Groei van buik

Ik neem aan dat het je eerste zwangerschap is? Met mijn eerste zwangerschap zag je pas met 18 weken dat ik zwanger was, en niet dat het gewoon was van te veel eten of zo. Ik denk dat mijn buik heel langzaam gegroeid heeft tot week 32, en toen werd het ineens een bult! En hij zat toen ook meteen enorm in de weg: vanaf week 33 kon ik mijn eigen broeken niet eens meer uittrekken of schoenen strikken haha. Dus no worries, met de eerste zwangerschap komt een buikje meestal pas later ;) Zeker als je al wat dunner bent, maar ook bijvoorbeeld als de baby geneigd is om wat meer naar achteren te gaan liggen.

Hoii ,
ik ben 15+1 zwanger en gister de geslachtsbepaling gehad. Vroeg gelijk ook over mijn buik ik ben 1.75m en woog altijd 58kg nu 59kg maar zei dat ik een mooi klein buikje heb en alles gaat helemaal goed. Het is echt per persoon anders !! De kleine was aan het rond springen dus dat betekent echt niks niks klein of grote buik :)

Dankjullie wel voor jullie reacties lieve dames! Ik ben al wat opgelucht. Dan is het afwachten wanneer hij gaat groeien ?

Ik hoor al tijden niks anders dan ‘wat een bescheiden buikje’ en ‘je ziet het bijna niet hoor’. (Terwijl mijn buik echt heel plat was hiervoor) Maar met 22 weken kwam er een groeispurt en nu (24 weken) is ie een stuk duidelijker. De verloskundige vond het trouwens met 20 weken al een hele normale buik voor een eerste zwangerschap en zei dat ik me er zeker geen zorgen over moest maken. 

Bij 10 weken moesten wij vertellen dat wij in verwachting zijn , dit omdat ik zo hard groei ., maar iedere vrouw groeit anders en ieder zijn postuur is ook verschillend , ik zou me er niet te druk om maken als de verloskundige zegt dat de kleine goed groeit hoef je je nérgens druk om te maken

Geniet van je zwangerschap ?

Ik zei vandaag tegen iemand ik ben op de helft! Die zei oh ik dacht korter. ?
volgens mijn gevoel ben er overal rond aan het worden. Heb sinds een weekje een positie broek aan. Verademing! Heel erge buik heb ik niet. Wat ik ook wel jammer vind. Of mensen twijfelen nu of denken die is aangekomen ? 

Ik heb net als mariekesep het andersom! 25 weken zwanger en dit weekend te horen gekregen van een wild vreemde op een feestje! Zo jij hebt een dikke buik, je bent zeker al bijna uitgerekend! En vandaag ook een ouder ( ben leerkracht) ' zo dat wordt een zware bevalling minstens 9 pond' . Ik was best trots op mijn mooie ronde buik maar daar wordt ik onzeker van, heb ik zo'n grote buik? Ja vergeleken met 2 collega's wel maar zij hebben een hele andere bouw, ik heb een normale bouw met mijn 1.69 en 65 kilo ( normaal dan?) ! Volgende week weer een afspraak bij de verloskundige en ik wil haar echt vragen of mijn buik zo extreem is....

Hoihoi
Maak je geen zorgen over je buik.  Mijn buik  was best klein en bleef zelfs de laatste weken in cm het zelfde  . Dus er was allemaal paniek  dat ze dachten  dar mn kindje te klein was enz.
Maar had hem gewoon  verstopt.  Uiteindelijk een gezonde  zoon met een nette 3200 gram 

Terug
Bovenaan