 1 slakje naar me toe en zegt heel serieus 'mama deze slak moet naar de dokter' dus ik vraag waarom dan? zegt ze 'hij heeft plakband' (wijzend naar het slijm dat onder het huisje uitkomt).

we zijn een dagje bij omie geweest en bij het weggaan heeft ze even geen zin om nog een kus of knuffel te geven dus ik vraag waarom krijgt omie geen kus meer? zegt ze 'ben ik een beetje groot voor mama' (lang leve het kdv wijsheid van de oudere kids hihihih)

op het kdv moeten ze bij de broodmaaltijd altijd eerst iets hartigs op hun brood kiezen. de leidster vraagt 'wil je worst of kaas op je brood?' waarop ze antwoord 'even denke uh doe maar hagelslag'.

nou nog 1tje dan
we zijn lekker een stukje aan het fietsen elounda zit gezellig nog steeds voorop. op een gegeven moment rinkelt ze een paar keer met mijn fietsbel legt haar hoofd erop en zegt 'ja hallo met elounda'
de nieuwste mobiele telefoon hihih

hahaha ja ik kan nog wel even doorgaan hoor pfff ik schrijf me suf hier.
ben benieuwd naar de andere uitspraken altijd leuk om te lezen

groetjes linda en elounda

hahaha wat een humor!

@reneke; wat zijn ze toch slim om uit bed te kome!

@linda; heb echt gelachen, om de nieuwe uitvinding van de mobiele telefoon haha,

Liefs Marina

ook hier leuke uitspraken van karlijn

ze had gister haar plasstickervel vol en mocht ze een kadootje uitzoeken
het werd een springtouw en een bellenblaas
ik moest haar voordoen hoe ze moest touwtjespringen
begint ze ineens keihard te lachen en roept mamma karlijn ook ikspringen!!!

steeds als ze een plasje gedaan heeft roept ze heel hard : ja hoedsoooooo!!!!! karlijn plasje weghooien!!!

als pappa om een knuffel oid vraagt zegt ze heel vaak : neehee kan niet karlijn mammakindje hahahaha

iedereen moet weten dat ze op vakantie geweest is :
lijn kantie weest naar oostenhijk
lijn huilen bij aapjes
swembad weest bij gote paddelstoel
lijn veel inne auto gehesapen

zo kan ik ook nog wel even doorgaan

liefs maurilla

ook nathalia heeft hele leuke dingen uiteraard.

zaterdag had ik een jurkje aangetrokken, dus ik kom beneden, slaat ze haar handen voor haar mond.
dus ik zeg: wat is er nou?? waarop zij weer zegt:
wat is mama een mooie meid!!!! hihihihi dank u dank u dank u hahaha.

ze is nu zindelijk en is helemaal vol van zichzelf.
zodra ze een plasje heeft gedaan roept ze:
kijk mama, ik heb plasje gedaan, grote meid he!

haar woorden:
ik ben een grote meid, geen grote zus!

tegen haar zusje:
wat is er kleine boef?
waarom heb jij verdriet?

oooooh aleiyah is haar speentje weer kwijt!
oooooh doet aleiyah alweer huilen!

nathalia niet slapen, is niet donker!

en haar leukste uitspraak:

is eeeecccht mooi hoor
is eecccchht gaaf
is eeecccchht knap enz enz
alles is eccccchhht......

liefs, do

Haha, ja ik herinner me er nog een paar.

Als Myrthe weer iets nieuws kan (zoals in schutting klimmen, wat ze de buurjongen heeft zien doen jammer genoeg) zegt ze altijd Mitte gote meid he (Myrthe grote meid)

Als Myrthe in auto zit en moe is, wil ze er niet uit klimmen. Dan roept ze, Mitte kan nie lope, Mitte baby.....

Oh jee, wat een lachwekkende kids hebben jullie toch, ik lig helemaal in een deuk!

Isabelle zit in de fase dat ze zelf antwoord geeft op bepaalde dingen, bijv.
Zit ze in bed te kletsen roept ze ineens: mama? en zegt zelf vervolgens JA? en dan papa? ja!

Vorige week waren we aan het fietsen en ook zij zit nog even voorop toen ik iets vertelde over de bomen aan de rand van het fietspad toen ze lekker omhoog naar de wolken keek en vervolgens gaapte.
ik zei: zegge.. ik vertel je niet van alles voor... en voordat ik het kon zeggen gilde ze heel hard JAN DOEDEL!!!
(dat zeg ik namelijk altijd als ze niet luistert...)

Ook zegt ze zelf al dingen voordat ik het zeg; als ik haar bij mij roep omdat ze stout is zegt ze op een hele sneue toon: "Belle luistert niet naar mama, stoute Belle! Belle in de hoek!"
Dan probeer ik echt niet te gaan lachen, maar de eerste paar keren klonk het zo grappig dat ik moest lachen en zij begon te huilen...

Als ze gevallen is of zich heeft gestoten, geeft ze tegenwoordig waar mogelijk zichzelf een kusje en zegt: "Belle niet meer huilen, boem is over"

Hebben jullie kindjes ook een fase waarin ze hun naam afkorten of bijnaam gebruiken?
Isabelle zegt dus steeds Belle en we verbeteren haar wel, maar ja... je weet hoe een 2-jarige is...

Liefs Monica

Ons verhaal begint wat minder leuk, Renske was vrijdag van de trap gevallen, nou ja geduwd door Emma (en ik zeg zo vaak dat ze niet op de trap mogen spelen, pfff). Gelukkig niets aan de hand.
Zaterdagavond was het bedtijd en Emma was al boven en ik stond in de keuken. Ik loop naar de trap, zie ik Renske weer onderaan de trap liggen, was ze daar zelf gaan liggen, zegt ze: ah, ah, mama weer trap gevallen. En vervolgens moest ze heel hard lachen. En ik kwam ook niet meer bij, vooral toen ze daarna zei: Renske grapje gemaakt!

Terug
Bovenaan