Groot?

Hier een klein meisje en een grote jongen! Bente was altijd een ukkie, maar is nu aardig aan het inhalen. Ik denk dat ze nu tegen de 90 cm is, ze weegt rond de 14 kilo. Tijn heeft altijd boven het gemiddelde gezeten en is nu (bijna 4) 1.10m en bijna 19 kilo.
Bij Bente vragen ze vaak wanneer ze 2 wordt, en van Tijn vragen ze altijd of hij al 5 is....... Tja het is dan ook een wijsneus en Bente laat het zich graag gebeuren dat mensen haar zielig vinden als ik vind dat ze best zelf kan lopen ipv dat ik haar moet tillen. Mensen zeggen dan, ach nog zo'n kleintje en dan zelf moeten lopen. Als ik dan zeg dat ze bijna 2,5 is, vallen ze om van verbazing.
Ik weet dus niet of kinderen van anderen altijd groter lijken. De tweeling van mijn vriendin bijvoorbeeld, waren gewoon 7 pond bij de geboorte, zijn 4 maanden ouder dan Tijn. Toen Tijn 4 maanden was, kon je het verschil tussen hun al niet meer zien.

Groetjes Danielle

Ook hier een kleine grote man, die niet voor zijn zus van 6 onder doet hoelang hij precies is weet ik niet ik schat zo''n 90 cm en 14 kg.
zijn zus van 6 is 110 en weegt 19 kg.
Hij klelts de oren van mijn hoofd en al meteen goede zins opbouw, ik krijg vaak e opmerking wat is hij klein voor zijn leeftijd omdat ze danken dat hij ouder is dan hij is door dat hij zo goed praat en flinke bos met haar heeft waar ik overigens wel blij mee ben.

Hoi,

Hier is de jongste 93cm en 15kilo.
Hij wordt vaak ook als 3jarige gezien, maar dat komt ook omdat hij motorisch erg snel is!
De middelste is in verhouding de grootste hier, hij is nu net 5jr en is 1.18m en weegt 21kilo.
Haren maken idd veel verschil, meisjes met lange haren lijken groter een vriendin heeft een dochtertje wat nu bijna 7 wordt en die kan pas een jaar staartjes.
Bij jongetjes vind ik dat ook hoor, wij hebben laatst de jongste een lekker kort koppie laten knippen en hij leek meteen 6mnd ouder,,haha
Groetjes MJ

Hoihoi,

Norah is gemiddeld qua gewicht en lengte, maar ik vind andere kinderne inderdaad vaak ´groter´ en ouder eruit zien. Bij mij komt dat, doordat ik die andere kinderen niet als baby heb gekend. In Norah zie ik ook nog steeds de baby van 3 maanden en de dreumes van een jaar, terwijl ze toch echt 2,5 is.

Ik moet wel zeggen dat ik haar door d ekomst van haar broertje wel een stuk groter en ouder vind dan eerst. Het verschil is gewoon enorm!

Groetjes,
Jamie

Hoi,

Ik heb het juist andersom. Vind Myrthe echt wijs kijken voor haar leeftijd. Groot valt wel mee als ik hier zo lees (ik schat haar nu 90cm en ze weegt 12,3 kilo)
Het is meer haar gezichtsuitdrukking waardoor ze ouder lijkt. Krijg er ook vaak opmerkingen over van anderen.
Ach ja, ze blijven ons verbazen hihi.

Liefs

Mijn kinderen zijn wel groot Milton met bijna 5 jaar is zeker al meer dan 1.20 en 25 kilo en shanice was meer dan een maand ruim 98 cm en 16 kilo .
Zijn ook heel wijs voor hun leeftijd meeste mensen denken dat Shanice ruim 3jaar is en Milton ruim 6 terwijl hij nou 5 word volgende maand.
Ze verwachten dan ook altijd meer zoals iemand tegen Shanice moet jij niet naar school nee wacht maar nog anderhalf jaar en dan staan ze je aan te kijken ooh dan is wel groot ja dat weet ik denk ik dan dat hoef je mij niet meer te vertellen volgens de kinderarts lopen ze allebei een jaar voor op hun groei en ze zijn zo wijs.

groetjes lisette

Zarah is pas rond de 87 cm en weegt net 10 kilo. Ze heeft geen grote bos haar, kan wel al een hele tijd een staartje in. Ze wordt dan dus ook vaak jonger geschat dan ze daadwerkelijk is. Dan valt hun mond vaak open van verbazing als ze zien hoe handig ze de trap naar de glijbaan opklimt, of wanneer ze begint te praten. Want dat doet ze als de beste, mooie zinsopbouw, en heel duidelijk.
Nu moet ik zeggen dat ik het zelf ontzettend moeilijk vind om de leeftijd in te schatten bij andere kinderen. Op deze leeftijd zit er nog zoveel verschil in! De ene is 2 jaar en lijkt anderhalf, de ander is 2 jaar en lijkt bijna 3.
Ik heb wel dat ik soms naar Zarah zit te kijken en dat het me dan opvalt hoe groot ze inmiddels alweer is. Dus nog niet eens zozeer bij andere kinderen als wel bij die van mezelf! Net andersom dan bij Bianca.

Toevallig kreeg ik net een berichtje van het alksmaar showballet of het niet leuk was voor mijn dochter. Ze beginnen binnenkort met meisjes vanaf 4 jaar whahhahaha ik heb teruggemaild leuk maar ze is nog maar 2en een half

Terug
Bovenaan