Hoi Flower,
Wat een ellende is dit zeg...ik begrijp het helemaal. Ik zal je mijn ervaring vertellen, wie weet geeft dat wat hoop.
Ik had een paar weken de eerste echo, dacht toen 7wk1dg te zijn. Op de echo was echter alleen een rond balletje te zien. De echodame zei dat het er niet goed uitzag en als het in haar buik zou zitten ze er vanuit zou gaan dat het mis was...lekker subtiel dus. Ze zei dat dit beeld niet klopte bij een zw van 7wk, het was minder dan 5 wk als het al wat was.
Enigzins verbaasd zijn we naar huis gegaan en omdat ik geen bloed had oid pas de volgende week de vk gebeld. Ik was er zo chagerijnig van dat het weer mis was. Precies een week later naar het zhs voor afspraak gyn en beleid mk bepalen. De gyn maakt een echo en duikt met haar neus op het scherm en sommert mij hetzelfde te doen. We zagen een piepklein bewegend stipje, een kloppend hartje...
De gyn vertelde me dat dit kindje er tot nu toe goed uitzag, het ongeveer 6 wk was en we volgende week terug moesten komen. De week erna was het weer prima, hartje klopte nog fanatieker en de groei ging goed. Een prima zwangerschap waar we maar lekker van moesten gaan genieten! En dat doen we tot op heden nog steeds.
De verloskundige vertelde later dat het kan dat een eitje bevrucht wordt, en dan nog een possje in het luchtledige blijft zweven voor hij een lekker plekje vind om in te nestelen. Ik begrijp het niet zo goed, maar daardoor verklaarde ze dat mijn zwschap dus 2 wk minder ver was dan volgens de normale berekeningen. Schijnt heel normaal te zijn. Ondertussen maakten zij een soort emotionele achtbaan door...
Anyway dit verhaal schijnt nogal eens voor te komen hoorden we in he zhs, dus ik hoop van harte dat het kwartje bij jullie ook de goede kant op valt..
Heel, heel veel sterkte meid!
Groet, Marijne 10 wk 1 dg