Hallo waar zijn jullie allemaal, het is zooooo rustig hier haha

Hoi Allemaal,

Ik ben zo benieuwd hoe het met iedereen gaat in deze fase van de zwangerschap en dus bombardeer ik jullie bij deze even met wat vragen!

* Hoever zijn jullie met het kamertje
* Hebben jullie al last van nesteldrang?
* Hebben jullie de babyuitzet al compleet?
* Wat voor verzorgingsproducten gaan jullie gebruiken?
* Wat moet er geregeld worden na de geboorte? Aangeven bij gemeente, bijschrijven zorgverzekering, hoe zit het met bijschrijven paspoort en waar moet ik nog meer melden dat er een kindje is? Ik wil nl. een lijstje maken voor mijn man, maar ben bang dat ik iets vergeet.
* Hebben jullie het geboortekaartje al uitgezocht?

Hier mijn antwoorden

*Wij zijn bijna klaar met het kamertje, zaterdag wordt de vloer gelegd en dinsdag komen de rolgordijntjes, dan wachten tot 12 september want dan komen de meubeltjes, hebben gisteren een geweldige kroonluchter gekocht van het merk Lief!
en de kapjes die we erbij hebben zijn speciaal ontworpen dus heeeel uniek, we zijn er helemaal weg van!

*Nesteldrang pffff wordt er soms gek van, wil alles NU in huis en NU gedaan hebben, mijn man snapt er niets van haha Hormonen he? Maar goed ik wil gewoon alles lekker klaar hebben en kan niet wachten tot ik straks kleding kan gaan wassen en strijken van de beeb, Nu hoorde ik trouwens dat je beter geen wasverzachter kan gebruiken, maar ik wil zoiezo wassen met Neutral, mag ik dan ook geen wasverzachter van Neutral gebruiken?

*Wij moeten nog op pad voor een matrasje, lakentjes,boxkleed,sitter, hemeltje,aankleedkussen, willen even wachten met het meeste tot het kamertje
ingericht is en dan kijken wat we met kleuren van aankleedkussen enzo doen.

*Ik heb een en ander in huis gehaald van Zwitsal, maar wat moet je nu echt in huis hebben?
heb ook geurbuiltjes van Zwitsal gehaald bij ETOS, kan ik straks in de kast leggen, ruikt alles lekker fris en niet zo nieuw!

* We hebben al een geboortekaartje uitgezocht en zijn denk ik ook al uit de naam

Nou ik heb weer mijn best gedaan haha ben zo benieuwd naar jullie antwoorden en als er andere vragen zijn..............

liefs Daantje
25 wk en 4 dg

Hey Daantje,

Hier zijn vanochten om 7.30u de meubels gearriveerd!!
Kinderwagen staat al in elkaar!!
Morgen komen ze de vloerbedekking leggen (ja kon niet anders) zaterdag alles in elkaar zetten.
wij gaan met lime groen en turquise werken, maar heb nog niet alles in huis hoor. Wilde eerst het kamertje, omdat ik anders de spullen niet kwijt kan.
Zwitsal vind ik ook wel het lekkerst!!
Poetsen ben ik de hele dag mee bezig, mijn man ik de buitenboel aan het het schilderen en ging de voordeur schuren en toen zat alles onder!! ben wel 's middags helemaal op!!
's Avonds gaat het dan wel weer.
Verder weet ik even al je vragen niet meer, maar zo zijn we al weer een heel eind volgens mij.
Oh ja geboortekaartjes, nee daar was ik nog niet mee bezig geweest. En de namen daar waren we al uit, alleen de meisjesnaam is veranderd.

Groetjes Judith
26w 2d

Hoi allemaal,

Pff lang geledne dat ik ergens op gereageerd heb, vind het vaak zo'n gedoe dat inloggen, en soms typ ik een heel verhaal en dan zet die het er niet op :S
Ben nu inmiddels alweer 23 weken en 5 dagen in verwachting van ons eerste guppie,
en geloof dat hoe verder ik ben in  mijn  zwangerschap hoe meer in een controlfreak wordt (en zo ben ik normaal totaal niet), ik heb inmiddels elk ramp senario voor de bevalling al minstens 10x doorgesproken met mijn vriend, alles moet minimaal met 30 weken klaar liggen. maar denk dat dat laatste ook komt omdat mijn schoonzus pas eerder bevallen is dan verwacht, en die wisten dat dat zou gaan gebeuren en hadden nog niet alles geregeld (voorbeeld: naar het zkh gaan waar  der al verteld is dat er grote kasn is dat ze moet  blijven en dan der ziekenhuis tas niet meenemen, nog niet alle enveloppen  geschreven en ga zo  maar door)  kan ik dus echt niet tegen.

