gyn wat doet die precies?

A

Anoniem

Guest
hallo meiden

een vraagje ik ga binnekort maandag een afspraak maken voor de huisarts en vraag me af als je een doorverwijzing krijgt naar de gyn wat ze precies doen? op zaad controleren en mijn bloed prikken etc? wie heeft hier ervaring mee?

liefs nice

Hoi Nice,

Ik heb ervaring met de gyn.

Als je de eerste keer komt zullen er een heleboel vragen komen zoals:

Hoe vaak hebben jullie seks?
Rookt 1 van jullie?
Hoeveel drinken jullie?
hoe is je cyclus?
en noem er nog maar een paar op.

zowieso wordt het zaad van je man/vriend gecontroleerd. En zal jij bloed moeten prikken.
Maar ook krijg je een inwendig onderzoek met een eendenbek en echo. ze zullen ook wat kweekjes afnemen.

Het is in principe allemaal niet zo heel spannend. Hij gaat gewoon eerst goed onderzoeken wat er aan de hand is als alle uitslagen binnen zijn zul je na 1 of 2 weken misschien wel terug moeten komen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Heel veel succes ik hoop dat alles goed komt voor jullie.

Groetjes
Patricia

Hoi Nice,

ben ik weer even, ik zat bij andere topic te lezen en kwam jou daar ook tegen met het heftige verhaal over je man. Jeetje wat verschrikkelijk meid. Maar uiteraard gaat de Gyn ook vragen of je man ziek is en medicijnen gebruikt enzo dus wat al iemand in een andere topic schreef misschien ligt het aan medicijnen (of krijgt hij chemotherapie)

Hoop echt dat jullie snel zwanger zijn jullie hebben al zat meegemaakt.

heel veel geluk ga voor jullie duimen

groetjes
Patricia

Hoi,

Mijn man volgt geen chemo therapie dat kan namelijk niet bij hem omdat de polippen die hij heeft ingekapseld zitten en daarvoor slikt hij nu geen medicatie ze willen kijken of deze groter worden of dat blijven zoals ze zijn en gaan ze dan opereren..
Mijn man heeft de ziekte van chrohn en heeft dus darmkanker een tijd geleden had hij dit ook en was alles weg nu is het weer terug!
Ik ben iniedergeval blij te horen wat ze zo ongeveer gaan doen,het wordt mijn tweede kindje aangezien mijn eerste kindje een jongen is van hem was ik binnen een maand zwanger best snel dus.

Hopelijk ben ik alsnog deze maand zwanger en hoef ik alle ellende van het ziekenhuis niet te doorlopen want dat doen we al genoeg.

waarom sta jij onder de gyn heeft dat ook een reden?

xxx nice

Hoi Noce,

De ziekte van Crohn heeft er dus eigenlijk voor gezorgd dat hij darmkanker heeft.

Zijn de Poliepen de vorige keer vanzelf weggegaan of is dit operatief gebeurd?

Ik loop zelf bij de Gyn omdat mijn man en ik al 2 jaar bezig zijn om zwanger te worden van ons 1e kindje. Maar bij mij hebben ze 2 maanden geleden (doordat we de de medische molen in gingen) endometriose geconstateerd dit is een chronische ziekte. Ik ben 5 september geopereerd ze hebben een endometriosecyste van 7 cm verwijderd (bloedcyste) en mijn eierstokken zaten verkleefd met me baarmoeder hierdoor was ik dus op dat moment niet vruchtbaar. Ik ben nu nog aan het herstellen van de operatie maar wij mogen het in oktober weer gaan proberen op de natuurlijke manier anders wordt het IVF omdat endometriose dus terug kan komen. (het is een goedaardige aandoening)

ik wens je veel succes en laat me weten hoe het gegaan is.

Groetjes Patricia

Goh vreselijk zeg, ik ken een meid die ook via ivf zwanger is geworden en ja daar heb ik ook de nodige dingen over gehoord,gelukkig helpt het het merendeel om zwanger te worden.Ik hoop dus zelf ook snel zwanger te mogen zijn.
Mijn man is een x operatief geholpen de tweede x kon dit niet aangezien het ingekapseld zit en de kans op uitzaaien heel groot is dan.Hopelijk komt dit allemaal goed.

hoe weet jij eigenlijk dat je ivf dan kon doen en hoe kwam je erachter dat je dit had?
door de onderzoeken bij de gyn?

sterkte meisie.

dikke kus nice

Hoi Nice,

sorry ik had je naam de vorige keer verkeerd geschreven.

Ik ben erachter gekomen door de Gyn achteraf weet ik het al veel langer aangezien ik iedere maand zoveel pijn had. al vanaf mijn puberteit maar goed. 1 week voordat ik de afspraak had staan bij de eerste keer Gyn. Kwam ik in het ziekenhuis terecht met hele erge buikklachten heb daar toen gelegen omdat ze dachten aan blindedarmontsteking aangezien ik ontstekingswaarde in me bloed had zitten en de buikpijn. Na 2 dagen werd ik toen ontslagen en wisten ze niet waar het door kwam (ik was ongesteld op dat moment) en 1 week later bij de Gyn wist hij me in 2 minuten te vertellen wat ik had en hij zag dus een cyste zitten. We zijn inmiddels 3 weken verder het gaat zo snel allemaal.

Ik ga nu aan de slag met accupunctuur voor vruchtbaarheid maar ook om endometriose rustig te houden dat het niet zo snel terug komt. Hopelijk werkt dit.

Ik hoop het echt heel erg voor jullie dat het snel raak is. En dat de Gyn misschien wel duidelijkheid kan geven of je de juiste weg op kan sturen.

groetjes
Patricia

Sorry nog even een antwoord op je vraag over IVF

Wij mogen het nu heel kort proberen op de natuurlijke manier (weet nog niet precies hoelang dat hoor ik 16/10 dan moet ik terug naar de Gyn) maar aangezien endometriose de vruchtbaarheid zeer verkleind komen wij gelijk in aanmerking voor IVF.

groetjes
Patricia

Terug
Bovenaan