Grote gezinnen een trend?

Bij de 4e merkten wij al wel dat je niet alleen maar positieve reacties krijgt. Veel vragen als: Is het gepland? Waarom, met 3 is het toch al druk genoeg? Jullie gaan zeker nog voor een meisje? Enz.
Nu weet niemand het nog, maar verwacht dat het nu niet anders zal gaan.
Ook jammer dat het vaak geassocieerd wordt met 'streng' gelovige gezinnen. Wij zijn gelovig, maar nee, dat is niet de reden. Ook wij vinden het gewoon erg leuk een groot gezin! Sterker nog, bij ons in de kerk zie je nauwelijks grote gezinnen...

Het verdelen van de aandacht gaat hier door af en toe iets met 1 of 2 kinderen samen te doen, zodat er meer aandacht is voor de verschillende kinderen.
Hier weten de kids nog niet dat er een 5e komt, maar ze zeuren er al wel om dat ze nog een zusje willen, maar een broertje mag ook wel, haha.
Hierdoor heb ik het vermoeden dat zij niet het gevoel hebben dat ze aandacht te kort krijgen ;-)

ondanks wij ons 2e kindje krijgen,
en we niet precies weten hoeveel wij er willen lijkt mij een groot gezin ook erg leuk !
en ik denk altijd maar hoe meer zielen hoe meer vreugde !

ik ben inderdaad ook heel benieuwd naar de reacties van de omgeving op ons vierde kindje, hier wonen ook een aantal gezinnen met maar 1 kindje.
Als he aan mijnman lag kregen we er nog een hele lading kinderen bij, maar voor mij is het zo genoeg, tijdens een zwangerschap voel ik me niet altijd super en weet niet of ik dat nog wel een keer wil doormaken.

Haha, bijna4kids, zo'n man heb ik ook ;-) Toen ik bij 3 het goed vond, heeft hij me weer aan het denken gezet en gelukkig maar, want ik heb ondekt dat ik het heerlijk vind met al die kids in huis! Ook nu is het weer een groot cadeau, vind het weer zo leuk om nog een kleintje te krijgen! Maar voor ons is het hierna wel klaar. Zwanger zijn, dat heeft mijn lijf dan vaak genoeg ondergaan. Ons huis is straks vol en we willen ook financieel wel genoeg ruimte houden.
Maar nu gaan we er eerst nog heel erg van genieten :)

Wij zijn niet gelovig. Ik zelf heb altijd een groot gezin gewild. We hebben ook niet vervelende reacties gehad. Iedereen weet wel dat dit onze wens is.

Mijn man neemt de jongens graag eens appart mee om te voetballen, vliegeren ofzo. En we leggen elk appart op bed. Ik neem meestal twee kinderen appart. Maar soms als ze nieuwe kleding nodig hebben gaan we samen even de stad in. Ik bij mijn man zo de deur achter mijn kont dicht trekken die red zich wel.

Hij doet nu ook mega veel nu ik zwanger ben van de vierde

Terug
Bovenaan