Maar goed hier al mijn antwoorden:
* Hoever zijn jullie met het kamertje
Het kamertje is dusvere klaar dat ik alleen nog voor gordijnen moet kijken, een  ander lamp  en miss nog wat leuks voor aan de muur.
* Hebben jullie al last van nesteldrang?
ja het liefste stofzuig ik elke dag (kan ik niet ivm SI-gewricht verga vna de pijn dan)  en ik doe ineens gelijk alle afwas na het eten :S En kan ook niet wachten tot ik de was voor de kleine kan gaan doen.
* Hebben jullie de babyuitzet al compleet?
Ik moet alleen nog even kijken voor een badje en standaard en een kruik voorde rest is alles in huis voor op het ledikantje en alle het andere van de lijst.
* Wat voor verzorgingsproducten gaan jullie gebruiken?
Ik heb wat dingetjes vna zwitsal in huis gehaald en heb al een geur zakje in de kast liggen kan ik alvst wennen aan de babylucht haha
* Wat moet er geregeld worden na de geboorte?
Ik heb voor mijn vriend een mapje samen gesteld voor wat die moet doen als de bevalling begint (klaar zetten van dingen) en wanneer die de verloskundige kan bellen mocht ik het niet voor elkaar krijgen. Ook zit er een lijstje in van was er in mijn ziekenhuistas zit (staat al klaar)  en wat er op het laatste moment nog mee moet (maxicosie, camera etc) telefoonnummers van de familie mochten alle twwe de telefoons er mee op houden (hoe bedoel je controlfreak) Het nummer wat ie moet bellen om dingen door te geven voor het geboorte kaartje + openings tijdne zodat ie weet wanneer ie ze kan gaan halen. Waar en wanneer ie aangifte moet gaatn doen(mocht ik toch in het zkh moeten bevallen is dat namelijk een andere gemeente met andere openingstijden) Het nummer van de zorgverzekeraar, een lijst met alle adressen voor op de kaartjes(zijn van te voren al geschreven en gesorteerd op post en langsbrengen maar je weet maar nooit). Ik heb dit mapje samengesteld na een tip van mijn schoonzus die ok zon mapje had gemaakt  en ook omdat we de eerste zijn binnen de vriedengroep die een kleine krijgt en mijn vriend dus inprincipe aan niemand tips kan vragen of verhalen heeft gehoord, en ie ook geen flauw idee heeft hoe een bevalling kan lopen als het goed gaat maar ook niet als het mis gaat, of waarom je naar het ziekenhuis zou moeten. (zijn zus wist dat ze een keizersnede zou krijgen dus ook nooit weeen gehad etc)
* Hebben jullie het geboortekaartje   al uitgezocht?
Het geboorte kaartje hebben we al moeten alleen nog evne kiezen tussen 2 verschillende teksten, en dan met de drukker nog even overleggen over het lettertype en groote daarvan. en dan kan ik ze gaan bestellen.

Dus ik geloof dat ik alles zo goed  als geregeld heb, alleen nog een paar kleine dingentjes.

Ben ik de enige die zo vroeg klaar is met dingen? of zijn er nog meer control freaks ;)

groetjes

haha Controlfreak of nesteldrang he?! Nou ik zou superblij zijn als ik al zover was als jij, maar dus niet!
Waar ik dus niet over nagedacht had en wat ik nu lees bij jou is idd dat mijn man
de baby dus misschien bij een andere gemeente aan moet geven als ik in het ziekenhuis beval, want het ziekenhuis hier doet geen bevallingen dus moeten we
(hopenlijk niet) 12 km rijden en is idd andere gemeente.
Gezellig dat er al reacties zijn en zo kom je toch weer op ideetjes en lijstje die
er gemaakt moeten worden.

liefs Daantje

He meiden,

Hoever zijn jullie met het kamertje
Pffff heb alle plannen en kleurstellingen etc klaar maar er is nog niets gedaan. De schilder zal ergens in september langskomen en aanstaand weekend gaan we laminaat uitzoeken. De meubeltjes heb ik natuurlijk nog van mijn zoon. Aangezien meneer zijn tanden erin gezet heeft zal opa deze nog netjes gaan bijwerken.

