Gunstigste Zorgverzekering 2022

Menzis basis vrij met extra verzorgd 2 (en een stukje uitbreiding voor tandarts).Ik zat al bij Menzis met extra verzorgd 1 en de uitbreiding naar 2 is voor mij voldoende.

Goedemiddag,

Ik verwacht ook in augustus ons eerste kindje.
Vandaag heb ik me even verdiept in het bos dat zorgverzekering heet. :)

Mijn keuze is gevallen op United Consumers, ruime keuze + aanvullend ZorgZeker 2.

Ik zit nu bij AnderZorg en mijn eigen risico is €885, dit ga ik niet veranderen. Ik heb alleen gekeken naar de vergoeding rondom de zwangerschap en de geboorte.

Verschil tussen ZorgZeker 2 en 3 zit hem in de kraamzorg. Het deel eigen risico/zelf betalen is minder dan wanneer je kiest voor het pakket waarin het helemaal vergoed wordt. Vandaar mijn keuze op 2 ipv 3.

Verder heb ik gekeken naar het verschil in kosten als ik alles zelf moet betalen ten opzichte van een andere verzekering waarin het vergoed wordt. Het is voor mij voordeliger om over te stappen.

Helaas kan ik geen afbeelding toevoegen.
Heb een doc in Google drive, maar de link wordt niet geaccepteerd. Maar hoop dat mijn uitleg duidelijk is en dat je er wat aan hebt.

Succes met een keuze maken.

X

Bedankt, deze kijk heb ik zeker wat aan er vanavond dan even voor zitten om de berekeningen te maken om te kijken wat voor mij voordeliger is.

@Wendyvv ik neem de verzekering niet 1 op 1 over, ik snap dat iedere situatie en wensen anders zijn :) . Maar wel interessant om te kijken wat ervoor zorgt dat andere een verzekering kiezen.

Ik heb mijn zorgverzekering bij de Hema lopen, al jaren overigens en voor mij altijd gunstig geweest! Nu ga ik 16 euro per maand meer betalen en daarvoor krijg ik de poliklinische bevalling in het ziekenhuis, kraamzorg, deel van de borstkolf, lactatiekundige en nog wat andere zaken vergoed. Ik krijg op alles van de hema 10% korting. Dus ja met de nodige spullen die je aan kunt schaffen voor een baby is dat al met al een gunstige voor mij. Zelfs al zou de bevalling toch medisch worden dan haal ik wat ik meer ga betalen er toch uit. En dat is denk ik waar je vooral naar moet kijken of het in jouw persoonlijke situatie gunstig is.

Ik verwacht ook in augustus mijn kindje. Ik zat te zoeken en stap over naar deze op onderstaande pagina:
Ik vond dat er fijne mogelijkheden en extra's bij waren voor oa de bevalling
https://www.24baby.nl/zwanger/zorgverzekering/zorgverzekering-zwanger/

Ik ben nu zwanger van een 3e kindje. Nooit mijn zorgverzekering aangepast, ook niet bij de eerste 2 kindjes. Verloskundige is gratis, echo's ook. Mijn oudste is thuis geboren, gratis. Mijn 2e werd geplande keizersnede ivm stuitligging, gratis.
Mijn 3e moet in het ziekenhuis geboren worden door de eerdere keizersnede, dus medisch, dus ook gratis!

Ik heb nooit zwangerschapscursussen gedaan. En bij kraamzorg vond ik 24 uur (het minimale) meer dan voldoende, ik wilde echt geen 40 uur kraamzorg. Ze had niks te doen en ik vond het gewoon onnodig. Die 24 uur kostte me €100 per kind. Dus dat is ALLES wat ik betaald heb tijdens zwangerschap/bevalling. Daar kon ik me niet tegenop verzekeren.

Je betaalt alleen het ziekenhuis als je zelf perse zonder medische reden in het ziekenhuis wilt bevallen. Wat de kosten dan zijn, weet ik niet. Misschien dat het dan rendabel is om je er tegenop te verzekeren, maar ik betwijfel het. Als je extra verzekering neemt, ga je per maand flink meer betalen.

Ik ben overgestapt naar Zilveren Kruis en 2 sterren aanvullend, omdat ze het bevallen in het ziekenhuis op eigen verzoek volledig vergoeden, en een deel van de kraamzorg.

Terug
Bovenaan