Grrrrrrrrr, zelfs na 3 miskramen behandelen ze je gewoon echt als een nummer.....

A

Anoniem

Guest

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!

Ik ben boos, verdrietig enz enz.

Kreeg gisteren een brief van de afdeling

gynaecologie.........

En ja hoor, de afspraak van 20 juni kan niet door gaan
Is een week verzet!

(heb op 30 mei een echo gehad, toen bleek ik na 3

miskramen weer 6w/3d zwanger te zijn...voor ons

weer erg spannend, zenuwslopend dus deze weken...)

Nu mag ik pas op 27 juni komen

Dat betekent dat ik dan al 10 en een halve week ben,

ik de vorige keren dus de miskramen er al op had

zitten!

Ik dus absoluut geen spontane miskraam meer mee

wil maken, maar als ik pas 27 juni mag komen en het

blijkt weer niet goed te zijn gegaan deze

zwangerschap ik dan waarschijnlijk die miskraam al

gehad heb!!!!!!!!!!!!

Ik trek het echt niet om nu nog 2 en halve week rond

te lopen met de vraag of ons kindje nu nog wel leeft

of niet......

Ben vandaag 8 weken, dus de vorige keren was het

nu al voorbij...... (eerste 2 miskramen; op de

echo's van 8 weken geen kloppende hartjes)

Was dus helemaal overstuur gisteren, had me zo

ingesteld op 20 juni en dan zeggen ze het maar weer

zo af.

Verdorie, waarom ben je toch altijd een nummertje

en denken ze niet aan hoe ik me voel....

Mocht van de gyn. na die eerste goede echo terug

komen in 2/3 weken, nou 27 juni is gewoon 4

weken!!!!!!!!!!!!!!!

Ahhhhhhhhhhhhhhhhh, baal zo.....voelde me net een

beetje goed, maar word hier weer zo onzeker van...

Wil gewoon weten of het nog goed is en anders wil ik

het dit keer echt weg laten halen, een spontane

miskraam wil ik echt nooit meer mee maken, maar

die kans krijg ik zo gewoon niet eens!!!!!!!

Ga morgen bellen om te vragen of het echt niet

eerder kan, maar ben er bang voor.....maakt me niet

uit welke gynaecoloog de echo maakt, als ik er maar

snel eentje krijg.... Nu ik al 3 miskramen heb gehad,

zou ik sneller echo's krijgen, nou is te merken....

Sorry, maar moest het ff kwijt.

Jaikke

Kan je nergens anders heen meis, ergens waar ze je wel serieus nemen, zou het ook vreselijk vinden hoor, je weet wel je moet positief denken maar ze moeten ook wel met je meedenken en snappen dat het voor jou TE spannend is op deze manier!

Ik zou ook even bellen. Misschien gaat de arts wel onverwacht even er tussenuit of is vrij, weet ik veel.

Maar wsl hebben alle patienten van hem dan deze brief gehad en maken ze geen onderscheid in de dossiers/achtergrond.

Gewoon ff bellen en uitleggen dat je niet langer wilt wachten! Er is vast een collega die 5 minuten heeft voor een echo!

Succes

Hoi Jaikke,

Wat vervelend voor je. Ik weet hoe het voelt om in zoveel onzekerheid te zitten en dan duren de weken ontzettend lang.

Bij ons ziekenhuis hebben ze naast de afdeling gynaecologie ook een afdeling biometrie. Daar maken ze alleen maar echo's. Toen ik een keer met spoed langs wilde komen omdat ik weer een bloeding had, hadden ze bij gynaecologie geen plaats. Ze hebben toen naar de biometrie gebeld om te kijken of ze daar in ieder geval tijd hadden voor een echo. Dat was zo, dus ik kon daar terecht. Misschien dat ze dat bij jou ook kunnen doen? Dan kun je in ieder geval zien of je kindje het goed maakt.

En anders zou je misschien als noodoplossing naar een echobureau kunnen gaan. Je moet dan weliswaar betalen maar je zit dan niet meer in onzekerheid. Ik heb dat ook een keer gedaan omdat ik de spanning gewoon niet aankon. Ze heeft toen ook niet zoveel geld gevraagd als voor een normale echo omdat wij minder lang bezig waren.

Ik zou in ieder geval even bellen en uitleggen dat het voor jou te lang duurt. Wie weet kunnen ze je nog ergens tussenplaatsen en anders zou ik echt even doorvragen of ze geen andere oplossing hebben. Want ja, gynaecologen willen natuurlijk ook op vakantie maar daar hebben wij geen boodschap aan!

Heel veel sterkte. Enne, ondanks alle voorgaande ellende: blijf vertrouwen hebben in je eigen lichaam. Hoe moeilijk dat soms ook is!

Groetjes,
Maike

Hoi Jaikke,

Ten eerste nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, heerlijk zo snel al weer raak. En mooi dat de eerste echo OK was( zag je toen een hartje kloppen??). Het is jammer dat de echo verzet is, ik moet zelf bekennen dat ik na 3 MK ( telkens was dit op de echo te zien) niet echt te springen zit om een echo. Het is heerlijk als je ziet dat het er goed uit ziet maar een week later begin ik me toch weer zorgen te maken of alles nog wel OK is. Helaas kan je niet meer onbezorgd zwanger zijn. Ik ben nu 15 w zwanger!. Helaas zijn er vele vrouwen die meerdere MK door maken. In een groot ziekenhuis word je gewoon als een nummer behandeld. In een klein ziekenhuis is er vaak veel meer persoonlijke aandacht en kan je sneller even voor controle langskomen.Ik heb nooit behoefte aan veel controles gehad, maar als je perse eerder een echo wil zou ik het met de VK bespreken( heb je daar al contact mee?), zij kan ook evt een snelle echo regelen. Ik ben nog nooit onder controle van een gynaecoloog geweest.
Veel sterkte en plezier met je zwangerschap
groetjes Roos

Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

Ik begrijp dat het superspannend voor jullie is dus ik zou dat ook
proberen uit te leggen aan de assistentes. Bij ons ziekenhuis maken ze
dan wel plek voor je.

Ik hoop dat het je gaat lukken. En anders kun je ook naar een echobureau, dan weet je zeker dat het goed gaat.

Succes!

Groetjes,

Vanessa

Ik snap je angst. Ik was na 3 mk's ook onwijs nerveus. Gelukkig konden wij wel vroeg komen.
Als t je zoveel waard is meis, zoek dan een echobureau waar je tegen betaling je embryootje eerder kunt laten checken. Ik lees wel vaker van meiden die eerst via zo'n buro een eerste echo regelen omdat ze de weken niet in onzekerheid willen doorbrengen.
Ik zal voor je duimen.

xxx Annette

ik vind dat je wel erg van het negatieve uitgaat, een beetje postitief denken doet al wonderen!! Ik zou ook gewoon zelf een echoburo bellen en zelf voor de echo betalen, en dan alsnog naar die uitgestelde afspraak gaan...
hoop voor je dat alles goed is en dat je snel terecht kan!

Terug
Bovenaan