Gymmen in ondergoed (groep 1 en 2)

Mijn dochter gymt ook in ondergoed. Zojuist contact gezocht met directeur, maar dit kon echt niet veranderd worden, terwijl zijn kantoor uitkijkt op het mega raam naar de gymzaal.

Mijn vrouw heeft vervelende ervaringen met leraren zelf gehad, dus dit aangegeven, maar deed niks. Dochter van school gehaald, en ze gaat niet terug totdat er iets veranderd.
In 2024 horen kinderen van 4-5 jaar oud niet alleen in ondergoed te lopen, helemaal niet als de gymzaal een raam heeft wat de gehele lengte van de gymzaal heeft.

Wij gaan nu verdere stappen ondernemen aangezien de directeur heeft gedreigd met politie omdat we de educatie zouden stoppen.

Gaat veel te ver dit, wij zijn toch ouders? De school moet toch een beetje volgen naar onze wensen, of ben ik nou gek?
Er zijn toch ook andere scholen? Een kind van 4 is niet leerplichtig, dus of je bent rijkelijk laat met dit aankaarten, of de school dreigt nogal snel met politie?
Op de school van mijn dochter dragen de kinderen gewoon gymkleren (legging shirt zaalschoenen, schoenen nog niet verplicht) in de kleuterklas. Wij ouders worden wel verwacht, zelf te helpen met omkleden voor de gymles. Aan het einde wordt het intern geregeld.

Kun je ze dan niet gymkleding aangeven op de dagen dat ze moeten gymen? Of... zeg ik nu echt iets heel raars?
Ik neem aan dat het niet verboden is..Maar misschien zijn wij nog van de oude stempel. :D

Terug
Bovenaan