Grote onzekerheid nav echo

Lieve flower2008,

Wat een vreselijke onzekerheid zeg.
Kan me heel goed voorstellen dat je niet weet wat je moet denken.
Ik weet ook niet zo goed hoe ik je een hart onder de riem kan steken. Behalve dan door je heel veel succes en sterkte toe te wensen deze week en duimen bij de echo.

groeten mama van Nienke

Ik zoek natuurlijk heel internet af. Nu kwam ik de term missed abortion tegen. Dan stopt de vrucht met groeien en heb je geen bloedingen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet niet of bij een missed abortion de vruchtzak  doorgroeit. Bij mij klopte het formaat van de vruchtzak en vruchtje wel.    

Ik heb wel eerder een MK gehad bij 7w5d, dat begon toen met bloedingen.

Groetjes en nog maar 3 nachtjes slapen voor de echo.  

Hoi Flower

Ja ik heb ervaring met missed abortion, en wil je mijn ervaring wel vertellen, maar om hier nou niet teveel onrust te geven, heb je prive mail evt.?
Ik heb vanavond mijn 1e echo en ben best weer heel bang en ik wil vanwege het hele missed-abortion verhaal natuurlijk niet nog meer mensen bang maken!! De grootste kans is natuurlijk nog altijd dat een zwangerschap GOED gaat....

Hoi Flower,

Wat een ellende is dit zeg...ik begrijp het helemaal. Ik zal je mijn ervaring vertellen, wie weet geeft dat wat hoop.

Ik had een paar weken de eerste echo, dacht toen 7wk1dg te zijn. Op de echo was echter alleen een rond balletje te zien. De echodame zei dat het er niet goed uitzag en als het in haar buik zou zitten ze er vanuit zou gaan dat het mis was...lekker subtiel dus. Ze zei dat dit beeld niet klopte bij een zw van 7wk, het was minder dan 5 wk als het al wat was.

Enigzins verbaasd zijn we naar huis gegaan en omdat ik geen bloed had oid pas de volgende week de vk gebeld. Ik was er zo chagerijnig van dat het weer mis was. Precies een week later naar het zhs voor afspraak gyn en beleid mk bepalen. De gyn maakt een echo en duikt met haar neus op het scherm en sommert mij hetzelfde te doen. We zagen een piepklein bewegend stipje, een kloppend hartje...

De gyn vertelde me dat dit kindje er tot nu toe goed uitzag, het ongeveer 6 wk was en we volgende week terug moesten komen. De week erna was het weer prima, hartje klopte nog fanatieker en de groei ging goed. Een prima zwangerschap waar we maar lekker van moesten gaan genieten! En dat doen we tot op heden nog steeds.

De verloskundige vertelde later dat het kan dat een eitje bevrucht wordt, en dan nog een possje in het luchtledige blijft zweven voor hij een lekker plekje vind om in te nestelen. Ik begrijp het niet zo goed, maar daardoor verklaarde ze dat mijn zwschap dus 2 wk minder ver was dan volgens de normale berekeningen. Schijnt heel normaal te zijn. Ondertussen maakten zij een soort emotionele achtbaan door...

Anyway dit verhaal schijnt nogal eens voor te komen hoorden we in he zhs, dus ik hoop van harte dat het kwartje bij jullie ook de goede kant op valt..

Heel, heel veel sterkte meid!

Groet, Marijne 10 wk 1 dg

hoi flower.

ik had het zelfde als bovenstaand verhaal.
ik moest er maar vanuit gaan dat het niet goed was, en dat ik  twee weken later pillen zou krijgen als de afdrijving nog niet begonnen was.
10 dagen later was ik al terug omdat ik nog steeds ochtendmisselijk was en ik wou NU een second opinion. met in mijn hoofd de gedachten dat het nu echt helemaal over kon zijn en het dubbel bevestigd zou worden.
ik keek dus ook niet naar het scherm.
hij draaide het bij en zei kijk es......... daar was ie kloppent hartje en al, conslussie korten zwanger.
ik hoop dat het bij jou net zoiets is.
kus martine 10.4

Terug
Bovenaan