Griepprik, wij gaan bijna 100% zeker niet....

Ik wil niemand beledigen en respecteer ieders mening, maar ik moet ondanks het gevoelige onderwerp toch ook een beetje lachen...
Moet je zien wat de kracht van internet tegenwoordig is... Al die spannende verhalen over die prik...
Misschien komt het doordat ik voor de overheid werk, maar ik vertrouw op wat ze ons zeggen en bieden... Er gaan overal spannende verhalen over, sommige mensen hebben ook een beeld over defensie, dat er allemaal spannende en geheime dingen gebeuren etc.. daar kan ik ook alleen maar om lachen.
Tuurlijk komt die twijfel bij mij ook wel eens, maar als ik dat dan tegen Ray zeg reageert hij van stel je niet aan, die onzin, we gaan die prik halen!
Een zoontje van een vriendin van me heeft het vorige week gehad en die is er doodziek van geweest, daar heb ik geen zin in, dus ik ga die prik halen.. morgen ochtend zo vroeg mogelijk.

En voor de mensen die niet gaan, dat begrijp ik ook goed hoor, het is ieder voor zich.
ik sta er nu met mijn gevoel achter en als ik elke week de update van het aantal doden door krijg wordt dat alleen maar meer!
Een collega van me is afgelopen zaterdag op kraamvisite geweest bij een kindje van 7 weken... vrijdag hoorde ze dat het met hersenvliesontsteking EN de M griep in het zkhs ligt...
Wat ik wil zeggen is dat alle sterfgevallen al "ziek" waren, maar wat daar onder verstaan is mij niet duidelijk.. wat als Birgit de waterpokken krijgt wat ook heerst en daarover heen de griep?? (als dat kan) dusss
Nou ik heb mijn punt gemaakt, ik hoop niet dat ik iemand kwaad maak, dat is niet mijn bedoeling!

grtjs Evelien

PS om er ook 1 in te gooien, wist je dat mandarijnen partjes in blik door een zoutzuur oplossing geweest zijn ;-) (was laatst op tv!)

Hai,

Ik ben er uit!!! Ik ga inenten!! Ik vertrouw er op dat er geen gekke bijwerkingen zijn. Anders zouden ze het nooit op de markt brengen.
Weetje jullie hebben je kids ook laten inenten voor de dktp ed, weet je wel wat daar inzit?
Zo kun je wel bezig blijven.
Maar helaas kan ik dinsdag niet ineneten, want Jesse is nu behoorlijk ziek, hoge koorts, dus wacht ff af.

Gr Linda

Wij gaan morgen ook onze kindje in laten enten tegen de Mexicaanse griep. Ook wij vonden het een hele moeilijke keuze. Maar inderdaad: er doen zoveel onzinverhalen de ronde over het vaccineren. De "leukste" die wij hadden gelezen is dat je eigenlijk gewoon een microchip van de overheid ingespoten krijgt zodat ze je overal kunnen volgen! Mensen die zoiets op internet zetten hebben wel een hele rijke fantasie. Mijn man heeft het vorige week eens uitgebreid nagevraagd op het CB en die zeiden kort maar krachtig: de Gezondheidsraad gaat geen gebruik adviseren bij kleine kindjes als het vaccin onvoldoende getest zou zijn.

Als ik zou twijfelen zou ik eerder navraag doen bij mijn huisarts of CB, dan dat ik zelf ga zitten googlen. Want als ik google dat ik pijn heb in mijn linkerarm, dan zegt de ene site dat ik spierpijn heb en de andere site zegt dat ik kanker heb bij wijze van!

Dames, heel veel succes met jullie beslissing!

Groetjes, Linda

hoi hoi

Ryan heeft vorige week al de enting gehad
(was al risico nierpatient)
ik heb er eerst goed overleg over gehad met de HA
de kans dat Ryan het krijgt en er DOODZIEK van wordt (en dat wordt die altijd als die ook maar iets heeft) is vele malen groter dan dat hij last krijgt van een bijwerking van de enting.
en in australie (dacht ik) zijn ze maanden geleden al geënt en is er ook niks ergs gebeurt .
wat het op langer termijn doet??? geen idee??
maar de kans dat hij het anders nu niet gaat overleven als die het krijgt is denk ik VELE malen groter.

ik heb respect voor ieder zijn mening
als ik zelf namelijk zwanger was geweest had ik het bijvoorbeeld weer niet gedaan.

moeilijk moeilijk moeilijk
succesmet beslissen

groetjes moekje

Hai,

Wij laten ook zeker inenten. Alle drie de kinderen zitten aan de puffers (ventolin). Denk dat Veerle er nu wel goed overheen komt, maar 1 van haar broertjes van 10 maanden heeft 2 weken geleden de (m) griep??? gehad en als de kuur niet zou aanslaan zou hij opgenomen worden in het ziekenhuis. Ik neem geen enkel risico.

Succes met ieders keuzen.

Hallo,

Hier een moeder waarvan allebei de kindjes de mexiaanse griep hebben gehad. Ik was er ook van overtuigd ze niet in te laten enten, nu hoeven ze niet meer doordat ze het al gehad hebben.

Ik wil toch wel even zeggen dat onze kinderen echt heel erg ziek zijn geweest, je kunt het echt niet vergelijken met de gewone griep (bij onze kindjes dan). De huisarts kwam om de dag de kinderen na kijken met name op de longen. Onze dochter had naast hoge koorst 7 dagen diarree en overgeven, gelukkig lustte ze waterijsjes.Normaal gesproken mankeren onze kindjes weinig maar ik kan heel goed begrijpen dat kinderen die al wat onder de leden hebben en de ziekte ook krijgen in het ziekenhuis belanden.

Ik wil niemand bang maken of veroordelen maar wilde toch even me verhaal kwijt.

Ik zit te wachten op een telefoontje wat me hopelijk gaat helpen..Onze huisarts..die kan ik mijn twijfels voorleggen..
En ik hoop dat ik me kan vinden in zijn uitleg.
Ik heb ook heel lang gezegd 99% zeker niet inenten hoor..Maar nu het dichterbij komt...
Vind zowel inenten als niet inenten geen goede keus, en ik doe het dan ws toch, maar dan met het idee dat je het doet met de beste bedoelingen!
Volgens mij krijg je echt wel spijt van een ziek kind, en dat na niet te hebben laten inenten....
Maar ook omdat we twee kids op school hebben die niet worden ingeent...en het wel mee kunnen brengen...En Lieve twee dagen per week naar kdv gaat..en ik er zelf werk..
De kans om het ergens op te lopen is gewoon echt aanwezig..
Dus met niet al te veel overtuiging..gaan we het ws wel doen.
Volgens mij gaat het grootste deel wel laten inenten.

Ik ga echter dan wel op een andere tijd denk ik..
Vind het nl belachelijk dat je de locatie zo opgelegd krijg..Uitzonderingen doen ze al moeilijk over..
Mijn zoon zwemt in een dorp hier vlakbij..en daar in dat sportcomplex word ook gevaccineerd!
Ik zit daar tot half drie ivm de zwemles..toch bijna een uur te wachten..Dus kan net zo makkelijk daar!
Maar nee..ik moet dan erna, om 15 uur..helemaal naar de andere kant van de stad, met drie kids, om die prik te halen..is zeker 20 min rijden..als het niet druk is..

Dus ik ga ws al in de ochtend..dan heb je de dag nog even voor je om het aan te kijken met je kind..en zitten de andere twee op school..en kunnen we na de zwemles gewoon meteen naar huis.

Gr Rina

Terug
Bovenaan