Groot geschat+stuit 36 wkn!

Ik zou in ieder geval de versie proberen. Ons tweede kindje bleek met bijna 39 weken weer in stuit te liggen, en toen is er een geslaagde versie gedaan. Even vervelend, maar het was zo gepiept. 

Ik mag dan niet in stuit vaginaal nee. Lijkt me zelfs zonder die 1ste keizersnede al geen prettig idee ?. Ja ik lees hier nu veel uiteenlopende reacties en dan heb je helemaal geen vertrouwen meer erin dat de metingen kloppen. We gaan morgen afwachten, ergens word de beslissing daarmee zelf al gemaakt. Is beste nu denk ik. Is gewoon erg lastig, het liep zo goed en ik had de volle controle in handen en ook hoop durven krijgen daardoor ?

[quote quote=10428210]HoihoiBij mij word de baby ook groot geschat, óók 2 weken voor op groei! Nu 37 wk zwanger. Merk wel verschil in verloskundige.. (mijn praktijk heeft een team van 4 en echt lieverds allemaal) maar waar de 1 het mij een vervelend gevoel gaf en aangaf dat een zh bevalling wrs het advies word... zei de ander 2 weken geleden: ik ben niet zo bang voor eem flinke baby en t zijn maar inschattingen t kan nog erg meevallen. Je mag gewoon thuis ne bevallen. Nou geef ik zelf de voorkeur aant zh maar wel n fijn idee dat áls t ineens snel gaat (ik woon 30 min vant zh) het wel thuis mag zeg maar...

Hoe zwaar word jouw kindje verwacht? Die van mii 4300 gram.. maar hoor wbt maten wisselend hoor.. ik ben ook bang dat ze t eerste pakje niet past..
Zie ook enorm op tegen de bevalling.. stel ze past er niet door...

Hebben ze bij jou geen echo gemaakt hoe de baby ligt??? Hopelijk draaitie zelf nog dan... heel veel sterkte iig!!!!![/quote]

Hoihoi, Nog een vraagje, word er bij jou dan niet eens inleiding oid aange’smeerd’? Als je zegt dat de verwachting op 4300gr ligt? Bij mij zeggen ze al meteen dat ik beter niet de volle termijn kan maken. Als ik dat wel zou doen valt mijn berekening van 200gr per week erbij ook rond de 4200gr inderdaad. Vandaar dat ik het vraag, heb jij wel die optie gewoon, waarom moet ik het ‘natuurlijke’ dan wel loslaten. Beetje raar dat ze in Nederland zo wisselend werken. Het kwam mij over vanuit de gynaecoloog dat als ik ipv voor optie a of b, toch voor mijn eigen voorkeur optie c zou gaan dat ik dan op de blacklist kwam van ‘bad moms’.....? morgen de versie even afwachten. Als die lukt ga ik vragen in hoeverre ze het risico inschatten als ik toch zou wachten ipv inleiden dan. ??

Hoi, wat bizar als ik dit allemaal lees! Mijn baby wordt ook (in ieder geval) boven de 4kg geschat. Maar niemand die zich er bij mijn praktijk druk om maakt. Ik ben nu 40+1 en ga er vanuit dat alles goed gaat. (Mijn eerste was ook na verwachting van een kleine baby uiteindelijk 3940g). Het enige waar ik zelf 'bang' voor ben is dat de hechtingen beperkt blijven, haha. Wel spannend dat de baby gedraaid is. Maar je weet het nooit! Misschien komt het gewoon goed, ik hoop het voor je!! Laat het nu even berusten. Als alles bezonken is weet je waarschijnlijk de beste keuze te maken.

Tja...update:
Na een boel gedoe van plakkers/infusen/echo/bloed tappen en monitors duurde het draaien zelf eigenlijk maar 2 minuutjes, en bovenal pijnloos ?
Iedereen helemaal blij en verbaasd dat het zo makkelijk ging! Ja zegt die arts, het kindje heeft veel ruimte dus zal wel klein zijn ??

En ja, je raad het al...bleek die ruimte nogmaals bewezen toen de baby direct weer dwars draaide waar ze bij stonden ? ach ja. We hebben het geprobeerd, ik wil niks continu forceren natuurlijk. Nu dus afwachten en volgende week dus een datum prikken voor een keizersnede. Geeft me een prettiger gevoel dan door drukken op
die versies en dan een gehaaste inleiding. Zometeen dus maar eens verjaardags datums bekijken zodat we de ‘bezette’ dagen niet kiezen in ieder geval. Bedankt voor jullie bemoedigende reacties ☺️ ik bericht hier over max 4 weken zowieso met de uitslag ??

Mijn zoontje zat de hele zwangerschap in de bovenste lijn, op een gegeven moment zelfs p98...
Nou hij was met de geboorte 4300, nu 5 maanden en loopt prima met met de curve.. dus ik zal me niet te druk maken hoor ;)

Mijn zoon draaide met 39 weken nog van hoofd naar beneden naar stuit. Versie gepland en die dag was ie zelf alweer gedraaid. 

Wauw, een pijnloze versie!! Dat is fijn, zeg!! Die van mij vond ik echt heel erg pijnlijk, maar ze was ook niet van haar plek te krijgen ;)

Mag je de datum zelf kiezen?? Ik kreeg gewoon een brief met de datum, mocht niks zelf kiezen. Wel gevraagd, maar zo werkte het niet. Uiteindelijk diende ze zichzelf een week eerder aan, wat ik eigenlijk wel een prettig idee vond! Sterkte met de laatst loodjes!

Terug
Bovenaan