Groei van buik

Oohh gelukkig ik vind het toch altijd een beetje apart hoe ieder lichaam anders groeit ben zelf mager vanmezelf dus dacht ook dat mijn buik snel ging groeien

Maak je niet druk hoor! De één groeit langzaam, de ander snel. Het zegt in veel gevallen niks over de gezondheid en grootte van je kindje.
Ik groeide zelf heel snel (wat in het begin erg leuk was) en mijn buik maakte ergens rond 25 weken nog een extra groeispurt. Mensen vroegen toen ik 6 maanden was al wanneer de kleine nou eens kwam... Toen ik uitgerekend was, was ik echt enorm. Onze zoon was 3500 gram, helemaal niet zo groot en zwaar dus. 

Zoals de meeste dames al zeggen. De dikte van je buik heeft niks te maken met de groei van jouw kindje. De VK voelt aan jouw buik en bepaald dan of ie goed groeit. Mijn buik was nog plat met 18 weken. Daarna iets meer een bolling en nu 21 weken en bij mij lijkt het alsof mij buik de ene dag redelijk goed zichtbaar is en de andere dag weer meer afgeplat. Denk dat het komt dat de baby anders gaat liggen oid want hij ligt wel net onder mijn buikwand. Of dat mijn darmen dan minder opgezet zijn etc. Wel minder als mensen opmerkingen maken. Iemand vroeg huh waar ben je zwanger? 
Gewoon laten kletsen doe ik nu maar. 
Je buik komt echt nog wel. En ookal blijft ie subtiel, dat is toch ook niet erg? 
Liefs Zoë

Terug
Bovenaan