hallo ik ben er weer!!

Hoi Stephanie en allemaal,

waaw! Wat een leuke verhalen allemaal!
Ik ben er nog maar net maar vind het wel reuze interessant om dit allemaal te lezen!
Die foto's erbij zetten, wat een leuk idee.....moet alleen nog ff leren hoe het moet .

Groetjes Iris   (mv Rowin 21-08-06)

Hoi Stephanie,

Bedankt voor alle antwoorden!! Echt interessant om te lezen allemaal.
Vind het echt heel leuk om zo weer contact te hebben.

Je vertelt het allemaal erg duidelijk.
Idd, je hebt vaak vooroordelen over dat gedeelte van de wereld. Alhoewel, m'n schoonvader heeft een aantal keren reizen geleid naar Is"raël en Jordanië, dus helemaal negatief was ik toch al niet.

Leuk idee van die foto's, alleen moet ik het ook nog leren.

Liefs Annemarie

Hoi Stephanie,

Bedankt voor alle antwoorden!! Echt interessant om te lezen allemaal.
Vind het echt heel leuk om zo weer contact te hebben.

Je vertelt het allemaal erg duidelijk.
Idd, je hebt vaak vooroordelen over dat gedeelte van de wereld. Alhoewel, m'n schoonvader heeft een aantal keren reizen geleid naar Is"raël en Jordanië, dus helemaal negatief was ik toch al niet.

Leuk idee van die foto's, alleen moet ik het ook nog leren.

Liefs Annemarie

Hoi Stephanie,

Ik vind het echt leuk om wat over je leven te lezen. Die kibboets lijkt wel een grote familie, je woont er samen en zorgt samen voor elkaar. Ken je iedereen, of leef je toch een beetje naast elkaar? Kom je nog wel eens naar NL? Komen je ouders wel eens op bezoek? Mis je geen nederlandse lekkernijen?
Sorry, voor al deze vragen, ben gewoon heel benieuwd!

Groetjes uit het hele  natte Zeeuws-Vlaanderen. (hopelijk is het bij jullie beter weer!)

Helga mv Roos

Hoi Helga!
Het is inderdaad bijna een grote familie. Er zijn altijd mensen die niet zo goed 'in de markt leggen' om het maar even bot te zeggen, maar over het algemeen ken je in ieder geval iedereen wel van gezicht. Omdat het hele systeem van voor elkaar zorgen zo goed in elkaar zit ken je dus ook echt heel veel mensen als je hier net komt wonen omdat je door het hele traject moet. Uiteindelijk leeft wel iedereen zijn eigen leven, het is niet zo dat de mensen hier de deuren bij elkaar plat lopen. Ik heb een paar vriendinnen hier en mijn schoonfamilie, verder zijn het meer werk-relaties.

Op zich trekt NL me helemaal niet om even op vakantie te gaan. Ik moet wel zeggen dat de prijs van de tickets daar behoorlijk veel invloed op heeft. Je betaald al gauw 500 euro per persoon voor een ticket dus dat wordt eerst eens goed sparen! We krijgen dus ook weinig bezoek helaas. Wel grappig, ik zat hier ook op het forum (maart 2005) toen ik zwanger was van Lior, ik heb daar Naomi leren kennen en we zijn nu de beste vriendinnen. Kan je geloven dat ze hier was afgelopen maand met haar man en kindje!! Ze zijn 10 dagen geweest, het was fantastisch. Zo ver  kunnen forum-contacten  dus gaan!

Nederlandse lekkernijen mis ik niet echt. Eigenlijk is alles hier wel te krijgen. Droste chocola, van die pastilles, die mis ik wel! Terwijl ik ze in NL nooit kocht! Mijn moeder had een doos opgestuurd voor kerst en ik heb ze in record-tempo opgesmuld  Calvé pindakaas is lekkerder dan wat er hier te koop is maar het went. Drop was ik toch al nooit weg van dus dat mis ik helemaal niet. En patat met mayo heb ik hier vanmiddag toevallig nog gegeten, haha!

Ik heb gehoord dat er in NL een weer-alarm is??! Dat zal zeker in Zeeuws Vlaanderen flink gespookt hebben of niet? Lekker gezellig thuis met de kids?

Stephanie

Terug
Bovenaan