Gunstigste Zorgverzekering 2022

Check wel goed of jouw zorgverzekering een contract heeft met jouw ziekenhuis. Veel verzekeringen hebben dit nog niet rond en de verwachting is dat dit ook niet bij allemaal gaat gebeuren. Hierdoor loop je het risico dat je een deel van de ziekenhuiskosten alsnog zelf moet betalen. Ook als je een medische indicatie hebt. Ziekenhuizen waarschuwen hier ook voor.
Verder eens met anderen. Vaak is een aanvullende verzekering duurder dan bijvoorbeeld de eigen bijdrage voor de kraamzorg. 

Ik heb zelf Unive met aanvullend beter pakket. Want denk ook even na over anticonceptie na de bevalling. Ik ga voor een spiraal en deze kosten meestal rond de 160-180 euro. En een aanvullende verzekering vergoed deze.

Dus de volgende kosten vergoed ik met mijn aanvullende verzekering:
-Borstkolf 80 euro (heb ik al maar neem nu een hand kolf voor er bij)
- cursus 100 euro (mag ook een back in Shape cursus zijn na je bevalling)
- Kraampakket 25 euro
- lactatiekundige 200 euro
- 16 fysiotherapie of bekken bodem therapieën.
- 125 euro voor je kraamzorg

Dan dus nog 180 euro spiraal, 100 euro voor een nieuwe bril, als het dan toch kan. En zo zijn er wel meer vergoedingen als het dan toch kan.

Wat ook nog fijn kan zijn om mee te nemen, is of je extra fysio behandelingen zou willen. Ik liep voor mijn zwangerschap marathons en was dus sowieso wel regelmatig onder behandeling, maar kon tijdens en vooral ook na m’n zwangerschap regelmatig naar de bekkenfysio. Ik had wat complicaties dus ben heel blij dat ik kon gaan. Met fysiotherapie heb je vaak al snel een aanvullend pakket eruit (en kun je daarmee ook vergoedingen zoals kraamzorg, kolfset, geboortecursus, ziekenhuisbevalling en osteopaat meepakken zonder extra kosten). Ik zit zelf bij VGZ (zeker niet de goedkoopste, maar door 22x fysio heb ik het er weer makkelijk uit)

Ik zit zelf bij Salland verzekeringen. Een van de weinige verzekeringen die volgend jaar goedkoper wordt. Die is wel alleen voor inwoners van Overijssel en Gelderland geloof ik.

Daarnaast heb ik ook nog een collectiviteitskorting via mijn voetbalclub.

Ik ben 2 sterren aanvullend verzekerd. Vooornamelijk om de fysiotherapie, bekkenfysio heb ik de vorige keren ook nodig gehad. Het kraampakket en de kraamzorg worden dan ook vergoed, dat is mooi meegenomen.

Gewoon een basis verzekering zonder aanvullingen was voor mij de vorige keer voldoende en nu weer! Enige wat je kan doen is je eigenrisico op 375 zetten, die staat bij ons anders altijd op 975, maar de vorige keer kwamen we niet boven de 375 uit.

Ik zat afgelopen jaar bij VGZ en dan met het aanvullend pakket: Aanvullend Best.
Ik had alle kosten die ik (waarschijnlijk) zou maken bij elkaar opgeteld en het scheelde zo’n 400-600€. (Hier zit een ziekenhuis bevalling op eigen verzoek bij, dat kostte uit mn hoofd zo’n 350€ aan eigen bijdrage)

Uiteindelijk heb ik het volgende gebruikt uit dit pakket;
- Het kraampakket van €35
- €80 teruggave voor een borstkolf
- €80 totaal teruggave voor een lactatiekundige (zat voor €200 in het pakket)
- Eigen bijdrage kraamzorg (scheelde €210 eigen bijdrage bij volledige kraamzorg)
- 2x €40 teruggave voor de Osteopaat
-€100 teruggave voor een zwangerschapscursus
- Alle 20 fysiobehandelingen nodig gehad (scheelt HEEL VEEL ?)

Het kan je dus echt heel veel geld schelen (zonder fysio en ziekenhuisbevalling had ik het er ook al uit qua kosten)
Maar dit is persoonlijk en wat je denkt nodig te hebben :) Ga dat goed na voor jezelf ?

Terug
Bovenaan