Grote gezinnen een trend?

Ik heb al heel vroeg kraamzorg aangevraagd, omdat het via een kleine kraamzorg instelling gaat en ik wilde zeker zijn van een plekje bij hen. Daar werd mij verteld dat er naast mij zich ook al iemand anders had gemeld die zwanger is van het 5e kindje.

Het lijkt steeds meer voor te komen. Uiteraard hebben de samengestelde gezinnen hier ook mee te maken, maar het lijkt er op dat er ook steeds meer echtparen meer kinderen krijgen...
En dat is ook te zien in het voorstel-blokje.

Wij komen begin volgend jaar als gezin in de 'Ouders van nu' met ons verhaal en waarom we, ondanks de crisis, toch kiezen voor een groot gezin!

Toch is mijn vraag: Waar zou het dan vandaan komen dat meer mensen kiezen voor een groot gezin? En wat is jou reden om daar wel of niet voor te kiezen?

hier in de buurt zijn wij toch eenvdan de weinige die meer dan drie kinderen hebben. Er is een ander gezin in onze straat mrt vier kinderenen en dat noemt iedereen hier...dat grote gezin.
ik herken me er dus niet helemaal in dat het een trend is om een groot gezin te krijgen.

Ik merk hier dat 3 het nieuwe 2 is en 4 dus het nieuwe 3. Hier zijn wel aantal gezinnen die een derde wilden, maar een tweeling kregen;-) vandaar dus ineens 4. Ikzelf heb a lang als klein meisje geroepen dat ik graag 4 kinderen zou willen. Dus voor mij is dit altijd logisch geweest:-D

ik wilde als puber al 5 kindjes, bij mij in de wijk zijn meer gezinnen van 4 of 5.... van "gezicht" ken ik er toch al gauw 10 en niet allemaal samengesteld (maar 1 ofzo).....maar contact heb ik met geen een.... wel valt mij op dat er snel geoordeeld wordt... mijn man kreeg op zijn werk te horen toen ik zwanger was van de 4e: waarom? je bent toch geen turk ofzo??? of zijn jullie zo gelovig????
Daar heeft een ander toch niks mee te maken? Hebben jullie al iets gemerkt van vooroordelen?

ps wij zijn een nederlands gezin wat niet gelovig is, maar het gewoon leuk en gezellig vind om een groot gezin te hebben.

Ik kom even binnenvallen van april 2014.

Mijn man komt van een gezin van 6. En vond het juist helemaal niet leuk zoveel broers en zussen te hebben. De aandacht werd dan ook erg slecht verdeeld, daarom is voor ons 2 de max. Mij leek 3 of 4 wel leuk. Hoe doen jullie dat?? Je aandacht verdelen en ieder kind speciaal laten voelen.

mijn man komt uit een gezin met 8 kinderen en heeft dit nooit zo gevoeld. hij had altijd vriendjes om mee te spelen. Wij hebben nu drie kinderen en ik vind het fijn om als gezin veel samen te doen.
Als we ze op bed leggen doenw e dit wel allemaal apart zodat ze even hun eigen momentje hebben.

Terug
Bovenaan