Hebben jullie al last van nesteldrang?
Vreselijk. Ik word zo kriegelig van het feit dat het kamertje nog niet klaar is. Echt verschrikkelijk. Ik snap werkelijk niet hoe mijn man zo ontzettend kalm kan blijven, ha ha ha.
Netzoals de naam. Ik heb inmiddels hele lijsten aangelegd met namen. Elke keer als ik ernaar kijk streep ik wat weg en komt er weer wat nieuws op zodat ik een beetje kan wennen aan een naam en  een keuze kan maken. Mijn man daarintegen zegt gewoon nog even rustig in gedachte daarover na te willen denken. Het duurt immers nog tot 1 december (uitgerekend). Tja dat weet ik ook wel maar zo werkt het, onder invloed van de hormonen bij mij gewoon niet op het moment. Pfffffff.

Hebben jullie de babyuitzet al compleet?
Ja dus, van mijn zoon. Ga natuurlijk volgende week ofzo wel even lekker shoppen voor wat leuke pakjes en nieuwe rompers etc.

Wat voor verzorgingsproducten gaan jullie gebruiken?
Ik gebruik voor mijn zoon, 3 jr, altijd zwitsal. Maar voor de beeb ga ik nu eens Etos proberen. De geur is bij een aantal producten bijna vergelijkbaar met zwitsal. Ik ben het momenteel aan het uitproberen op mijn zoon en tot nu toe bevalt het prima.

Wat moet er geregeld worden na de geboorte? Aangeven bij gemeente, bijschrijven. Zorgverzekering, hoe zit het met bijschrijven paspoort en waar moet ik nog meer melden dat er een kindje is? Ik wil nl. een lijstje maken voor mijn man, maar ben bang dat ik iets vergeet.
Mijn zoon is via een keizersnee ter wereld gekomen. Daar heb ik 4 dagen voor in het ziekenhuis gelegen. Mijn man heeft de kaartjes pas opgehaald toen ook ik thuis was. 2 dagen later zijn ze op de bus gedaan. Die rust en ontspanning is me zo goed bevallen dat we nu weer een kleine week wachten met het versturen van de kaartjes. Tuurlijk kunnen ouders  wel  langskomen. Aangeven bij de gemeente zal mijn man de volgende dag doen, paspoort bijschrijven kan altijd nog, vergeet dat nou maar even is nu niet belangrijk denk ik. Zorgverzekering bellen wij de dag van geboorte.

Hebben jullie het geboortekaartje al uitgezocht?
Nee hebben we nog niet. Wel wat tekstjes op   papier gezet en op internet naar leuke kaartjes gezocht. Heb daar wel ideeen over. De kaartjes regelen we gewoon via de drukker en niet via internet. Ook al zijn er goeie verhalen over internet ... ik wil de risico;s uitsluiten en zeker weten dat ik de kaartjes in handen heb op het moment dat ik dat wil. Daarnaast kan ik bij de drukker vast de envelopjes krijgen zodat ik daar vast een adressticker op kan plakken (ga ze nl niet schrijven = gemak dient de mens).

Nou ja, als het goed is zal de maand september gebruikt worden om ales in orde te maken en kunnen we daarna lekker de dozen van zolder halen met kleertjes om rustig uit te zoeken en te wassen. Daar verheug ik me op. Ha ha ha.

Meiden, liefs en succes

Gwenne

Hoever zijn jullie met het kamertje

Helaas geen apart kamertje voor de kleine. Over 6 weken ga ik verhuizen en dus samenwonen met mijn vriend. We hebben dan straks 3 kids en 2 kamertjes dus.....voorlopig gaat de kleine op onze kamer! Zodra we kunnen in de nabije toekomst gaan we op zoek naar een groter huis haha.

Hebben jullie al last van nesteldrang?

