Gunstigste Zorgverzekering 2022

Hoi iedereen,

Ik even gezocht naar een actueel topic hierover, omdat ik zelf heel erg aan het zoeken ben welke zorgverzekering ik volgend jaar moet kiezen.

Ik verwacht in augustus een kindje met mijn partner.

Mijn vraag aan andere zwangere vrouwen hier: Welke zorgverzekering (met eventueel pakket) heb je gekozen en waarom?

Hopelijk kan ik daardoor de bomen in het bos een beetje gaan zien.

Ik heb Menzis basis vrij gekozen plus extra verzorgd 2, deze kwam als beste uit de ingevulde zorgvergelijker en qua kosten ook de beste.

Je moet goed kijken of je aanvullend verzekerd wil zijn (kraamhulp, kraampakket, zwangerschapscursus etc) en of je dat qua kosten er dan uit haalt. Ik beval in maart van onze dochter met medische indicatie. Bij mij wordt de ziekenhuis bevallig dus automatisch al vergoed. Ik haal dan de aanvullende verzekering er nooit uit. En hen dus alleen de basisverzekering gekozen.

Ik heb 'gewoon' een basis verzekering, geen aanvullende poespas. Ik moet medisch in net ziekenhuis bevallen, dus dat is sowieso vergoed.  Enige wat ik aanvullend zou kunnen gebruiken is vergoeding eigen bijdrage kraam zorg (anders betaal je eigen bijdrage van 4,70 p/u) maar dat weegt niet op tegen de extra premie elke maand.

Er zijn veel sites waarbij je zorgverzekeringen kunt vergelijken op basis van je eigen zorgvraag.
Ik weet niet in hoeverre het handig is om af te gaan op de ervaring van anderen aangezien dat afhankelijk is van hun zorgvraag.

Ik ben afgelopen september bevallen, en heb vorig jaar wel met die gedachte mijn zorgverzekering verhoogd. Mijn gehele zwangerschap, én eerste 13 weken vielen in hetzelfde jaar, dus was het financieel supergunstig om 1 jaar mijn verzekering uit te breiden. Als er dan na geboorte extra zorg nodig was, had ik daar tijdens mijn hele verlof gelegenheid voor qua verzekering.

Ik had dit jaar een restitutiepolis bij Nationale Nederlanden, vanwege de altijd vrije zorgkeuze. Wel iets duurder, maar nooit gezeur met contracten.

Ik heb de aanvullende pakketten toen allemaal bekeken, en de kosten tegenover de winsten gehouden, en uiteindelijk voor het middelste pakket gekozen.

Het kostte me €22,20 per maand extra, dus €266 per jaar. Daarvoor kreeg ik 150 euro extra ziekenhuiskosten vergoed en 150 euro extra kraamzorg. Die 2 alleen al waren het dus waard om mijn verzekering te verhogen. Daarnaast kreeg ik ook 250 euro voor een zwangerschapscursus vergoed, en nu zijn we inmiddels ook een aantal keer naar de chiropractor geweest met de kleine. Die heb ik namelijk direct bij mijn verzekering bijgeschreven, dus die had dezelfde voordelen.

Ik ben er heel blij mee dat ik ervoor gekozen heb. Nu voor 2022 schroef ik de boel weer omlaag, maar omdat mijn zwangerschap/bevalling zo gunstig viel heb ik optimaal gebruik kunnen maken van de extra vergoedingen.

Terug
Bovenaan