Griepprik, wij gaan bijna 100% zeker niet....

Er zijn te veel onduidelijkheden, het vaccin is net nieuw, wat doet het met de kinderen over 10 jaar?
Nu blijkt dat er squalene in zit wat dus echt gevaarlijk is... (golfoorlogsyndroom)

Het is gewoon niet goed genoeg getest. Daarbij werkt de prik na de 1e keer deels (na 3 weken!) en na de tweede keer pas na 3 weken..
Dus in januari zouden ze dan beschermd zijn. Tot die tijd kunnen ze het gewoon krijgen.
Ik vind het dus te nadelig om ze in te laten enten met een vaccin waar dus niet goed genoeg op getest is. Zeker op de lange termijn.
Zijn er nog meer die de kinderen niet in laten enten?

groetjes Mariska

jep hier voor dezelfde redenen! Ben banger voor wat het vaccin mogelijk kan/zal doen, dan voor de Mex.griep....

toch best moedig hoor zon beslissing... welke je ook besluit!

gr. Saskia.

Hoi meiden,

Ik lees op i-net dat dat squaleen in de reformwinkel verkrijgbaar is, als voedingssuplement. Dit is een zuurstoflevancier. In de reformwinkel hebben ze enkel biologische produkten, dus eigenlijk glf ik er niet zo in. Maar ik respecteer iedereen zn mening hoor!

Ik vind persoonlijk dat de media het erg opblaast! Zo zou er een complottherorie zijn, dat ze ze MG speciaal hebben gemaakt, om geld te verdienen. En ohja, er gaat nog zo'n leuke rond. Ze zouden de wereld uit willen roeien. Tja.. Ik glf het niet zo..

Liefs Deb.

Hoi Deb,
Het gaat om squalene en als je goed kijkt komt je steeds tegen het GWS (Golf War Syndrom)
Dit is wel een chemisch middel. In de reformwinkel is het natuurprodukt ervan te koop, dit is iets heel anders.
Maar weet je, ze hebben het zo kort getest dat ik het niet vertrouw. Stel je voor dat je je kinderen gif geeft.... je weet t gewoon niet (vinden wij dan).

En ik respecteer ook ieders mening en ik vind het een klotekeuze. Want ik moet voor mijn kinderen beslissen....

groetjes Maris

Hey,
Ook ik ben het eens met het feit dat het eigenlijk een enorme moeilijke keuze is..De kids zelf krijgen er misschien ooit later last van, terwijl wij nu denken dat we het beste voor hen doen!
Ik ga ook niet laten inenten ws..
Vind het te vaag allemaal...
Zal niet voor het eerst zijn dat ze er naast zitten..en ik heb er gewoon geen goed gevoel bij..Hou mijn kinderen extra in de gaten,en neem eigen maatregelen waar nodig..
En als ze ziek worden..dan wachten we af...
Zelfs met de vaccinatie kunnen ze ziek worden..ik heb er al meerdere over gehoord..
Ik snap ook niet dat er geen duidelijkheid kan worden gegeven over de inhoud ervan..dat maakt zoveel mensen onzeker over zo'n beslissing...
Gr Rina

Hmmm, ik weet bijna 100% zeker dat we ze gaan laten enten, maar als ik zoiets weer lees twijfel ikweer enorm. Wat is het toch een moeilijke keuze zeg!
Ik heb de mededeling (dat squalene in verband wordt gebracht met het golf war syndrom) neergelegd bij het rivm en ik krijg binnen 2 werkdagen een reactie. Het zou voor mij nog net op tijd zijn voor de inenting want die van ons moeten woensdag....

Aaaaaarghhh! Ik wist eindelijk zeker dat ik mijn dochtertje laat enten en dan ga ik hier weer lezen. Ik word hier echt niet goed van. Waarom moeten we in godsnaam kiezen tussen twee slechte dingen? Alsof wij moeten bepalen wat meer risico met zich meebrengt. Hoe weten wij dat nou?

Aaaarghh!

(Sorry, niet tegen iemand in het bijzonder gericht hoor.}

Terug
Bovenaan