Ja echt wel. Ik wil dat die verhuizing achter de rug is zodat ik kleertjes kan gaan wassen en alles op de juiste plek heb staan en mn route weet naar ziekenhuizen en dokters etc! Niet onbelangrijk als je op het punt staat een kind te krijgen he haha.

Hebben jullie de babyuitzet al compleet?
Bijna, we hebben een nieuwe gave kinderwagen en maxicosi. De box arriveert binnenkort en de meubeltjes zoals het bedje en commode dat hebben we al. Nu nog een wipstoeltje.

Wat voor verzorgingsproducten gaan jullie gebruiken?
Zwitsal. Dames kijk uit met shampoo!!!!! Door elke dag haartjes wassen (wat echt echt echt niet nodig is bij een pasgeborene krijgen ze juist BERG. Dus bij deze ...Ik heb me voorgenomen 1 x of 2 x per week hoogstens die haartjes te wassen. Water alleen doet ook al wonderen haha. Daarna lekker een klein beetje lotion en je kindje is weer fris.

Wat moet er geregeld worden na de geboorte? Aangeven bij gemeente, bijschrijven. Zorgverzekering, hoe zit het met bijschrijven paspoort en waar moet ik nog meer melden dat er een kindje is? Ik wil nl. een lijstje maken voor mijn man, maar ben bang dat ik iets vergeet.

Ja als je beide een paspoort hebt kan je je kind bij laten schrijven en als je een id kaart hebt dan hoef je niets te doen. Een kind hoeft geen id kaart tot zijn 12e jaar dus geen zorgen daarover. En hij hoeft niet in je paspoort tenzij je wilt gaan reizen. Vergeet de belastingdienst niet voor de kinderbijslag he!

Hebben jullie het geboortekaartje al uitgezocht?
Nee daar heb ik echt nog geen tijd voor in alle verhuishectiek!

Groetjes Peet

hier een november mama (vandaag 29 weken zwanger)  die jaloers is op sommigen van jullie die al zo ver klaar zijn .

Geboortekaartje.... eh in mijn hoofd klaar, maar nog geen dr*l gedaan om dat ook uit te voeren.... tekst er voor ook nog helemaal niet klaar (we willen kort en krachtig, maar ja het is de 3e dus we hebben al 2 kort en krachtig kaartjes gehad en de inspiratie is nu echt minder ). Nu was bij de jongste ook pas alles geregeld met 39 weken zw.schap en hebben we de dag dat de bevalling begon (wisten we toen nog niet natuurlijk) nog extra kaarten geregeld voor de drukker (wij leverden aan, drukker zette te tekst en wij deden de rest weer).

Namen... daar zijn we gelukkig wel uit!!!! Dus beeb hoeft niet naamloos door het leven straks.

Uitzet.... we hebben natuurlijk vrijwel alles wel, maar de wieg is nog niet in weer in huis... komt over 3 weken weer terug. Gelukkig hebben we de bekleding etc allemaal en er is al een nieuw dekentje, dus ook als het kamertje niet klaar is kan de baby bij ons in het wiegje.

Kamertje.... daar slaapt de jongens nu nog, maar daar moet straks echt nog wel het 1 en ander aan gebeuren voor de baby erop kan. Zijn kamer op zolder is nu wel af qua timmeren, maar dit weekend behangen en dan volgende week ergens verven hoop ik. Ga ook nog een weekje weg, dus dan gebeurt er ook weinig natuurlijk.

Hoop dat deze spruit zich ook aan de 'planning' van 40 weken houdt en we dus alles netjes op tijd klaar zullen hebben voor de geboorte.

Het benauwd me wel enorm hoor wat er nog allemaal moet gebeuren, maar ja door bekkenklachten kan ik zelf lang zoveel niet doen als ik wil (soms zelfs wel erg weinig tot niks) en ben ik voor veel afhankelijk van hulp die we gelukkig wel krijgen...

groetjes,
Marije

oh ja voor de kinderbijslag hoef je niks te regelen hoor!
De gemeente stuurt een bericht naar de SVB en dat komt vanzelf goed.... dat is geloof ik het enige wat automatisch gaat als je eenmaal aangifte gedaan hebt hihi.

Terug
Bovenaan