<p> </p><p style="margin: 0px 0px 10.66px;"><span style="color: #000000; font-family: Calibri;">Hallo allemaal,</span></p><p> </p><p style="margin: 0px 0px 10.66px;"><span style="color: #000000; font-family: Calibri;">Ik heb gisteravond een groei gehad op 34+3 op aanraden van het ziekenhuis.</span></p><p> </p><p style="margin: 0px 0px 10.66px;"><span style="color: #000000; font-family: Calibri;">Om een lang verhaal kort te maken.</span></p><p> </p><p style="margin: 0px 0px 10.66px;"><span style="color: #000000; font-family: Calibri;">Ik ben op 31-08 opgenomen in het ziekenhuis met lichte weeen en 2cm ontsluiting, ik was precies 32 weken toen en heb gelijk longrijpers gehad want ze remmen het niet. Naar onderzoek kreeg ik te horen dat de baarmoederhals nog 2,8cm was, de ontsluiting 2cm en de baby een groeiachterstand had van 1 week maar dat was allemaal acceptabel. Ik ben naar 3 dagen weer naar huis gestuurd want de weeen zette niet door en alles was weer rustig. Alleen hielt ik continu harde buiken om de 20 a 30 minuten maar dat was niet erg.</span></p><p> </p><p style="margin: 0px 0px 10.66px;"><span style="color: #000000; font-family: Calibri;">Nu had ik gisteravond de extra groei echo bij de verloskundige gehad en daar kreeg ik te horen dat de baby een nog grotere groeiachterstand heeft. Ik ben me kapot geschrokken, zag dit niet aankomen. Gelukkig is de baby nog wel heel actief en schopt er lekker oplos, ligt mooi en heel laag ingedaald en al vast.</span></p><p> </p><p style="margin: 0px 0px 10.66px;"><span style="color: #000000; font-family: Calibri;">Er staat nu bij de verloskundige voor over 2 weken een extra groei echo ingepland maar ze gaat vandaag met het ziekenhuis overleggen of zij (verloskundige) of het ziekenhuis deze gaat maken en of er nu (zo snel mogelijk) onderzoeken gestart gaan worden. Ik kreeg te horen dat het kan zijn dat de placenta niet goed of helemaal niet meer werkt en als dat het geval is ze gaan kijken of de baby nog wel in de buik kan/mag blijven zitten.</span></p><p> </p><p style="margin: 0px 0px 10.66px;"><span style="color: #000000; font-family: Calibri;">Ik ben best wel bang nu met wat er gaat gebeuren want wacht nog op een telefoontje van ze. Dit is mijn eerste kleine dus weet totaal niet wat me nu allemaal te wachten staat.</span></p><p> </p><p style="margin: 0px 0px 10.66px;"><span style="color: #000000; font-family: Calibri;">Zijn er hier meer mama’s die dit of zoiets mee hebben gemaakt? </span></p><p>Sorry is het toch nog een lang verhaal maar moest het ook even kwijt.</p><p> </p><p style="margin: 0px 0px 10.66px;"><span style="color: #000000; font-family: Calibri;"> </span></p><p> </p>