Hoi hoi, daar worden wij opeens milieufreaken genoemd...haha wat geweldig zeg!
Ach ja: EEN BETER MILIEU BEGINT BIJ JEZELF! en dat vult iedereen op zn eigen manier in.
Ik kan wel een aantal dingen noemen die wij doen om het milieu een (klein) beetje te sparen...
- Geen baterijen in de container maar in speciale inlevertonnen
- Glas en blik in de daarvoor bestemde containers
- oud papier inzamelen.
- GEEN wasdroger... dit apparaat VREET namelijk energie... (dit stond laatst in het NUON magazine)
- waterbespaarders in de kranen (keukenkraan en badkamerkraan)
- En dus katoenen luiers gebruiken om de afval berg kleiner te houden....
- Proberen zoveel mogelijk bomen te sparen... dus kappen tegegaan!
Zomaar wat dingen... ik ben echt niet zo n milieu freak hoor, maar ik gun mijn kind dat hij misschien ook nog eens sneeuw ziet hier in Nederland of op de Noordpool. men heeft het niet voor niets steeds over 'dat gat in de ozonlaag....'Kijk zoiets kun je onzin vinden, maar ik probeer er toch een klein beetje aan te denken..
Misschien zijn er mensen die ons voor gek verklaren, maar ach ja er werd genoemd: Als werkende moeder kun je daar toch niet aan beginnen....??! pfff ik denk dan; Ik ben nu nog jong en denk nu aan mijn kinderen.
Ik kan dat misschien makkelijk zeggen omdat ik de zorg werk en er voor gekozen heb alleen avonden en weekenden te werken dus overdag heerlijk thuis ben bij mijn zoon! en dus genoeg tijd heb om even een wasje aan te zetten... ach en wat doen wij in vergelijking met vroeger nog aan de was.???? we stoppen het in de machine, doen er wasmiddel bij en hups daar gaat ie , is alleen nog maar een kwestie van weer uit de machine halen en ophangen en alst droog is opruimen...pffff echt een werk hoor 2 wasjes extra in de week!! ik heb er GEEN last van gelukkig...
En ik heb in mijn eerste verhaal geschreven dat het een bewuste keuze van ons was om katoenen luiers te gebruiken, niet alleen om geld en het milieu te besparen maar ook omdat we het gewoon leuk vinden... ach ieder zn meug zeggen ze weleens..
Nou ja het is een heel lang verhaal geworden inmiddels, goed dat je het hebt uitgelezen...
En probeer een beetje aan het kleine beetje GROEN in nederland te denken... is ook nog voor onze kleinen....
Groetjes en succes allemaal he.....
Doeidoei