Grrrrrrrrr, zelfs na 3 miskramen behandelen ze je gewoon echt als een nummer.....

Hoi Jaikke,

Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal van in de war bent! Ben zelf nu ook ruim 7 weken zwanger na 2 mk. Ben zo onzeker! Nee, dan kun je niet van het positieve uitgaan! Dat werkt gewoon niet, onbewust maak je je zoveel zorgen.
Ik was van de week bij de huisarts en die wilde perse dat ik deze week een afspr zou krijgen bij de gyn. Ik heb zelf het ziekenhuis gebeld en ze deden moeilijk. Ik heb hen gezegd dat het op dokteradvies is en als de afspraak niet lukt zou de ha zelf wel bellen. Even later had ik een afspraak voor de volgende morgen!
Wat ik dus probeer aan te geven: er is altijd wel een plek voor een afspraak.  Ik  ben een jaar lang op de IVF afdeling behandeld geweest en daar kon ik ook altijd terecht.  Zo'n assistent in het ziekenhuis heeft  "gewoon" heel ondoordacht gehandeld. Ga naar je dokter en laat hem bellen! Hij/zij zal er begrip voor hebben.
Sterkte en groetjes Jet

quote: stephanie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-06-2007 20:14:19'));

ik vind dat je wel erg van het negatieve uitgaat, een beetje postitief denken doet al wonderen!! Ik zou ook gewoon zelf een echoburo bellen en zelf voor de echo betalen, en dan alsnog naar die uitgestelde afspraak gaan...
hoop voor je dat alles goed is en dat je snel terecht kan!

Ja das pas een goed idee, dat heb ik zelf ook gedaan :) zo'n kleine pretecho kost maar 30 euro ofzo!

Hoi Jaikke,

Wat een teleurstelling dat je zo lang moet wachten op de echo. Vanaf 8 weken kan je ook het hartje horen bij de vk met zo'n ding waar ze je buik mee afzoekt. Ik zou anders alvast een afspraak maken met de vk.   Bij sommige duurt het wel wat langer voordat je het hartje hoort dus dan hoef je ook niet meteen in paniek te raken. Bij mij hoorde je het pas bij 9 weken. Ik hoop dat je snel wat meer zekerheid krijgt maar nogmaals het kan deze keer ook goed gaan maar ik snap je terughoudendheid om jezelf te beschermen voor weer een grote teleurstelling.

Succes,
Lidewij

Nij de VK gaan ze pas proberen te luisteren met 15 weken hoor, zo'n angelsound werkt beter als dat ding van hun, een pretecho is meer aan te raden en zodra je 10-12 weken bent zo;n angelsound halen werkt super!!

mijn VK heeft toch echt met 10 weken naar het hartje geluisterd en we hoorde het!!! Ze zei wel we proberen het, het wil nog niet altijd lukken met 10 weken. en het ligt er ook aan hoeveel extra vulling je buik heeft. ben je iets gezetter dan is het lastiger om het te horen.

maar ik snap de ongerustheid hier. zeker als je al 3 km hebt gehad. Pobeer het nogmaals in het ziekenhuis en bel anders een echobureau, daar kun je altijd snel terecht.

Hey Meis,

Wat vervelend zeg, ik zou vandaag gewoon bellen om de afspraak eerder te zetten, ik ben vorige week geweest en toen hebben we het hartje zien kloppen en aangezien we precies even ver zijn is er bij jou nu zeker al wat te zien.

Ik vind het wel een beetje vervelende opmerking van Stephanie om te zeggen dat je niet zo negatief moet denken, ik weet niet hoeveel miskramen zij heeft gehad maar wij (ik 4) weten wel beter!! Ik had gisteren bij het afvegen ook weer wat donkere smurrie  en dan ben ik ook direct weer onzeker terwijl ik het hartje heb zien kloppen.

Ik ga voor je duimen dat je snel terecht kunt.

Dikke zoen Daantje

quote: griebelbaby reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-06-2007 09:44:10'));

mijn VK heeft toch echt met 10 weken naar het hartje geluisterd en we hoorde het!!! Ze zei wel we proberen het, het wil nog niet altijd lukken met 10 weken. en het ligt er ook aan hoeveel extra vulling je buik heeft. ben je iets gezetter dan is het lastiger om het te horen.

maar ik snap de ongerustheid hier. zeker als je al 3 km hebt gehad. Pobeer het nogmaals in het ziekenhuis en bel anders een echobureau, daar kun je altijd snel terecht.

Wat denkt iedereen toch over die speklaag op die buik die heeft NIETS te maken met het horen van hartje of het maken van een uitwendige goede echo, bij mij was het juist sneller te horen dan bij andere mensen, want het ligt aan de ligging van je baarmoeder en het kindje, iedereen denkt maar dat mensen met een spekkie het lastiger kunnen vinden of horen is allemaal onzin :p (sorry moest het effe kwijt ik hoor het zo vaak)

En een uitwendige echo is vaak ook grote onzin het KAN al vanaf 7 weken uitwendig maar wel met de juiste apparatuur en niet die oude dingen die soms in het ziekenhuis of VK bureau's staan, bij een pretecho bureau kunnen ze je soms zelfs meer laten zien en ook een hele goede uitleg erbij geven (wat ook wel gewenst is natuurlijk!)

Heeeey meissie!!

Wat hoor ik nu toch allemaal weer?
Allereerst: PROFICIAT , je bent weer zwanger en dat is natuurlijk geweldig nieuws, laten we eerlijk zijn!!
Je onzekerheid kan niemand wegnemen, ook al zou je zelf willen dat je wat meer vertrouwen had, dat kun je niet afdwingen. Een echo is dan ook t enige houvast wat je hebt op zo'n moment...

De optie is hier al voorbij gekomen maar ik vind het inderdaad wel een heel goed idee om gewoon zelf een echo te laten maken als jij je daar zoveel beter bij zou voelen.
Eventueel zou je anders kunnen informeren bij je huisarts of je in een ander ziekenhuis terecht kan? Ik weet niet of er nog 1 bij jullie in de buurt zit?

Laat je even weten wat je hebt kunnen regelen?
Heeeeeeeeeeeeeeel veel succes en ik duim voor je dat alle stress en ellende van de afgelopen maanden niet voor niks is geweest, dat je kunt gaan genieten van een fijne zwangerschap.

Hier alles dik in orde (we krijgen een meisje, had ik je dat al verteld?) maar zelfs nu heb ik nog regelmatig de angst......

Veel liefs en een dikke knuffel van mij.
22wk 4dg

Terug
Bovenaan