Gymmen in ondergoed (groep 1 en 2)

Hallo ouders,

Mijn zoontje is pas gestart op de basisschool en bij de introductie vertelde de juf dat de kleuters (groepen 1 en 2) gymmen in hun ondergoed. Ze trekken in de klas hun kleren uit, gymschoenen aan en lopen door de hal naar de gymzaal waar ze door een externe gymdocent gymles krijgen.

Nu voelen wij ons daar helemaal niet prettig bij. Wij hebben ons kind de onderbroeken-regel geleerd en daarbij geleerd dat ondergoed privé is en niet voor anderen. Het voelt voor ons ook volstrekt onlogisch, we begrijpen dat omkleden met 4 en 5 jarigen enorm tijdsintensief is, maar wat is er mis met hun gewone kleding? Ze zweten immers niet meer met een uur gymmen dan met een uur buiten spelen in de pauze. Daarbij klimmen ze daar ook op het klimrek, glijbaan noem maar op, dus veiligheid is ook hetzelfde.

Wij vinden het helemaal niet meer van deze tijd, tevens zijn er teveel 'externen' in een schoolgebouw en heeft iedereen tegenwoordig een mobiele telefoon..

We hebben het bij school aangekaart en daar werd aangegeven dat ze 'het al 30 jaar zo doen' en dat 'er geen andere ouders zijn die hier moeite mee hebben'.
Iedereen die ik het in mijn omgeving verteld is juist wel erg verbaasd en vind dit ook niet oké.

Zijn er nog meer ouders die hier moeite mee zouden hebben?

groetjes,
 
Hier nog geen ervaring mee. Maar in principe behoren er niet echt externen door een school te lopen. Misschien ouders die een rondleiding krijgen of zo. 
Denk wel dat het de plicht van de school is, kinderen onder hun hoede te beschermen. 
Misschien eens nagaan wat de ouders van klasgenoten denken? En vooral op gymdagen fatsoenlijk stevig ondergoed aandoen.
 
Hier gymt mijn dochter van 6 ook in haar ondergoed.
Mijn oudste dochters hebben dat ook altijd gedaan.
Ik geef mijn jongste dochter wel altijd een onderbroek met pijpjes aan zodat je niet alles ziet zeg maar als ze met haar beentjes wijd zit.
Hier moeten ze ook door de gang naar de gymzaal lopen.
Andere ouders hadden er ook wat van gezegd omdat er idd veel externe leraren lopen.
 
 
Bij mijn kids op school ook altijd gymen in ondergoed en blote voeten. Pas in groep 3 met gymkleding. Dan kunnen ze zich vaak ook zelf aan en uitkleden. Ik snap het probleem niet zo. Hoe doe je dat dan in de zomer als je naar het zwembad gaat of naar het strand als je kind in zwembroek rondloopt. 
 
Terug
Bovenaan