Groeipap

Toen mijn oudste op de boterhammen overstapte, scheelde dat ineens een tijd 's ochtends? Kon ik gewoon tegenlijktijd ontbijten......

Succes ermee!

Mijn vraag is eigenlijk: móet het nu überhaupt?? Ik merk bij Joey geen verschil of hij nu wel of niet rijstebloem had, dus ben er drie dagen geleden mee gestopt. Had ook het idee dat hij er dor ging spugen: als hij spoog kwam er altijd rijst mee.  Hij is nu 7 maanden en krijgt nog drie flessen.

oh das mooi hahaha ... wanneer gaan ze over op boterhammen ??? Normaal maakt het me niet uit, hoor, hoe lang ie bezig is, maar die twee dagen van het kdv dat is gewoon ff ´haasten ´ ´s morgens ...

Móeten, nee, ik denk het niet. Ik moest ermee beginnen, omdat ze dan kon leren eten van een lepeltje, ik was even "vergeten" te vertellen op het cb dat ze al een ruime maand fruit kreeg, hihi. Maar ik geef het door de laatste fles, omdat ze dan harder moet werken voor haar melk en lekker moe wordt. Brood krijgt ze ook al. Das smullen!!!! Daar ben ik een week geleden mee begonnen en ze is van 13 januari.

Groetjes Ilona

Rijstebloem hoeft niet, is alleen maar extra vulling, maar heeft geen voedingswaarde. Sommige kindjes slapen er beter op als ze een papfles 's avonds krijgen, maar ik merk bij Ilyas dat het moer scheelt. Vanaf 6 maanden  groeipap 'ochtends.

Boterhammen: de een is er sneller mee dan de ander. je kan je kind ook gewoon nu al aanleren een boterham te eten ';s ochtends. Maar bij ons gaat dat nog niet zo erg goed (kleine stukjes, veel; kokhalzen). Dus pap is wel zo makkelijk. Het gaat er goed in en dan heb ik tenminste het idee dat hij een lekker bodempje heeft gelegd. Mijn oudste (nu 2 ) vond het heerlijk en heeft tot ongeveer 15 maanden pap gegeten. En toen ineens moest hij het niet meer en wilde hij een biterham 's ochtends.

snel laten wennen dus

Groeipap geef ik dus niet, haha. Ik vind het onzin om er nóg meer voedingsstoffen in te pompen en het eten gaat hier al zo slecht. Dat is dus ook geen verplichting voor zo ver ik weet. Liever heb ik dat de boterham om 12 uur er half in gaat en dat ze dan nog een flesje drinkt. 's morgens gewoon een fles, wel zo snel en ik ben ook niet op mijn best 's morgens.

Volgens mij moet het niet ook nu al meteen, je kind geeft het zelf wel aan, maar op een gegeven moment is het wel de bedoeling dat ze''sochtends een boterham met flesje melk of een bordje pap eten. Wij eten en drinken 's ochtends toch ook? (Althans, is de bedoeling, ik doe het altijd trouw, maar hoor van wel meer mensen dat ze nooit ontbijten).

Maar dat kan best nog eventjes wachten indd. Vooralsnog is melk de hoofdvoeding en de rest allemaal BIJvoeding.

Maar Ilyas vind het heerlijk, dus prima!

Groetjes,
Mienetje (moet ervan door)

Hoi

FF je vraag proberen te beantwoorden.... Je kunt ook een 3 speen evt groter maken (zelf niet gedaan hoor maar zo deed mijn moeder dat, zij had geen zin in om 2 kinderen tegelijkertijd pap met lepeltje te geven). Dan zou het wel moeten lukken, idd groeipap is dikker dan nutrix rijstebloem..... Joshua vind het wel lekker (ik maak dit met intensieve friso HA, omdat joshua een koemelkallegie heeft en ik verder gewoon bv geef) maar eet ook niet veel.Maar ik doe het niet elke dag alleen als het mij uitkomt.  Zo'n 100cc denk ik, ik geef het wel met lepeltje omdat hij dat zo wil (sterk willetje hihi)..

Ik heb het ook s'avonds geprobeerd maar dat wil hij liever niet en gaat er niet van doorslapen (helaas).... Verder eet joshua bijna halve 6 maanden potje fruit s'morgen met halve boterham met korst! En s'avond een bijna halve 6 maanden potjes groente/vlees met als toetje een borst. Verder drinkt hij nog 6 keer aan de borst.

grt suuz mv joshua 8-2-07

Terug
Bovenaan