hallo hallo ff een nieuw onderwerp: katoenen luiers!

PFff, moet er toch niet aan denken zeg! Wat een werk! Als werkende moeder moet ik daar niet aan denken hoor! Maar of het nu echt milieuvriendelijker is...al die wasjes. En tegenwoordig hebben ze ook voor wegwerpluiers wel oplossingen. Maar ik maak me daar niet zo druk om. Er zijn ergere dingen voor het milieu.
zijn jullie verder ook van 'die milieufreaks' ?
Het zindelijk worden: dat heeft niks te maken met het 'natte gevoel'. dat heeft te maken met de sluitspieren of die genoeg ontwikkeld zijn. Ze kunnen écht niet zindelijk worden als dat nog niet het geval is, bovendien zijn er genoeg die het gewoon niet in hun hoofd hebben.

Hoi hoi, daar worden wij opeens milieufreaken genoemd...haha wat geweldig zeg!
Ach ja: EEN BETER MILIEU BEGINT BIJ JEZELF!        en dat vult iedereen op zn eigen manier in.
Ik kan wel een aantal dingen noemen die wij doen om het milieu een (klein) beetje te sparen...

- Geen  baterijen in de container maar in speciale inlevertonnen
- Glas en blik in de daarvoor bestemde containers
- oud papier inzamelen.
- GEEN wasdroger... dit apparaat VREET namelijk energie... (dit stond laatst in het NUON magazine)
- waterbespaarders in de kranen (keukenkraan en badkamerkraan)
- En dus katoenen luiers gebruiken om de afval berg kleiner te houden....
- Proberen zoveel mogelijk bomen te sparen... dus kappen tegegaan!

Zomaar wat dingen... ik ben echt niet zo n milieu freak hoor, maar ik gun mijn kind dat hij misschien ook nog eens sneeuw ziet hier in Nederland of op de Noordpool. men heeft het niet voor niets steeds over 'dat gat in de ozonlaag....'Kijk zoiets kun je onzin vinden, maar ik probeer er toch een klein beetje aan te denken..

Misschien zijn er mensen die ons voor gek verklaren, maar ach ja er werd genoemd: Als werkende moeder kun je daar toch niet aan beginnen....??! pfff ik denk dan; Ik ben nu nog jong en denk nu aan mijn kinderen.
Ik kan dat misschien makkelijk zeggen omdat ik de zorg werk en er voor gekozen heb alleen avonden en weekenden te werken dus overdag heerlijk thuis ben bij mijn zoon! en dus genoeg tijd heb om even een wasje aan te zetten... ach en wat doen wij in vergelijking met vroeger nog aan de was.???? we stoppen het in de machine, doen er wasmiddel bij en hups daar gaat ie , is alleen nog maar een kwestie van weer uit de machine halen en ophangen en alst droog is opruimen...pffff echt een werk hoor 2 wasjes extra in de week!! ik heb er GEEN last van gelukkig...

En ik heb in mijn eerste verhaal geschreven dat het een bewuste keuze van ons was om katoenen luiers te gebruiken, niet alleen om geld en het milieu te besparen maar ook omdat we het gewoon leuk vinden... ach ieder zn meug zeggen ze weleens..
Nou ja het is een heel lang verhaal geworden inmiddels, goed dat je het hebt uitgelezen...
En probeer een beetje aan het kleine beetje GROEN in nederland te denken... is ook nog voor onze kleinen....

Groetjes en succes allemaal he.....
Doeidoei

hey,

Ik reageer toch even (ik heb mee zitten lezen) Nu gebruik ik geen katoenen-luiers, ik ben het ook zeker niet oneens met de dames die het wel doen... maar 1 ding vind ik dan wel krom ( van het laatste van jou Juulein)
En misschien heb je er zelf (nog niet) over na gedacht....
Nu schrijf je dat omdat je overdag thuis bent (door de weeks) dat je dan wel die wasjes extra kan draaien.
Maar; wegens besparing voor het milieu wordt ook verteld dat je op het wassen het beste kunt besparen in de week-enden. (mss een tip??)

Ik vind het knap dat jullie het doen! laat ik dat voorop stellen!
Groetjes Debby mv B'Elanna

Hoi hoi, leuk dat je meeleest. was misschien een kleine typefout van mij, maar ik werk maar 12uur per week gemiddeld, dus lang niet elke avoond. en s avonds wassen is volgens mij toch ook beter voort milieu. ik zet namelijk meestal mn was zo rond 19.30u aan. en ik was ook veel op zaterdagmiddag. dus misschien dat ik toch wel wat water spaar..
En bedankt dat je t zo goed van ons vind... motiveert ons nog meer om ze t blijven gebruiken, ook nu ons zoontje erg last van t doorkomen van zn boven tandjes heeft en erg dunne poep heeft..pffff en stinken. ach maakt niet uit, gaat wel weer over denk ik dan!
Hej doegie.... xx de katoenenluiersfan..hihi

Hoezo besparen op wassen in het weekend? De wasmachine verbruikt dan evenveel stroom en evenveel water hoor :-S
Ik was juist niet in het weekend, want dan heb ik lekker weekend ;-)

Hoi,

In het week-end en door de weeks (s'avonds na 23.00 uur hier) heb je dal-uren.
De rest zijn piek-uren...   dus tel uit je winst.
Het is kosten besparend, en zeker niet slecht voor de portomonee..

(scheelt hier iig veel op de nota)

Groetjes Debby mv B'Elanna

En wat de energie betreft, omdat het dan 'minder druk' is... bespaar je ook.
Het volgende heb ik gevonden op www.energie-info.nl

7) Heeft u dubbeltarief? Op sommige apparaten zitten tijdklokken die u in kunt schakelen zodat ze 's nachts aan gaan. Bijvoorbeeld op vaatwassers en op wasmachines. Anders kunt u zelf een tijdsklok tussen het apparaat en het stopcontact zetten. Voor apparaten die altijd aan staan is dubbelktarief altijd gunstiger dan enkeltarief, er zijn meer daluren dan piekuren. U kunt veel energie besparen door zoveel mogelijk 's nachts en in het weekend te wassen, drogen en uw vaatwasser te gebruiken.
Groetjes Debby

Heb de 'discussie' net zitten lezen en verbaas me eigenlijk dat er nog moeders zijn die katoenen luiers gebruiken.
Dacht dat dit niet meer gebeurde.
Ik vind het dan ook erg knap van de moeders die dit nog wel doen! En dat je daarbij het milieu nog helpt, is mooi meegenomen toch?!
Ik ben eigenlijk vanzelfsprekend wegwerpluiers gaan gebruiken en heb dit niet bewust gedaan vanwege de vele wasjes die je moet draaien. Ik draai nu ook al gemiddeld zo'n 2 wassen per dag, dus die trommel luiers had er ook  wel bij gekunnen ( ook al ben ik een werkende moeder)
Ik ben nu zo gewend aan het makkelijke van de wegwerpluiers, dat ik vast nooit meer over zal stappen.
Ik weet trouwens dat er ook nog kdv's zijn waar zo'n 9 jaar geleden nog katoenen luiers werden gebruikt. Dit was een antroposofisch kdv, maar of dit nu nog gebeurt??
Groetjes Sil

Terug
Bovenaan